jubalong70 Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Hvis du kunne velge, hvor hadde du tatt med deg mannen din på en romantisk langhelg på høsten/vinteren/våren? Hvorfor hadde du reist dit? Hva hadde du villet sett/gjort? Tips evt. til gode hoteller? Hvor lenge hadde villet være borte når yngste barnet er 1 år gammelt? 0 Siter
Velouria Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Lisboa, Barcelona, Paris, Tallin, Krakow. Eller kanskje en vinsmaketur i rhin/moseldalen eller en vingård i Frankrike, spania, Italia. Olivenhøsting sesong fra (november til januar) Jeg ville reist til Italia, men Hellas og Spania er jo også aktuelle i denne sammenhengen. Trøffelsanking og vinsmaking i Piemonte (oktober, november). En slapp av tur til fantastiske Sicilia er også nydelig. Når jeg kikker over her er det mye mat og vin i forslagene mine, men nå er dette av mine største lidenskaper så derfor blir det litt sånn Vi reiste til Barcelona, leide bil og tok en tur til Bilbao og så Gugenheim museet, kjørte nedover å besøkte noen venner på en vingård og tilbake til Barcelona og surret rundt der i noen dager. Anbefales sterkt. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Da søsteren min var 1 år, så var mamma og pappa borte fra henne en uke, hun ble passet på av tanta vår så lenge. Da mamma kom tilbake og snakka til søstra mi, var hun uinteressert og gikk bort til tanta vår igjen. Så litt mindre enn en uke går nok greit Det skal sies at det ikke tok mer enn et par minutter før hun "kjente igjen" mamma igjen, men det var nok veldig sårt for mamma der og da, og hun lovte seg selv at hun aaaaldri skulle gjøre det samme igjen. Sånn i tilfelle dere småbarnsmødre ikke pleier å ha dårlig nok samvittighet for å reise fra ungene fra før, liksom 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Skrevet 2. juli 2006 Da søsteren min var 1 år, så var mamma og pappa borte fra henne en uke, hun ble passet på av tanta vår så lenge. Da mamma kom tilbake og snakka til søstra mi, var hun uinteressert og gikk bort til tanta vår igjen. Så litt mindre enn en uke går nok greit Det skal sies at det ikke tok mer enn et par minutter før hun "kjente igjen" mamma igjen, men det var nok veldig sårt for mamma der og da, og hun lovte seg selv at hun aaaaldri skulle gjøre det samme igjen. Sånn i tilfelle dere småbarnsmødre ikke pleier å ha dårlig nok samvittighet for å reise fra ungene fra før, liksom He, he - ja du er inne på noe der. Vi har sjelden dårlig samvittighet for noe i det hele tatt... Ser ikke for meg at vi er borte så lenge som en uke, men takk for påminnelsen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Jeg ville tatt en langhelg fra torsdag til søndag. Gjerne litt tidlig på torsdagen, slik at vi hadde fått tatt inn på hotell og fortsatt har hele kvelden igjen. Mine forslag er lite konkrete, et eller annet sted i Frankrike, Spania eller Italia. Kanskje helst sistnevnte? Helst et sted uten altfor mye turister, i hvertfall ikke _bare_ turister. Jeg ville heller valgt en storby enn et mindre, typisk turiststed. I f.eks. Firenze tar ikke turistene overhånd, selv om det kryr av dem. Jeg ville valgt et sted med mye kultur, men likevel begrenset ambisjonene om få med meg så mye. Kanskje prikket ut en ting eller to, og ellers satt av mye tid til å drive gatelangs og sitte på kafé. På slike korte turer er det greit med direktefly, ville derfor tatt som utgangspunkt at stedet ikke skulle ligge altfor langt fra en flyplass hvor det går direktefly fra Gardermoen. Det er jo ganske mange steder etterhvert. Fikk lyst til å reise på langweekend uten barn - nå! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Skrevet 3. juli 2006 Jeg ville tatt en langhelg fra torsdag til søndag. Gjerne litt tidlig på torsdagen, slik at vi hadde fått tatt inn på hotell og fortsatt har hele kvelden igjen. Mine forslag er lite konkrete, et eller annet sted i Frankrike, Spania eller Italia. Kanskje helst sistnevnte? Helst et sted uten altfor mye turister, i hvertfall ikke _bare_ turister. Jeg ville heller valgt en storby enn et mindre, typisk turiststed. I f.eks. Firenze tar ikke turistene overhånd, selv om det kryr av dem. Jeg ville valgt et sted med mye kultur, men likevel begrenset ambisjonene om få med meg så mye. Kanskje prikket ut en ting eller to, og ellers satt av mye tid til å drive gatelangs og sitte på kafé. På slike korte turer er det greit med direktefly, ville derfor tatt som utgangspunkt at stedet ikke skulle ligge altfor langt fra en flyplass hvor det går direktefly fra Gardermoen. Det er jo ganske mange steder etterhvert. Fikk lyst til å reise på langweekend uten barn - nå! Takk for gode tanker. Jeg ser også for meg å slippe lange transfer-etapper. Vil heller ikke ha kjempestore ambisjoner. Heller få lov til å bruke god tid på morgenen, frokosten osv. Rusle ut og se/gjøre noe. Ta en avslappende lunsj, kanskje med et godt glass vin. Kikke litt på stedet vi er. Ta en siesta på hotellet. Kle oss og spise god middag. Legge oss i rimelig tid og så starte på'n igjen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.