Gjest Flystripa Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Hvis jeg anskaffer meg en ny mobil i dag, med et abonnement jeg egentlig ikke vil ha (gjør det fordi TELEFONEN er billig). Kan jeg fjerne operatørlåsen, og uten videre seremoni anskaffe et nytt abonnement med samme nummer? = Dette er viktig å få klarhet i, om jeg må kjøpe telefonen med ett nytt nummer, eller om det går bra med mitt gamle nummer. Blir jeg anmeldt for svindel og avtalebrudd om jeg gjør dette? *har lyst* 0 Siter
Osiris Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Du kan gjøre det. Men lovligheten må du selv ta ansvar for. Kode for å låse opp får du på unlock.no Veldig enkelt, spesielt på Nokia telefoner 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Skjønner ikke helt dette, men har du tenkt å betale månedsavgift på et abbonement du ikke kommer til å bruke? I så fall må det bli svært dyrt. 0 Siter
Excelsion Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Det er ikke ulovlig å fjerne operatørlås, fordi det ikke det samme som bindingstid! Du kan ikke velge deg nytt abm. med samme nummer, da det nummeret er uansett bindt opp i 12mnd. Tror du Telenor og Netcom er helt idioter heller? :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Du må ha nytt nummer og så må du betale det abonnementet du har operatørlås til så lenge du skulle hatt operatørlåsen. ELLER du kan "kjøpe deg fri", men det koster noen hundrelapper. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.