Gjest Jeg vet Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Jeg har ført min egen lille statistikk over anmeldte voldtekter denne våren og ser at gjenger med innvandrergutter ligger alene på toppen av min statistikk. Jeg begynner å tro at årsakene til fenomenet er å finne i oppdragelsen deres, og i kvinneforakten som er framherskende i disse kulturene. De to siste sakene vi har lest om i avisene viser jo at flere har stått klar og overfalt intetanende unge jenter. En på et toalett en annen utenfor en restaurant i Skippergata. Er det ikke på tide at vi begynner å beskytte "jentungene" mot dette fantepakket? Hva mener dere? 0 Siter
sheba Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 voldtektsforbrytere leveres i alle farger og nasjonaliteter... Jeg har opplevd dette men velger og se på overgriperen som en forbryter og ikke på grunn av farge eller religion.. å skape hets mot visse grupper er i bunn og grunn veldig galt, det er vel personen som utfører det som bør tas, eller?? 0 Siter
Gjest Ferri Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 innvandrer gutter, mener du da at de er første generasjons innvandrere? 0 Siter
Gjest Jeg vet Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 voldtektsforbrytere leveres i alle farger og nasjonaliteter... Jeg har opplevd dette men velger og se på overgriperen som en forbryter og ikke på grunn av farge eller religion.. å skape hets mot visse grupper er i bunn og grunn veldig galt, det er vel personen som utfører det som bør tas, eller?? Sheba svarer slik det er korrekt å svare, men hva med statistikken? Vi er kanskje blinde for at det er en vesensforskjell mellom deres og vår kultur, og kanskje vi bør vurdere om vi vil renske ut de værste sidene ved våre nye landsmenns væremåte? 0 Siter
sheba Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Sheba svarer slik det er korrekt å svare, men hva med statistikken? Vi er kanskje blinde for at det er en vesensforskjell mellom deres og vår kultur, og kanskje vi bør vurdere om vi vil renske ut de værste sidene ved våre nye landsmenns væremåte? alt jeg mener er at vi ikke må ta alle som denne ene:-) jeg er ingen rasist, men mener vi har godt av å passe litt på når det gjelder "nye landsmenn"! statistikker viser et flertall når det gjelder voldtekter/overfall, men det jeg mener er at vi ikke må dømme dem for hva det synes som, men som hva og hvem de er:-) jeg selv er vel høyrevridd når det kommer til politikk, men vi må ikke glemme at mange trenger virkelig hjelp:-) samtidig så synes jeg muslimer kan beholde sin tro for all del, men jeg gidder ikke føle med dem i det hele tatt:-) 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 voldtektsforbrytere leveres i alle farger og nasjonaliteter... Jeg har opplevd dette men velger og se på overgriperen som en forbryter og ikke på grunn av farge eller religion.. å skape hets mot visse grupper er i bunn og grunn veldig galt, det er vel personen som utfører det som bør tas, eller?? Gruppevoldtekt var et tilnærmet ukjent fenonomen i Norge før invandringseksplosjonen. Vi snakker om kulturelt betinget atferd, og det bør det bli slutt på at folk av en eller annen grunn på død og liv skal tåkelegge, slik du nå prøver på. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Du har ført din egen statistikk? Har du tilgang til alle anmeldte voldtekter i Norge? Eller baserer du deg på hva som står i avisa? I så fall er du på tynn is med "statistikken" din. 0 Siter
gripp Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Man kan supplere med annen statistikk: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article190018.ece Av 111 personer som i fjor ble anmeldt for voldtekt i Oslo, var 72 av ikkevestlig opprinnelse. Jeg antar det er betydelige mørketall, siden innvandrerkvinner ikke akkurat oppfordres til å anmelde overgrep begått av menn fra egen kultur. 0 Siter
libra Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 "ligger alene på toppen av min statistikk" Og hvordan har du kommet fram til 'din statistikk'? Syns heller småjentene burde beskyttes mot alle overgripere - inkludert den etnisk norske som overfalt en 13-åring i Bergen for ei uke sia... eller er ikke overgrep så ille når bare mannen er norsk? 0 Siter
Gjest helt enig Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Man kan supplere med annen statistikk: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article190018.ece Av 111 personer som i fjor ble anmeldt for voldtekt i Oslo, var 72 av ikkevestlig opprinnelse. Jeg antar det er betydelige mørketall, siden innvandrerkvinner ikke akkurat oppfordres til å anmelde overgrep begått av menn fra egen kultur. Veldig bra gripp ! :-) Se nå på shebas svar: "Jeg har opplevd dette men velger og se på overgriperen som en forbryter og ikke på grunn av farge eller religion" 1. Hvis hudfarge var årsak eller del av den, måtte det vel være fordi overgriperen var mørkhudet og foraktet hvite ? Kanskje ikke det mest sannsynlige? 2. Hva med religion ? Hvilken religiøs kulturbakgrunn har overgriperne ? Finnes det statistikk på det ? Er det noe i overgriperenes religion som tillater/oppfordrer til voldtekt ? 3. Dersom 1 eller 2 er tilfelle, hvordan skal man kunne forklare fakta for folk med shebas syn uten at det blir hets mot befolkningsgrupper? Skal man ikke kunne kritisere kulturer eller religioner uten å blir stemplet for hets? 0 Siter
Excelsion Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Man kan supplere med annen statistikk: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article190018.ece Av 111 personer som i fjor ble anmeldt for voldtekt i Oslo, var 72 av ikkevestlig opprinnelse. Jeg antar det er betydelige mørketall, siden innvandrerkvinner ikke akkurat oppfordres til å anmelde overgrep begått av menn fra egen kultur. Det er jo temmelig høye tall da, med tanke på hvor mange flere det er som ikke-vestlig. Så det der taler jo imot dem. 0 Siter
keinstein Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Årsakene er å finne i kulturene; kvinnefientlige kulturer fra Norda-Afrika og Østen. I oppdragelse, miljø og disiplin. De føler kanskje ikke at kvinner har krav på respekt når de ikke er under en manns kontroll? Kanskje må kvinner holdes innendørs for å beskytte dem mot primitive menns problemer med respekt, kultur, religion og impulskontroll? Jeg tror det bare er om å gjøre for dem å finne legitimering for deres primitive drifter. Enkelt og greit. Noen av dem har åpent sagt i retten under tiltale om voldtekt at alle norske kvinner er horer. Hvem som har fortalt dem hva en hore er, er et åpent spørsmål, men at kvinner fra disse kulturene selv er med for å prøve å stemple sine rivalinner er helt sikkert. Kvinner er kvinner verst. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 hmmmmmm. har noe med kultur ihvertfall.Feks er voldtekt i ekteskapet ikke et begrep engang.Mannen tar bare det som tilhører han 0 Siter
Gjest grønn tulipan Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Man kan supplere med annen statistikk: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article190018.ece Av 111 personer som i fjor ble anmeldt for voldtekt i Oslo, var 72 av ikkevestlig opprinnelse. Jeg antar det er betydelige mørketall, siden innvandrerkvinner ikke akkurat oppfordres til å anmelde overgrep begått av menn fra egen kultur. Jeg blir så sinnsykt forbanna. Noen må jo gjøre noe snart, for å få bukt med galskapen? Og jeg liker ikke å være rasist, men jeg kjenner at jeg får tendenser av alt en ser og leser.... Jeg kjenner at jeg nå etterhvert er skeptisk i ugangspunktet om en mørk utlending tar kontakt. Og jeg liker ikke å gå forbi disse klyngene med mørkhudede. Dessverre. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Jeg blir så sinnsykt forbanna. Noen må jo gjøre noe snart, for å få bukt med galskapen? Og jeg liker ikke å være rasist, men jeg kjenner at jeg får tendenser av alt en ser og leser.... Jeg kjenner at jeg nå etterhvert er skeptisk i ugangspunktet om en mørk utlending tar kontakt. Og jeg liker ikke å gå forbi disse klyngene med mørkhudede. Dessverre. vet ikke , endel utenlandske menn har problemer med å tolke kodende. Altså at en jente kan være full , danse sexy , flørte med han , kysse han. Og likevel ikke ha intensjoner om å ha sex. Og at det å bli med noen hjem betyr at man sier ja til sex.Det er det forøvrig endel norske gutter også som mener. Men har aldri opplevd norske gutter ikke respektere et nei. Forøvrig har jeg møtt de samme holdningen hos en pakistansk meddommer. Som mente at hvorfor i all verden ble jeg med en relativt fremmed mann hjem hvis jeg ikke hadde planer om å ha sex. Han forsto ikke konseptet med nachcspiel , drikke mer , være sosial fordi man vil fortsette festen. vet ikke. 0 Siter
MsSophie Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Man kan supplere med annen statistikk: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article190018.ece Av 111 personer som i fjor ble anmeldt for voldtekt i Oslo, var 72 av ikkevestlig opprinnelse. Jeg antar det er betydelige mørketall, siden innvandrerkvinner ikke akkurat oppfordres til å anmelde overgrep begått av menn fra egen kultur. Og mørketallene blir nok mye høyere når vi faktisk vet at få voldtekter anmeldes fordi de skjer mellom personer i nær relasjon til hverandre...ektemenn, fedre, onkler, nær vennekrets osv osv. Og siden nordmenn generelt ser ut til å være redd for alt med mørk hud og brune øyne og sjeldent menger seg med disse, så kan vi vel anta at en del av overgrepene som aldri blir anmeldt rett og slett utøves av etniske nordmenn? 0 Siter
gripp Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Og mørketallene blir nok mye høyere når vi faktisk vet at få voldtekter anmeldes fordi de skjer mellom personer i nær relasjon til hverandre...ektemenn, fedre, onkler, nær vennekrets osv osv. Og siden nordmenn generelt ser ut til å være redd for alt med mørk hud og brune øyne og sjeldent menger seg med disse, så kan vi vel anta at en del av overgrepene som aldri blir anmeldt rett og slett utøves av etniske nordmenn? Det er mulig, jeg vet ikke. Dessuten er Rooney akkurat blitt sendt av banen, formedelst ballespark på en portugiser. Jeg synes umiddelbart det var noe strengt. Kan England klare dette? 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Det er mulig, jeg vet ikke. Dessuten er Rooney akkurat blitt sendt av banen, formedelst ballespark på en portugiser. Jeg synes umiddelbart det var noe strengt. Kan England klare dette? synes det røde kortet var greit når jeg så reprisen. Og med vilje skade en motspiller bør slås hardt ned på. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 "Er det ikke på tide at vi begynner å beskytte "jentungene" mot dette fantepakket? Hva mener dere?" Ja, det er sikkert på tide. Hvordan skal det gjøres, mener du? Mer politi i gatene? 0 Siter
MsSophie Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Det er mulig, jeg vet ikke. Dessuten er Rooney akkurat blitt sendt av banen, formedelst ballespark på en portugiser. Jeg synes umiddelbart det var noe strengt. Kan England klare dette? Ser det ut som jeg bryr meg?:-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.