Gjest ikke signatur Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 En ansatt slo etter (?) en dement bruker som var hissig men traff ikke (tror jeg). Skal jeg skrive avviksmelding eller snakke med leder? Jeg tror den ansatte skulle få bort hånden til brukeren fordi brukeren var hardhent. Så jeg tror den ansatte skulle slå bort hånden/armen. Jeg tror altså ikke den ansatte traff, men det var en handling vi ikke skal ha. 0 Siter
tonie Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 En ansatt slo kanskje bort hånden til en bruker som var voldsom for å forsvare seg, men traff muligens ikke? Usikker på om jeg har forstått det rett, men jeg synes ikke det var mye å lage baluba over. Hva skulle hun gjort da? Latt brukeren slå henne? Høres ut som noe jeg kunne gjort. En reflekshandling nærmest. 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 En ansatt slo kanskje bort hånden til en bruker som var voldsom for å forsvare seg, men traff muligens ikke? Usikker på om jeg har forstått det rett, men jeg synes ikke det var mye å lage baluba over. Hva skulle hun gjort da? Latt brukeren slå henne? Høres ut som noe jeg kunne gjort. En reflekshandling nærmest. Jeg tror også det kan ha vært reflekshandling, men en 3. ansatt tror at h*n slo brukeren. Jeg tror ansatte slo etter/bort hånden til brukeren, som f.eks. grep meg hardt i hånden og klemte til og holdt meg fast i t-skjorta. (Jeg vet ikke om ansatt var borti brukeren.) 0 Siter
frosken Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Virker som om det er mye ved denne episoden du ikke kjenner til? Var du til stede? Dersom du mener det skjedde noe som muligens er kritikkverdig, så ville jeg oppfordret den som var i situasjonen til å snakke med leder selv. Såfremt det ikke dreier seg om en ansatt som dere oppfatter som lite egnet og derfor bør iverksettes tiltak ovenfor, så kommer det vel sjelden noe godt ut av at dere som kollegaer går og spekulerer for mye. 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Virker som om det er mye ved denne episoden du ikke kjenner til? Var du til stede? Dersom du mener det skjedde noe som muligens er kritikkverdig, så ville jeg oppfordret den som var i situasjonen til å snakke med leder selv. Såfremt det ikke dreier seg om en ansatt som dere oppfatter som lite egnet og derfor bør iverksettes tiltak ovenfor, så kommer det vel sjelden noe godt ut av at dere som kollegaer går og spekulerer for mye. Jeg var rett ved siden av bruker/ansatt. 0 Siter
frosken Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Jeg var rett ved siden av bruker/ansatt. Ok. Har du drøftet hendelsen med vedkommende? 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Ok. Har du drøftet hendelsen med vedkommende? Veldig kort, ja. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Jeg tror også det kan ha vært reflekshandling, men en 3. ansatt tror at h*n slo brukeren. Jeg tror ansatte slo etter/bort hånden til brukeren, som f.eks. grep meg hardt i hånden og klemte til og holdt meg fast i t-skjorta. (Jeg vet ikke om ansatt var borti brukeren.) Jeg jobber ikke med eldre på sykehjem, men med barn og ungdom. Her skriver vi alltid, iallefall dersom tvil. Bedre en gang for mye og en gang urettmessig, enn en gang for lite. (Vi snakker om folk som ikke alltid greier å formidle egen sak). Jeg hadde skrevet aviksmeldig/forhørt meg med sjefen. 0 Siter
chanti Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Voldsepisoder skal dokuenteres , fra begge sider . Ser og ut som om bruker var aggressiv , så det skal og kartlegges . Det skal være HMS system på arbeidsplasse , bruk dette -. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.