Gå til innhold

Hva ville du gjort annerledes om du fikk ny pc i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter uttallige pc-crash opp gjennom årene, er jeg uhyre motivert for å gjøre alt riktig denne gangen!

Hva ville du gjort annerledes fra starten om du hadde fått pc'en din levert i dag?

Jeg har oppdatert XP og installert virusprogram, bare så det er sagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalitetskomponenter. Ofte er veldig integrerte hovedkort av dårlig kvalitet. Ikke installere noen programmer du ikke bruker. Hold deg unna alt som er gratis og "smart".

Skrevet

Kvalitetskomponenter. Ofte er veldig integrerte hovedkort av dårlig kvalitet. Ikke installere noen programmer du ikke bruker. Hold deg unna alt som er gratis og "smart".

Har bærbar pc (HP Compaq nx8220), så komponentene har jeg ikke kontroll over.

Pleier ikke å innstallere så mye "rart", men av og til så har man ikke så mye valg, f.eks. pleier nettbanken å kreve sitt...

Også er det dette med å spille tetris da! Tror du det kan være sol sin tetris som dreper mine pc-er? (jeg har hatt vedvarende problemer med blåskjerm feil som ingen har klart å finne ut av i løpet av de tre årene jeg slet med en fujitsu-siemens amilio D1840), og feilen oppsto ofte under tetris-spilling...

Uvitende hilsen

Skrevet

Har bærbar pc (HP Compaq nx8220), så komponentene har jeg ikke kontroll over.

Pleier ikke å innstallere så mye "rart", men av og til så har man ikke så mye valg, f.eks. pleier nettbanken å kreve sitt...

Også er det dette med å spille tetris da! Tror du det kan være sol sin tetris som dreper mine pc-er? (jeg har hatt vedvarende problemer med blåskjerm feil som ingen har klart å finne ut av i løpet av de tre årene jeg slet med en fujitsu-siemens amilio D1840), og feilen oppsto ofte under tetris-spilling...

Uvitende hilsen

Bærbare har jeg ikke sansen for i det hele tatt, siden du kjøper en halv PC til dobbel pris ofte. Men kolleger sier de er blitt mye bedre de siste åra.

Kjent merke er viktig.

Stasjonære er kjent for å være mye mer stabile.

Selv har jeg god erefaring med de store MSI SATA hovedkorta, AMD prosessorer av de litt tregere 64 bit typene, Nvidia grafikk og parede minnebrikker fra TwinMos.

Skrevet

Bærbare har jeg ikke sansen for i det hele tatt, siden du kjøper en halv PC til dobbel pris ofte. Men kolleger sier de er blitt mye bedre de siste åra.

Kjent merke er viktig.

Stasjonære er kjent for å være mye mer stabile.

Selv har jeg god erefaring med de store MSI SATA hovedkorta, AMD prosessorer av de litt tregere 64 bit typene, Nvidia grafikk og parede minnebrikker fra TwinMos.

Mitt største ankepunkt mot bærbare er at de er inkompatible med kaffe i tastaturet!

Skrevet

Mitt største ankepunkt mot bærbare er at de er inkompatible med kaffe i tastaturet!

Jeg vet at miniatyrisering har sin pris. Spesialdelene er svinedyre når noe må byttes. De tar 2000 kr for batteriet av en grunn: du får det ikke andre steder. I deler koster PCen ofte 2-3 ganger mer enn komplett. Med stasjonære er det ikke slik.

Skrevet

Jeg vet at miniatyrisering har sin pris. Spesialdelene er svinedyre når noe må byttes. De tar 2000 kr for batteriet av en grunn: du får det ikke andre steder. I deler koster PCen ofte 2-3 ganger mer enn komplett. Med stasjonære er det ikke slik.

"De tar 2000 kr for batteriet av en grunn"

På komplett.no koster laptopbatterier fra 700,- til 2000,-.

Det er også meningsløst å sammenlikne laptop og stasjonær, iom. at bruksområdene eller potensielle bruksområder er ganske forskjellige. Det er klart det blir dyrere med miniatyrisering.

".........................................."

Skrevet

I alle fall sørget for at jeg hadde hatt en recovery cd, så jeg kunne ha lastet den opp på nytt hvis det skjedde noe galt.

Skrevet

Ikke så mye. Har ikke hatt ustabile PC'er siden jeg bygde en av brukte komponenter jeg fikk tak i for "knapper og glansbilder" for noen år siden.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mine datamaskiner har vel knapt klikka noen gang, selv om jeg har lagt inn diverse programmer opp gjennom årene. Men en ting har jeg vært veldig klar på, vi legger ikke inn store spill på datamaskinene her i huset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...