Gjest meg og mine tanker Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Det kom tre jenter fra Latvia på døren hjemme hos foreldrene mine. De søkte jobb, men siden foreldrene mine ikke kunne tilby noe ringte faren min rundt og undersøkte. De spurte også om å få overnatte her, men moren min ville ikke det (jeg er enig!). Er det ikke litt frekt å spørre noen fremmede om de kan overnatte i huset? 0 Siter
tiliti Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Uvanlig i norge? Ja. Frekt? Nei. Hvorfor skulle det være frekt? Hadde vært frekt om de spurte hvorfor dere hadde så stygt hus, ikke et ærlig spørsmål om man får overnatte. 0 Siter
org Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Jo, jeg ville ikke latt dem overnatte hos oss, ikke på vilkår! 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Jo, det var frekt.Hva slags folk var dette? 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Merkelig, Ja! Håper ingen er så godtroende at de lar fremmede overnatte hos seg på denne måten. Kan vel ikke stole på villt fremmede sånn?? De må også ha arbeidstillatelse, må de ikke det da? kan jo også hende de hadde det, men syns hele greia høres rart ut... 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Uvanlig i norge? Ja. Frekt? Nei. Hvorfor skulle det være frekt? Hadde vært frekt om de spurte hvorfor dere hadde så stygt hus, ikke et ærlig spørsmål om man får overnatte. Nja, kunne jo bytte frekt med freidig ;-) 0 Siter
Gjest meg og mine tanker Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Jo, det var frekt.Hva slags folk var dette? Det var tre unge jenter (i 20-årene vil jeg tippe). De sa de tok høyere utdanning, men tidligere har vi hatt leieboere som sa de hadde jobb - og det hadde de ikke. Så jeg stoler ikke helt på fremmede uten videre. Ikke det at utdanning skulle hatt noe å si. 0 Siter
DarkPink Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Synes ikke det var det minstre frekt, veldig vanlig det i flere andre land, og også i Norge i gamle dager. Når man var på langtur, så søkte man husly på de gårdene man kom til og sånn. Men det skal legges til at i disse skeptiske dager hadde jeg blankt sagt nei. Og jeg synes det er freidigere av nordmenn å spørre, som vet hvordan de fleste andre nordmenn stiller seg til slikt idag. Sånn som Thomas Gjertsen.. haha. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 Nå satt jeg og lurte veldig på hva jobble-ting var for noe... Hihi 0 Siter
Gjest meg og mine tanker Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1151869915' post='3192470] Nå satt jeg og lurte veldig på hva jobble-ting var for noe... Hihi :-) 0 Siter
DarkPink Skrevet 2. juli 2006 Skrevet 2. juli 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1151869915' post='3192470] Nå satt jeg og lurte veldig på hva jobble-ting var for noe... Hihi Jeg også! =) 0 Siter
petter smart Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Dette lukter kjeltringer på lang vei. Så når en våkner opp om morgenen er hele huset tømt. Kanskje ikke, men hvorfor ta sjansen? 0 Siter
Gjest fantastiske frida Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 I norsk kultur er det frekt, men den setter ikke standard for alle. Hvis de bare spurte og siden gikk når de ikke fikk ja så er det ikke noe å bry hjernen om. Lurer du på om du skulle gjort tilsvarende i andre land? 0 Siter
gullfisk Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Tja, det er jo lov å spørre? Faren din var jo velvillig og hjelpsom, så de tenke det var en mulighet for et ja. Mange bor i biler og slikt, og de tenke sikkert at hvis de først hadde fått overnatte hadde det sikkert ordnet seg med en eller annen jobb også. Det er jo lov å spørre, og det er bare å si nei. Synes ikke det var frekt, men selvsagt optimistisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.