Gå til innhold

spontanabort???

Anbefalte innlegg

Gjest trenger svar raskt!!

hei!jeg er ei jente på 17 år som har hatt blødninger i 8 dager i strekk nå.og det virker ikke som om det er normal menstruasjonsblødning!det bare fosset ut blod,og ned på gulvet og det kom ut en stor slimklump.veldig stor! noen sier at dette minner dem om spontanabort, kan dette stemme? hva er kjennetegn på spontanabort? vær så snill og hjelp meg!! jente,17

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23699-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mandie

Hei jente 17 år!

Jeg må dessverre si at dette minner mye om en spontanabort, men for sikkerhets skyld ville jeg ha kontaktet en lege for å kunne utelukke at det er noe annet.

Har mensen kommet litt for tidlig eller litt for sent, så kan det tyde på abort. Det skjedde med meg, og i tillegg så hadde jeg vanlige menssymptomer som ømme pupper og vondt i ryggen. Håper at jeg har vært til litt hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23699-spontanabort/#findComment-99864
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Når du lurer på hva som kjennetegner en spontanabort, er det først og fremst dette med sansynlighetene for å ha vært gravid. Har du hatt ubeskyttet samleie en stund tilbake, uten å ha skikkelig menstruasjon i etterkant, er det store sjangser for at du kan ha abortert. Ut i fra det du forteller, kan jeg støtte deg i at det minner om en spontanabort. Enkelte har veldig kraftige menstruasjoner, hvor man blør mye på kort tid og har mye smerter. En slimklump, som du beskriver, er ikke vanlig for normale menstruasjonsblødninger. Er du ikke vant til å ha slike kraftige mensblødninger, er det lite som taler for at dette var en normal blødning. Har du hatt symptomer på at du skulle være gravid i perioden før denne blødningen? Da tenker jeg på ømme bryster, evt. kvalme, tretthet, hyppig vannlating eller f.eks. temperatursvingninger? Blør du fortsatt, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med lege, så du kan få en skikkelig undersøkelse. En gravitest vil også ofte avsløre om du har vært gravid. Hormonene som gjør utslag på slike tester finnes i kroppen en stund etter en spontanabort. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23699-spontanabort/#findComment-99939
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...