Gå til innhold

Kan ikke få den jeg vil ha, vil ikke ha den jeg kan få

Anbefalte innlegg

Gjest Top of the world

Jeg er en jente i midten av 30-årene. For en tid tilbake innledet jeg et forhold til en jeg var virkelig glad i, og som var på vei ut av et forhold. Men det skjedde noe underveis i denne prosessen, og nå ett år etter har han fortsatt ikke avsluttet forholdet til sin samboer. Dette gjør at jeg selvfølgelig ikke kan fortsette å ønske meg denne mannen, selv om vi av praktiske årsaker er nødt til å se hverandre nesten hver dag. Vi har derfor fortsatt god kontakt, men kun som venner. Problemet mitt (og hans også faktisk!) er at vi fortsatt ønsker oss hverandre! Men det går jo ikke. Han kan ikke få i både pose og sekk, jeg kan ikke ha et forhold til en som har samboer. Så jeg må forsøke å glemme ham, uansett hvor glad jeg er i ham.

Nå har jeg fått kontakt med en kar som gjerne vil bli bedre kjent med meg. Hensikten hans er helt klar - han er ute etter en kjæreste. Han er tiltrekkende på alle måter, vi har felles interesser og alt ligger sånn sett godt tilrette. Men jeg klarer ikke la være å sammenligne med han jeg ikke kan få... Tenker bare på ham! Jeg vet ikke om jeg er klar til å innlede et forhold til noen andre. Samtidig vet jeg at jeg bare MÅ glemme og gå videre.

Hvordan i all verden skal jeg klare dette? Jeg ønsker meg en kjæreste, jeg savner nærhet og noen som er glad i meg som kan vise det og som jeg har LOV til å være glad i uten å såre noen andre. Jeg kan ikke la den forelskelsen jeg har hatt og fortsatt har ødelegge for fremtidige muligheter. Men hvordan??

Trenger noen råd!

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Synes du må se disse to helt atskilt, det er ikke sagt at du skal velge en av dem.

Først: Bli ferdig med han første. Du sier at også han ønsker deg, men han virker minst sagt ikke særlig bestemt på dette når han etter så lang tid ennå ikke har gått fra sin samboer. Mitt beste råd er å forsøke å komme over ham, hold deg helt unna.

Du kan jo gjerne forsøke å bli kjent med den nye, først som en venn, men forvent ikke at du skal bli forelsket i ham.

Det kan skje, men ut fra det lille du forteller, tror jeg heller du først bør være alene en stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...