Gå til innhold

Noen som er flinke i word?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en "tegning" som har ulike sirkler. Mellom disse sirklene er det felt jeg kan skrive i. Litt vrient å forklare men jeg trenger hjelp til å få skriften skrå. Skal ha helt ordinær skrift bare at den skal stå på skrått. Er det noen som forsto og kan forbarme seg over en som sitter og jobber på en nydelig julikveld?

Isåfall, på forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror på en måte at det hele må skje inni en tekstboks!! Ellers blir det nok tull.

Gjest trultemor26
Skrevet

Skal du ha fonten på skrå, kursiv, eller skal du ha teksten til å gå oppover eller nedover liksom??

Skrevet

Skal du ha fonten på skrå, kursiv, eller skal du ha teksten til å gå oppover eller nedover liksom??

Oj, enkelt spørsmål og vanskelig å forklare. Tenk deg at du vrir dette ordet "SKRÅ" slik at hele ordet vris slik at S er klokken 14.00 og mor klokken 19.00. Undersiden på bokstavene vender inn mot midten. Ordet er altså helt vanlig skrevet bare at det blir skrått...

Hm... Tror ikke dette hjalp.

Skrevet

Oj, enkelt spørsmål og vanskelig å forklare. Tenk deg at du vrir dette ordet "SKRÅ" slik at hele ordet vris slik at S er klokken 14.00 og mor klokken 19.00. Undersiden på bokstavene vender inn mot midten. Ordet er altså helt vanlig skrevet bare at det blir skrått...

ikke mor men mot...

Gjest trultemor26
Skrevet

Så du skal ha teksten rundt en sirkel? Halvsirkel?

Skrevet

Tror ikke det er mulig i Word - du må nok lage "tegning" av det og lime inn.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg synes å huske jeg hadde noe som heter WordArt. Hmm.. var dette i word eller excel? Eller noe helt annet sted? husker ikke, men der kan du få til det jeg tror du vil få til.

Har du noe tegneprogram eller noe? Så kan det hende det er noe sånt skriftfunksjon der.

Skrevet

Tror ikke det er mulig i Word - du må nok lage "tegning" av det og lime inn.

Åja, det var et godt tips!

Har ikke tenkt på det.

Takk!

Skrevet

Så du skal ha teksten rundt en sirkel? Halvsirkel?

Hehe, nei, helt rett på skrå!

Gjest trultemor26
Skrevet

Hehe, nei, helt rett på skrå!

Hmm.. skal se om jeg får til noe..

Skrevet

Jeg synes å huske jeg hadde noe som heter WordArt. Hmm.. var dette i word eller excel? Eller noe helt annet sted? husker ikke, men der kan du få til det jeg tror du vil få til.

Har du noe tegneprogram eller noe? Så kan det hende det er noe sånt skriftfunksjon der.

Wordart finnes i Word, det er en knott man kan trykke på for å få det. Da kan man lage teksten med ulik layout, bølgete osv, og man kan også vri hele boksen rundt etterpå.

Hos meg finnes funksjonen som en stor skråstilt "A" på verktøylinjen nederst...

Gjest trultemor26
Skrevet

Wordart finnes i Word, det er en knott man kan trykke på for å få det. Da kan man lage teksten med ulik layout, bølgete osv, og man kan også vri hele boksen rundt etterpå.

Hos meg finnes funksjonen som en stor skråstilt "A" på verktøylinjen nederst...

Jepp, jeg fant den. Men det blir jo ikke vanlig skrift da, blir jo med skygger og med sving på og alt. Ikke vanlig skrå tekst.

Gjest trultemor26
Skrevet

Du, jeg fikk ikke til i word jeg. Prøv et tegneprogram.

Lykke til!

Gjest Word-bruker
Skrevet

Du kan prøve dette:

Nederst i word-dokumentet har du flere ikoner med valg av farge, tegning og tekstbokser..

1. Velg den blå skyggelagte A'en, som er Word Art Gallery.

2. Velg så den sorte teksten som står på skrå- (Valg nr. 2)

3. Velg skriftstørrelse du ønsker. Du vil få opp en kontrollboks nederst i dokumentet med de forskjellige valg for hva du vil gjøre. Evt. høyreklikk på teksten du har skrevet.

Håper dette var til hjelp :-)

Skrevet

Til alle som har gjort en innsats her - tusen takk! Klarer det desverre ikke enda, for skråen blir feil vei...

Men, men!

Takk for hjelpen, uansett. Det var snilt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...