Gå til innhold

Campingliv

Anbefalte innlegg

Gjest camping4ever
Skrevet

Min samboer og jeg har bestemt oss for å komme oss litt unna Oslo, og har planer om å kjøpe en campingvogn i priskategorien 50 - 70 000,-

Vår nærmeste erfaring med camping er de gangene vi kjører bak en campingvogn, og banner fordi vi ikke kommer forbi ;)

Er det noen forholdsregler vi bør se etter ved kjøp av en vogn? Håper på hjelp fra noen med erfaring.

På forhånd takk :)

Gjest ...caravanist i mange år...
Skrevet

Ja,det mye å tenke på før en kjøper vogn.

Førerkort i forhold til totalvekt er kanskje det første.

Fukt kan være et problem. Kjøp ikke vogn uten at vogna nylig er fukttestet.

Faste senger er å foretrekke, mye bedre liggekomfort.

Velg rundsitter, midtsittegruppene er ikke gode å sitte i.

God skapplass og benkeplass er viktig.

Dette er nok de tingene jeg føler er viktigst, men behovene kan jo være forskjellige.

Vil anbefale dere å gå inn på både Norsk Caravan clubb og Magnes Campingside sine diskusjons sider. Der finnes det utrolig mye nyttig informasjon.

Lykke til med vognkjøpet!

Gjest camping4ever
Skrevet

Ja,det mye å tenke på før en kjøper vogn.

Førerkort i forhold til totalvekt er kanskje det første.

Fukt kan være et problem. Kjøp ikke vogn uten at vogna nylig er fukttestet.

Faste senger er å foretrekke, mye bedre liggekomfort.

Velg rundsitter, midtsittegruppene er ikke gode å sitte i.

God skapplass og benkeplass er viktig.

Dette er nok de tingene jeg føler er viktigst, men behovene kan jo være forskjellige.

Vil anbefale dere å gå inn på både Norsk Caravan clubb og Magnes Campingside sine diskusjons sider. Der finnes det utrolig mye nyttig informasjon.

Lykke til med vognkjøpet!

Hei og takk for svaret ditt. Hvor ofte bør man teste vognen for fukt/gass? Har funnet en vogn av interesse, den var testet i 2004. Det bør vel holde(1991-modell)?

Skrevet

Hei og takk for svaret ditt. Hvor ofte bør man teste vognen for fukt/gass? Har funnet en vogn av interesse, den var testet i 2004. Det bør vel holde(1991-modell)?

Hei igjen!

Fuktigheten kommer utrolig fort og vognene bør derfor testes hvert år.

Gjest camping4ever
Skrevet

Hei igjen!

Fuktigheten kommer utrolig fort og vognene bør derfor testes hvert år.

Nok en gang, takk for svar. Bare en ting til, hva koster en slik test, og hvem gjennomfører den?(vognen vi ser på står på "rot" og vi har ikke bil til å flytte den).

Skrevet

Nok en gang, takk for svar. Bare en ting til, hva koster en slik test, og hvem gjennomfører den?(vognen vi ser på står på "rot" og vi har ikke bil til å flytte den).

Jeg vil tro at alle som forhandler campingvogner har fukttester, men hva det koster aner jeg ingen ting om. Vi har alltid testet gjennom lokal avdelingen i NCC og det koster oss ingen ting ekstra utover kontigenten.

Men, har forstått at det er veldig vanlig at selger bekoster denne testen. Avtal med eigeren at han får utført fukttesten og er denne bra så kjøper dere.

Husker ikke helt verdiene, men mener at alt innenfor 15-20 % var akseptabelt fukt nivå.

Lykke til å kos der i vogna!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...