Gå til innhold

Vraket lånt bil, ung sjåfør

Anbefalte innlegg

Gjest biltur i blåbærlyng
Skrevet

Heldigvis er det ikke meg det er snakk om ;)

Lillebror på 18 lånte en bil, kjørte av veien og bilen ble totalvrak. Heldigvis gikk alt bra med han. Eier er over 25, og har neppe forsikring som dekker så ung sjåfør... hva blir konsekvensene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Morsk
Skrevet

Konsekvensen blir alt fra ingen til en viss avkortning i erstatningen.

Skrevet

Haaper at en av konsekvensene blir at han har tatt leardom av dette...

Og at fornuften hans er saapass at han betaler for seg overfor eier av bilen.

Fr eier faar ikke noe om han ikke har full kasko:)

Skrevet

"Fr eier faar ikke noe om han ikke har full kasko:)"

Det har jo ingenting med alder å gjøre, da. Har man ikke kasko, så får man selvfølgelig ingeting om man kjører ut - uansett hvem som kjører, eier eller låner.

Har man kasko, så får man som regel en reduksjon i forsikringsutbetalingen hvis forholdende ikke er i tråd med de man er forsikret for.

"............................................"

Skrevet

Det kommer an på forsikringen. Jeg mener å huske at på de forsikringene jeg har hatt, så har det vært snakk om -20% eller -25% (eller noe sånt) hvis føreren av bilen var under 25.

"............................................"

Gjest biltur i blåbærlyng
Skrevet

Ja, jeg håper ikke foreldrene mine betaler hele greia. Men mamma er veldig svak for lille veslegutt. Hun ønsker neppe at han skal måtte slite for å gjøre opp for seg... merkelig hvor mye mer ømfintelig ungdom har blitt på de få årene som er mellom oss.

Skrevet

Ja, jeg håper ikke foreldrene mine betaler hele greia. Men mamma er veldig svak for lille veslegutt. Hun ønsker neppe at han skal måtte slite for å gjøre opp for seg... merkelig hvor mye mer ømfintelig ungdom har blitt på de få årene som er mellom oss.

Ja må si at de unge idag får sydd litt puter under hendene:(

Og de lærer lite av det for å si det sånn...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...