Gjest Ole Tove Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Kan noen hjelpe oss? Min samboer slutter nå i jobben han har gjennom adecco, for å gå over til fast jobb samme sted som han har vært i oppdrag. På jobben hans ble det sagt at adecco ALLTID betaler ut feriepengene for inneværende år når man slutter, altså at han nå, enten han vil eller ikke, får feriepengene han først "egentlig" skal ha neste år. Får han dem nå, må han betale 50 % skatt av dem (i følge www.dinside.no). Så, jeg lurer på to ting: 1. Vet noen om Adecco alltid betaler ut feriepengene inneværende år, eller kan man velge å få dem året etter? 2. Om Adecco alltid betaler det ut, og han betaler 50 % skatt på dem nå, vil dette være "tapte" penger, eller vil det jevne seg ut på en ligning senere? Veldig takknemlig for hjelp... 0 Siter
keinstein Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Du kan be om at feriepenger betales ut etter 1. januar neste år, og da blir det ikke trukket skatt. Eller du kan forlange å få dem i år. Skatt på dem får du uansett, men kan da utsette det til neste år, eller evt det året du får minst skatt. Skal du ha dagpenger neste år, må du sjekke om du kommer over eller under maksgrensen for grunnlag i år også. Deriepenger er altså ikke skattefrie. Skatten kommer bare senere hvis du tar dem neste år. 0 Siter
Gjest Adeccokonsulent Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Jeg jobber som konsulent i Adecco og kan fortelle deg det, at det kommer rett og slett litt ann på konsulenten din mann har. I utgangspunktet så er det sånn at når man slutter å jobbe for Adecco så skal man få sitt sluttoppgjør på siste lønn. Men dersom man spør konsulenten om det er mulig å vente, så går det som regel bra. Det gjør i allefall det her på den avdelingen jeg jobber. Men da må han være rask, for dersom han allerede er satt som sluttet, og det er overført til lønningskontoret så er det for sent å få gjort det om. Hvilken avdeling i Adecco har han jobbet for...? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.