Hatsumomo Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Jeg har et digital kamera. Jeg har brukt batterier som kom med kameraet, sånn som man lader opp. Men nå virker de ikke lenger. Så står det at man ikke skal bruke alkaline batterier i kameraet, bare lithium batterier. Hvorfor det egentlig? Hva som er gale med alkaline batterier? Og hvor får man tak i lithium batterier? Syntes jeg alltid ser alkaline batterier i butikken jeg. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. juli 2006 Skrevet 1. juli 2006 Hva slags batterier er det snakk om, vanlige AA oppladbare eller et spesialbatteri? 0 Siter
Gemini Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Gå til en butikk som selger digitalkameraer og spør etter riktig type batteri. Du får sikkert kjøpt nye oppladbare av samme type som de som fulgte med kameraet. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Skrevet 2. juli 2006 Hva slags batterier er det snakk om, vanlige AA oppladbare eller et spesialbatteri? Det fulgte med noen AA lithium oppladbare batterier. Men de funker ikke lenger. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Det fulgte med noen AA lithium oppladbare batterier. Men de funker ikke lenger. Alle fotosjapper selger nye batterier av rett type. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Det fulgte med noen AA lithium oppladbare batterier. Men de funker ikke lenger. http://www.adem.no/ 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Når det står at du ikke skal bruke vanlige batterer i kameraet, er du 100% sikker på at det ikke bare gjelder sammen med laderen7eventuelt dokking? Har aldri hørt om et kamera som bruker AA batterier som ikke både kan bruke oppladbare og vanlige. Det er jo en av fordelene med AA batterier til kamera, at om de oppladbare blir tomme så kan du kjøpe deg en pakke Duracell. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Skrevet 2. juli 2006 http://www.adem.no/ Men hvorfor må batteriene være av lithium og ikke alkalinske? hva som er forskjellen ? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Men hvorfor må batteriene være av lithium og ikke alkalinske? hva som er forskjellen ? Aner ikke. Mitt kamera bruker alle typer AA batterier, forskjellen er at noen varer lengre enn andre. Trodde lithiumbatterier var oppladbare, jeg, da, og det er jo ikke alkaliske batterier. Jeg har NiHm oppladbare batterier til mitt Canon. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Jeg kjøper oppladbare AA batterier på Claes Ohlson, de kraftigste. Har også brukt alkaliske batterier når jeg ikke har husket å lade opp. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Skrevet 2. juli 2006 Aner ikke. Mitt kamera bruker alle typer AA batterier, forskjellen er at noen varer lengre enn andre. Trodde lithiumbatterier var oppladbare, jeg, da, og det er jo ikke alkaliske batterier. Jeg har NiHm oppladbare batterier til mitt Canon. Ok. Nei, eneste grunnen jeg spør er fordi jeg er redd for å ødelegge kameraet ved bruk av alkalinske batterier. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Ok. Nei, eneste grunnen jeg spør er fordi jeg er redd for å ødelegge kameraet ved bruk av alkalinske batterier. Det er ingen fare for det om kameraet ditt bruker AA batterier, da kan det ta alle typene. Kameraer med spesialbatterier skal man derimot være forsiktig med å bruke uoriginale batterier på. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Skrevet 2. juli 2006 Det er ingen fare for det om kameraet ditt bruker AA batterier, da kan det ta alle typene. Kameraer med spesialbatterier skal man derimot være forsiktig med å bruke uoriginale batterier på. Problemet er at jeg mener å ha lest på instruksjonmanuelen (som jeg ikke finner igjen og kan dobbeltsjekke) at man skulle ikke bruke alkalinske batterier i dette kameraet. Derfor jeg er så usikker nemlig. 0 Siter
Goliath Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Problemet er at jeg mener å ha lest på instruksjonmanuelen (som jeg ikke finner igjen og kan dobbeltsjekke) at man skulle ikke bruke alkalinske batterier i dette kameraet. Derfor jeg er så usikker nemlig. Hvis du også lader opp batteriene mens de sitter i kameraet, så er det viktig at du ikke bruker alkalinske batterier (ikke oppladbare) - i tilfelle du skulle finne på å forsøke å lade de opp..... 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Skrevet 3. juli 2006 Hvis du også lader opp batteriene mens de sitter i kameraet, så er det viktig at du ikke bruker alkalinske batterier (ikke oppladbare) - i tilfelle du skulle finne på å forsøke å lade de opp..... Hehe, nei jeg er ikke helt tapt bak en vogn Det eneste problemet er at jeg har AA alkalinske batterier, og kunne godt tenke meg å bruke dem til kameraet dersom de ikke ødelegger kameraet. Så det er jo det jeg egentlig lurer på. Det står IKKE BRUK alkalinske batterier i kameraet. men ikke hvorfor. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Hehe, nei jeg er ikke helt tapt bak en vogn Det eneste problemet er at jeg har AA alkalinske batterier, og kunne godt tenke meg å bruke dem til kameraet dersom de ikke ødelegger kameraet. Så det er jo det jeg egentlig lurer på. Det står IKKE BRUK alkalinske batterier i kameraet. men ikke hvorfor. Alkaliske AA batterier ødelegger ikke kameraet ditt, helt sant! Som jeg har sagt før, det er fordelen ved kameraer med AA batterier, det at du kan kjøpe en pakke Duracell uansett hvor i verden du er og sette dem i om de oppladbare går tomme. Men som Goliath sier, og som jeg allerde har tippa, det står nok at du ikke må bruke alkaliske batterier sammen med laderen. Hva slags kamera har du, forresten? 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Skrevet 3. juli 2006 Alkaliske AA batterier ødelegger ikke kameraet ditt, helt sant! Som jeg har sagt før, det er fordelen ved kameraer med AA batterier, det at du kan kjøpe en pakke Duracell uansett hvor i verden du er og sette dem i om de oppladbare går tomme. Men som Goliath sier, og som jeg allerde har tippa, det står nok at du ikke må bruke alkaliske batterier sammen med laderen. Hva slags kamera har du, forresten? Ok Vi satser på det! Har Kodak EasyShare CX7430 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Ok Vi satser på det! Har Kodak EasyShare CX7430 Litt langt nede på denne sida stå det hva slags batterier du kan bruke: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/CX7430_pg2.html 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Litt langt nede på denne sida stå det hva slags batterier du kan bruke: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/CX7430_pg2.html Der var svaret gitt! Takker så mye 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.