mariaflyfly Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 "Jeg har ført min egen lille statistikk" Ræva mi ler av deg. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 "ligger alene på toppen av min statistikk" Og hvordan har du kommet fram til 'din statistikk'? Syns heller småjentene burde beskyttes mot alle overgripere - inkludert den etnisk norske som overfalt en 13-åring i Bergen for ei uke sia... eller er ikke overgrep så ille når bare mannen er norsk? "eller er ikke overgrep så ille når bare mannen er norsk?" Usaklig. Selvfølgelig er det et overgrep, men det hører desverre til mindretallet av tilfellene at gjerningsmannen er etnisk nordisk/europeeisk. Og da er ikke ett enkelt tilfelle av en norsk gjerningsmann noe argument mot 950 andre tilfeller. "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 vet ikke , endel utenlandske menn har problemer med å tolke kodende. Altså at en jente kan være full , danse sexy , flørte med han , kysse han. Og likevel ikke ha intensjoner om å ha sex. Og at det å bli med noen hjem betyr at man sier ja til sex.Det er det forøvrig endel norske gutter også som mener. Men har aldri opplevd norske gutter ikke respektere et nei. Forøvrig har jeg møtt de samme holdningen hos en pakistansk meddommer. Som mente at hvorfor i all verden ble jeg med en relativt fremmed mann hjem hvis jeg ikke hadde planer om å ha sex. Han forsto ikke konseptet med nachcspiel , drikke mer , være sosial fordi man vil fortsette festen. vet ikke. Nuvel...hvis man alene blir med én annen hjem, så ligger det ofte en del forventninger i kortene - logisk nok. Men det er selvfølgelig ingen unnskyldning for ikke å ta et nei for et nei. ".............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Veldig bra gripp ! :-) Se nå på shebas svar: "Jeg har opplevd dette men velger og se på overgriperen som en forbryter og ikke på grunn av farge eller religion" 1. Hvis hudfarge var årsak eller del av den, måtte det vel være fordi overgriperen var mørkhudet og foraktet hvite ? Kanskje ikke det mest sannsynlige? 2. Hva med religion ? Hvilken religiøs kulturbakgrunn har overgriperne ? Finnes det statistikk på det ? Er det noe i overgriperenes religion som tillater/oppfordrer til voldtekt ? 3. Dersom 1 eller 2 er tilfelle, hvordan skal man kunne forklare fakta for folk med shebas syn uten at det blir hets mot befolkningsgrupper? Skal man ikke kunne kritisere kulturer eller religioner uten å blir stemplet for hets? Men det er da ingen (med vettet i behold) som snakker om _hudfarge_? Poenget er jo religion og/eller kultur. Og desverre er det jo slik at de fleste muslimer er brune i en eller annen grad. "............................................." 0 Siter
Gjest helt enig Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Men det er da ingen (med vettet i behold) som snakker om _hudfarge_? Poenget er jo religion og/eller kultur. Og desverre er det jo slik at de fleste muslimer er brune i en eller annen grad. "............................................." For ordens skyld: de som er opptatt av hudfarge her, har ikke vettet i behold. Problemet er at det finnes slike folk. Om det er mange nok til å være problem, tviler jeg på. Man må bare kunne tåle å diskutere det uten å bli beskyldt for rasisme. 0 Siter
Prozak Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 For ordens skyld: de som er opptatt av hudfarge her, har ikke vettet i behold. Problemet er at det finnes slike folk. Om det er mange nok til å være problem, tviler jeg på. Man må bare kunne tåle å diskutere det uten å bli beskyldt for rasisme. "Man må bare kunne tåle å diskutere det uten å bli beskyldt for rasisme." Javisst. Men det er jo problemet, både på steder som her og på mer politisk plan. Hvis man sier noe om en nasjonalitet e.l., som tilfeldigvis har en annen hudfarge, så hyles det om rasisme med én gang. ".............................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.