gripp Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Når man sitter på andre siden av jorda der det ikke finnes trygd, og ser hva lav lønn egentlig er, så mister man i grunnen all sympati med de som syter i Norge - uavhengig av inntekt. Her bor barna på barnehjem med en standard man ikke ville plassert kriminelle på i Norge. Men som vi blir forklart. Ungene har det godt! Alternativet er gata, og det er uendelig mye værre.... Man blir kvalm av egen velstand når man ser jenta på 13-14 år som sitter med et spedbarn mellom beina og tigger. Og man blir imponert når man hver eneste dag ser den samme vinduspusser-fyren stå i lyskrysset og tjene til livets opphold på den måten han kan. Den blinde mannen står i et annet lyskryss og selger tyggegummi sammen med sønnen sin på 10-12 år. Vi skal bare være så uendelig glad for hvor godt vi har det i Norge!! Selv de som har det værst har det vanvittig mye bedre enn de som har det ille her. Og da er det så rart å høre sjåføren vår her si at han tror de fattige her er lykkeligere enn de som er rike! Vanskelig for oss å tro på, man han virker rimelig sikker i sin sak. Og folk virker glade her! Smilende og hyggelige (kanskje vi nordmenn får for lite sol??). Jeg liker ikke å skjære alle over en kam, heller ikke frp-velgere. Men jeg blir kvalm av den politikken Frp fører ,av den sytingen de underbygger om "stakkars nordmenn". De burde for f*** komme seg litt ut i verden og se elendigheten, så hadde de kanskje satt litt større pris på det de har!! Vi nordmenn har det så godt at vi vet det ikke selv! Og enda vil vi helst ha mer, og helt uten å jobbe noe for det. Og for alt i verden, ikke la oss gi noe til andre, la dem klare seg selv. Så du må vel bli overrasket over meg Gripp, men akkurat nå er jeg på et sted hvor kontrastene til Norge blir så store at det er vanskelig å ikke vemmes over hvor mye velstand vi har, og hvor mye vi likevel klager... Mitt poeng var ikke i det hele tatt å mene noe som helst om FrP's politikk. Jeg forsøkte å kommentere den sjikanøse og nedvurderende holdningen som mange sosialister legger for en dag når de omtaler trygdede og lavtlønte. Jeg skjønner jo at ordentlig elendighet og fattigdom gjør inntrykk, men kan ikke se at dette er noen grunn til å utpeke de fattigste i vårt eget land som prügelknape i kampen mot FrP. Selv om beløpet er stort andre steder i verden, er det ikke enkelt å leve her i landet for 120-130.000 slik mange av våre fattigste må gjøre. Så altså..jeg skjønner at vår norske sytekultur bør settes i perspektiv, men ikke at våre egne fattigste blir brukt på denne måten. Min erfaring er forresten at det er disse som syter minst. 0 Siter
Gjest soldier Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Nei, de sier at så lenge dette spørsmålet uansett skal avgjøres av en folkeavstemning, er det ingen grunn til å ha en opprivende og splittende partidebatt om dette, og det er i grunn ett ganske fornuftig standpunkt. Det er bare for å rømme unna spørsmålet. Det er i grunnen ganske sært at et av våre største partier, ikke har et tatt standpunkt til EU-spørsmålet. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Det er bare for å rømme unna spørsmålet. Det er i grunnen ganske sært at et av våre største partier, ikke har et tatt standpunkt til EU-spørsmålet. I grunn ikke, da dette spørsmålet uansett er hevet over partipolitisk nivå. Bedre enn å tvinge frem et ja eller nei når medlemsmassen uansett er veldig delt. Det er slett ikke uvanlig å stille sine representanter fritt i en rekke spørmål i mange partier, og er ikke noe som er spesielt for Frp. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Mitt poeng var ikke i det hele tatt å mene noe som helst om FrP's politikk. Jeg forsøkte å kommentere den sjikanøse og nedvurderende holdningen som mange sosialister legger for en dag når de omtaler trygdede og lavtlønte. Jeg skjønner jo at ordentlig elendighet og fattigdom gjør inntrykk, men kan ikke se at dette er noen grunn til å utpeke de fattigste i vårt eget land som prügelknape i kampen mot FrP. Selv om beløpet er stort andre steder i verden, er det ikke enkelt å leve her i landet for 120-130.000 slik mange av våre fattigste må gjøre. Så altså..jeg skjønner at vår norske sytekultur bør settes i perspektiv, men ikke at våre egne fattigste blir brukt på denne måten. Min erfaring er forresten at det er disse som syter minst. Den som tjener 120 000 må betale 31 000 i skatt i tillegg. En enslig har egentlig ikke råd til å betale så mye skatt. Med 5000 i husleie har de da 2400 kr til resten. 0 Siter
gripp Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Den som tjener 120 000 må betale 31 000 i skatt i tillegg. En enslig har egentlig ikke råd til å betale så mye skatt. Med 5000 i husleie har de da 2400 kr til resten. Og når de i tillegg blir fremstilt som de reneste idioter av sine "beskyttere" og "velgjørere" blant sosialistene, er det ikke det minste rart at de skygger unna den klamme, sosialistiske "omsorgen". 0 Siter
MsSophie Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Og når de i tillegg blir fremstilt som de reneste idioter av sine "beskyttere" og "velgjørere" blant sosialistene, er det ikke det minste rart at de skygger unna den klamme, sosialistiske "omsorgen". Definer klam sosialistisk omsorg? 0 Siter
flisa Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Det er bare for å rømme unna spørsmålet. Det er i grunnen ganske sært at et av våre største partier, ikke har et tatt standpunkt til EU-spørsmålet. Det er teitere som Venstre har gjort - - de hadde noen få stemmer for NEI - og da er det partiets syn...men det er sånn ca. 50/50 i partiet. Nå sier Venstre at de vil følge det en folkeavstemming avgjør da....så det hadde vært bedre om Venstre ikke var et NEI-parti etter mitt syn- slik Frp har gjort. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Og når de i tillegg blir fremstilt som de reneste idioter av sine "beskyttere" og "velgjørere" blant sosialistene, er det ikke det minste rart at de skygger unna den klamme, sosialistiske "omsorgen". En av dem sa at velgerne ikke vet sitt eget beste (han sa ikke de var ididoter) og at vi må få byttet ut velgerne eller fjernet store deler av dem. Det var altså ikke politikerne som skulle byttes ut. Han er død nå, og jeg skal pisse på grava hans en dag jeg får tid. Det er ikke uten grunn at Ap på Stortinget blir kalt Det Kongelige Norske Arbeiderparti eller Arrogansepartiet. De uffer og akker seg over de dumme velgerne som ikke forstår at de blir lurt av alle andre enn Ap og evt SV. Når Ap i Oslo fører sin egen utenrikspolitikk og forslår for byrådet å diskriminere barn i barnehage på grunnlag av etnisitet, da er de ute etter innvandrerstemmene. Migreringen er et kjempeproblem, men Ap ser det visst som en fordel, da de kan fiske stemmer via moskeene. Det totalt udemokratiske og sjåvinistiske mannestyret i moskeen er uhyre aktiv på lobbyvirksomhet foran kommunevalget. De lover å beordre sine å stemme på det partiet og personene som lover moskeen mest. Det dreier seg om penger og personlige goder. I total forakt for demokratiet. Pressen og media er -uhyre- motvillige mot å avsløre plottet, men det er like før det sprekker. 0 Siter
flisa Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Når man sitter på andre siden av jorda der det ikke finnes trygd, og ser hva lav lønn egentlig er, så mister man i grunnen all sympati med de som syter i Norge - uavhengig av inntekt. Her bor barna på barnehjem med en standard man ikke ville plassert kriminelle på i Norge. Men som vi blir forklart. Ungene har det godt! Alternativet er gata, og det er uendelig mye værre.... Man blir kvalm av egen velstand når man ser jenta på 13-14 år som sitter med et spedbarn mellom beina og tigger. Og man blir imponert når man hver eneste dag ser den samme vinduspusser-fyren stå i lyskrysset og tjene til livets opphold på den måten han kan. Den blinde mannen står i et annet lyskryss og selger tyggegummi sammen med sønnen sin på 10-12 år. Vi skal bare være så uendelig glad for hvor godt vi har det i Norge!! Selv de som har det værst har det vanvittig mye bedre enn de som har det ille her. Og da er det så rart å høre sjåføren vår her si at han tror de fattige her er lykkeligere enn de som er rike! Vanskelig for oss å tro på, man han virker rimelig sikker i sin sak. Og folk virker glade her! Smilende og hyggelige (kanskje vi nordmenn får for lite sol??). Jeg liker ikke å skjære alle over en kam, heller ikke frp-velgere. Men jeg blir kvalm av den politikken Frp fører ,av den sytingen de underbygger om "stakkars nordmenn". De burde for f*** komme seg litt ut i verden og se elendigheten, så hadde de kanskje satt litt større pris på det de har!! Vi nordmenn har det så godt at vi vet det ikke selv! Og enda vil vi helst ha mer, og helt uten å jobbe noe for det. Og for alt i verden, ikke la oss gi noe til andre, la dem klare seg selv. Så du må vel bli overrasket over meg Gripp, men akkurat nå er jeg på et sted hvor kontrastene til Norge blir så store at det er vanskelig å ikke vemmes over hvor mye velstand vi har, og hvor mye vi likevel klager... Det er alltid noen som har det verre - dette var snakk om politikk i Norge. 0 Siter
flisa Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Musikk i mine ører:-) *grøss for en musikksmak* 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Definer klam sosialistisk omsorg? Bl a minst 50% tvang og ensretting. Halve befolkningen skal tvinges av den andre halve. Det kalles "omsorg" men er tvang. Ikke en gang en staut gammel hederskar får bestemme hvor han skal tilbringe sine siste dager og hvem som skal vaske han. "De andre" vet best. Nå stemmer han FrP, det gjorde han ikke før. FrP var de eneste søm gadd høre på han. Det er trist. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Det er også disse stupide folkene som holder oss utenfor EU. EU er i ferd med å bli et spørsmål om intelligens eller ei. Ja, det er klart. Er man ikke for EU, da _er_ man uintelligent da. Akkurat det samme som med solkrem: Bruker du solkrem, da _er_ du homo da. Jeg synes det er flott at så mye er så enkelt, jeg. Sånn er det - basta. Ingen mellomting - det er bare "dumt". Ingen flere synsvinkler og perspektiver - de "eksisterer ikke". ".............................................." 0 Siter
MsSophie Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Bl a minst 50% tvang og ensretting. Halve befolkningen skal tvinges av den andre halve. Det kalles "omsorg" men er tvang. Ikke en gang en staut gammel hederskar får bestemme hvor han skal tilbringe sine siste dager og hvem som skal vaske han. "De andre" vet best. Nå stemmer han FrP, det gjorde han ikke før. FrP var de eneste søm gadd høre på han. Det er trist. Frp er den eneste som gadd høre på ham...? Jeg lurer på jeg Keinstein, hvor mange Frp`ere du kjenner som jobber i eldreomsorgen, rusomsorgen, kriminalomsorgen, i sosialtjenesten, i barnevernet, på barnevernsinstitusjoner, i flyktningemottak og lignende? Hvor mange Frp`ere som frivillig jobber blant prostituerte og andre av byens løse fugler. Det er ikke mange, det er igrunn forsvinnende få, de fleste av oss har faktisk en sosialistisk overbevisning - ellers hadde vi aldri gjort dette for den lønna vi får. Så kom ikke å snakk om sosialistens klamme omsorg når en ikke vet definisjonen på ordet en gang. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Frp er den eneste som gadd høre på ham...? Jeg lurer på jeg Keinstein, hvor mange Frp`ere du kjenner som jobber i eldreomsorgen, rusomsorgen, kriminalomsorgen, i sosialtjenesten, i barnevernet, på barnevernsinstitusjoner, i flyktningemottak og lignende? Hvor mange Frp`ere som frivillig jobber blant prostituerte og andre av byens løse fugler. Det er ikke mange, det er igrunn forsvinnende få, de fleste av oss har faktisk en sosialistisk overbevisning - ellers hadde vi aldri gjort dette for den lønna vi får. Så kom ikke å snakk om sosialistens klamme omsorg når en ikke vet definisjonen på ordet en gang. Mer enn 30% av de som er i LO stemmer FrP, så jeg tror ikke du skal utelukke noe som helst. Dessuten er det ikke sikkert at alle sykepleiere er ansatt i det offentlige. FrPs helsepolitikk er ikke så upopulær som du sikkert skulle ønske. Les FrPs partiprogram om helse og fortell meg hva som er "galt" der. Jeg har inntrykk av at partiprogrammet er mye mindre interessant enn mytene som skapes av motstandere. Det serveres så mange historier og konstrueres så mange scenarier at jeg ikke lenger tror på det negative som skrives om FrP. Skittkastingen har vært så intens at jeg er blitt meget mistenksom. Veldig mange er blitt veldig lei av dette denomenet. 0 Siter
MsSophie Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Mer enn 30% av de som er i LO stemmer FrP, så jeg tror ikke du skal utelukke noe som helst. Dessuten er det ikke sikkert at alle sykepleiere er ansatt i det offentlige. FrPs helsepolitikk er ikke så upopulær som du sikkert skulle ønske. Les FrPs partiprogram om helse og fortell meg hva som er "galt" der. Jeg har inntrykk av at partiprogrammet er mye mindre interessant enn mytene som skapes av motstandere. Det serveres så mange historier og konstrueres så mange scenarier at jeg ikke lenger tror på det negative som skrives om FrP. Skittkastingen har vært så intens at jeg er blitt meget mistenksom. Veldig mange er blitt veldig lei av dette denomenet. Jeg kaster ikke dritt på Frp`s program vedr helse og omsorg. Jeg tviler ikke et sekund på at det er bra. Så den forurettede minen kan du spare deg. Jeg spurte om hvor mange Frp`ere som faktisk jobber innen sosial og omsorgssektoren...., jeg tviler ikke på at det er noen, men jeg har ikke truffet på noen enda. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Jeg kaster ikke dritt på Frp`s program vedr helse og omsorg. Jeg tviler ikke et sekund på at det er bra. Så den forurettede minen kan du spare deg. Jeg spurte om hvor mange Frp`ere som faktisk jobber innen sosial og omsorgssektoren...., jeg tviler ikke på at det er noen, men jeg har ikke truffet på noen enda. Jeg er ikke forurettet, bare irritert på at ikke disse kan bruke tida på politikk som er jobben deres og som de får betalt for. De får ikke betalt for å skjelle ut FrP og dermed skaffe dem stemmer. Jeg tror ikke det er undersøkt hvor mange som stemmer FrP i helsevesenet. Men i private sykehjem og sykehus tror jeg det er mange. Mange private sykehjem drives av ideelle organisasjoner og menigheter, så der tror jeg det er blitt mange nå i det siste. I politiet er det i hvert fall mange :-) 0 Siter
snø Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Det er alltid noen som har det verre - dette var snakk om politikk i Norge. Når ble det slik at man kun kan diskutere politikk i Norge uten å se seg rundt i verden? Vi lever ikke i et vaakum, selv om enkelte virker som om tror det... Jeg sier ikke at vi skal ha det ille her i Norge fordi det er mange andre i verden som har det værre. Jeg sier bare at det er fakta faen at det er alt for mange i dette landet som går på trygd og sosialstønad, og at vi burde gjøre en skikkelig innsats for å sparke ut i arbeid dem som faktisk kan jobbe! Det er noe seriøst gale med systemet når det faktisk er slik at man TAPER på å begynne å jobbbe, framfor å gå på trygd. Når vi får et system hvor det kun er dem som ikke har noe alternativ som får trygd og støtte, DA kan vi begynne å justere opp satsene slik at de får et godt liv. Men når systemet lekker som en sil slik at en skogg med folk som egentlig er arbeidsføre melker det, så blir det umulig. Og jeg mener fremdeles at hver enda politiker (og frp-ere i særdeleshet) burde blitt sendt på tur rundt i verden for å virkelig kjenne hva elendighet og faenskap er. Jeg blir gal av den politikken de fører hvor de vil bruke oljepengene for å pisse en hver egoist opp etter ryggen. Ja, jeg er litt småhissig. Å være i Colombia og se den nøden som er der gjør meg vondt langt inn i sjelen. Her er det et klassesystem som er omtrent håpløst å komme seg ut av. Er man født inn i elendigheten er sjansene store for at man dør i elendigheten. I Norge har de aller, aller fleste like sjanser til å jobbe seg opp og fram (vel å merke om man har hodet til det). Ingen trenger å sulte, ingen trenger å tigge (jeg ser bor fra de narkomane som har et sinsykt pengebehov, men det er en annen diskusjon...). Så ja, jeg diskuterer norsk politikk, for det er skammelig at det finnes et parti som får det til å høres ut som om det i Norge bor folk som har det så fælt, at vi ikke har råd til å bruke penger på andre enn oss selv.. Selvfølgelig skal vi hjelpe dem i Norge som ikke har det bra! Og for dem som MÅ gå på trygd bør satsene være gode nok til at de kan leve et anstendig liv uten å snu på krona. Men da må vi først gjøre noe med arbeidsmoralene til alle dem som synes at trygd er et godt nok alternativ til å jobbe.... 0 Siter
Gjest liker ikke venstre Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Det er teitere som Venstre har gjort - - de hadde noen få stemmer for NEI - og da er det partiets syn...men det er sånn ca. 50/50 i partiet. Nå sier Venstre at de vil følge det en folkeavstemming avgjør da....så det hadde vært bedre om Venstre ikke var et NEI-parti etter mitt syn- slik Frp har gjort. Er det et parti som kan det å snu seg etter vinden, så er det Venstre. 0 Siter
flisa Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Når ble det slik at man kun kan diskutere politikk i Norge uten å se seg rundt i verden? Vi lever ikke i et vaakum, selv om enkelte virker som om tror det... Jeg sier ikke at vi skal ha det ille her i Norge fordi det er mange andre i verden som har det værre. Jeg sier bare at det er fakta faen at det er alt for mange i dette landet som går på trygd og sosialstønad, og at vi burde gjøre en skikkelig innsats for å sparke ut i arbeid dem som faktisk kan jobbe! Det er noe seriøst gale med systemet når det faktisk er slik at man TAPER på å begynne å jobbbe, framfor å gå på trygd. Når vi får et system hvor det kun er dem som ikke har noe alternativ som får trygd og støtte, DA kan vi begynne å justere opp satsene slik at de får et godt liv. Men når systemet lekker som en sil slik at en skogg med folk som egentlig er arbeidsføre melker det, så blir det umulig. Og jeg mener fremdeles at hver enda politiker (og frp-ere i særdeleshet) burde blitt sendt på tur rundt i verden for å virkelig kjenne hva elendighet og faenskap er. Jeg blir gal av den politikken de fører hvor de vil bruke oljepengene for å pisse en hver egoist opp etter ryggen. Ja, jeg er litt småhissig. Å være i Colombia og se den nøden som er der gjør meg vondt langt inn i sjelen. Her er det et klassesystem som er omtrent håpløst å komme seg ut av. Er man født inn i elendigheten er sjansene store for at man dør i elendigheten. I Norge har de aller, aller fleste like sjanser til å jobbe seg opp og fram (vel å merke om man har hodet til det). Ingen trenger å sulte, ingen trenger å tigge (jeg ser bor fra de narkomane som har et sinsykt pengebehov, men det er en annen diskusjon...). Så ja, jeg diskuterer norsk politikk, for det er skammelig at det finnes et parti som får det til å høres ut som om det i Norge bor folk som har det så fælt, at vi ikke har råd til å bruke penger på andre enn oss selv.. Selvfølgelig skal vi hjelpe dem i Norge som ikke har det bra! Og for dem som MÅ gå på trygd bør satsene være gode nok til at de kan leve et anstendig liv uten å snu på krona. Men da må vi først gjøre noe med arbeidsmoralene til alle dem som synes at trygd er et godt nok alternativ til å jobbe.... Jeg trodde ikke man kunne velge trygd uten grunn her i lander. 0 Siter
flisa Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Er det et parti som kan det å snu seg etter vinden, så er det Venstre. Ja det sies 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.