keinstein Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Høres helt dumt ut. Hvorfor ikke la muslimene være fred. Du vil ikke diskutere med de vantro? Vantro skal ikke stille spørsmål ved islam? Vantro skal ikke lese koranen? Dette er det mange som mener. 0 Siter
org Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Skrevet 3. juli 2006 Høres helt dumt ut. Hvorfor ikke la muslimene være fred. Fordi at jeg lurer på en del ting ved deres religion. Og fordi jeg vet at enkelte muslimer misliker nærgående spørsmål. Det har jeg selv opplevd, nemlig. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Jeg har sagt før at jeg ikke liker å diskutere religion her på forumet men kort kan jeg svare at når de planlegger å kuppe landet med islam, da synes jeg de har gått langt over streken. Jeg kjenner mange helt ok muslimer, men når 4 av 10 vil innføre sharialover og sette norske lover tilside, da må jeg si at jeg steiler litt. To steder i koranen står det at jorda er flat "som et teppe". Er den det? :-) Dette spørsmålet er ikke spøk. Et annet er om kvinner SKAL være underdanige, om muslimske menn MÅ undertrykke kvinner? Svaret er ja, det står at de skal det / må det. Å ikke undertrykke kvinner er å trosse profeten og evt implisitt si at Muhammed har hørt feil fra guden. Av samme grunn prøver de å febrilsk bevise at jorda er flat eller snakke det vekk. Å innrømme at jorda er rund er blasfemi, siden det står i koranen at den er flat. Det mest brukte argumentet er at et teppe kan lagges rundt en kule, men det kan det ikke, bare prøv. Og det står ikke noe om noen kule i koranen. Å snakke om en kule er blasfemi. Poenget med dette er at muslimer er låst fast i en felle alle sammen, siden boka er "100% rett". 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 To steder i koranen står det at jorda er flat "som et teppe". Er den det? :-) Dette spørsmålet er ikke spøk. Et annet er om kvinner SKAL være underdanige, om muslimske menn MÅ undertrykke kvinner? Svaret er ja, det står at de skal det / må det. Å ikke undertrykke kvinner er å trosse profeten og evt implisitt si at Muhammed har hørt feil fra guden. Av samme grunn prøver de å febrilsk bevise at jorda er flat eller snakke det vekk. Å innrømme at jorda er rund er blasfemi, siden det står i koranen at den er flat. Det mest brukte argumentet er at et teppe kan lagges rundt en kule, men det kan det ikke, bare prøv. Og det står ikke noe om noen kule i koranen. Å snakke om en kule er blasfemi. Poenget med dette er at muslimer er låst fast i en felle alle sammen, siden boka er "100% rett". Hehe, det står mye rart i bibelen også. Jeg er ikke så religiøs av meg jeg vet du så jeg er omtrent like uenig med det som står i bibelen som det som står i koranen ) 0 Siter
keinstein Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Hehe, det står mye rart i bibelen også. Jeg er ikke så religiøs av meg jeg vet du så jeg er omtrent like uenig med det som står i bibelen som det som står i koranen ) Det er ikke noe moro med bibelen lenger. Presten her bare ler han, og sier at veldig fromme og altruistiske folk er like ille som innsnevra hedninger. Han skal bare lure meg til å stoffe båten hans hele tida. Jeg skal få min lønn i himmelen sier han, men jeg vil ha han til å legge ut så lenge. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Fordi at jeg lurer på en del ting ved deres religion. Og fordi jeg vet at enkelte muslimer misliker nærgående spørsmål. Det har jeg selv opplevd, nemlig. Problemet deres er ofte at de vet -veldig- lite om sin egen religion. At du som vantro vet mer, irriterer ofte -veldig-. Nesten ingen kan lese arabisk og veldig få tør/vil lese den norske, den norske er "falsk". Men merkelig mange kan messe opp fra den, uten å forstå et ord av hva de selv sier. De kan ikke snakke arabisk, og har bare lært lydene. Slik blir det for oss absurd og lite debattvennlig. Noen i norge har nylig begynt å ikke håndhilse på vantro og ikke på kvinner. Det legitimerer de i koranen. Å nekte å håndhilse er svært uhøflig i vår kultur. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Hehe, det står mye rart i bibelen også. Jeg er ikke så religiøs av meg jeg vet du så jeg er omtrent like uenig med det som står i bibelen som det som står i koranen ) Foresten: prøv å presentere deg som norsk og så tilføy at du er "vantro". En utbredt misforståelse er at alle norske er kristne. Eller si at du tilber de gamle norske gudebildene som Odin, Tor, Frøya osv. Dvs avguder. Det faller som regel i meget dårlig jord, da kristne kan akseptres, men ikke vantro og avgudsdyrkere. jeg ble stemplet som vantro (ikke kristen) og det ble konsekvenser. 0 Siter
Hansi25 Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Det holder ikke med verktøyet og kunnskapene. Du må enten tifeldigvis jobbe (i riktig stilling) for akkurat den ISP-en vedkommende bruker, eller jobbe i politiet (også i riktig stilling), og være glad i å misbruke både posisjon og andre ting for å få tak i den informasjonen. "............................................" Holder ikke å jobbe i politiet. Er ikke lov til å spore i Norge uten et domsvedtak (ellerhvadetheter). Er heldigvis strengt som få. 0 Siter
Hansi25 Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Og det kan det, med rett verktøy og kunnskap. Men hvorfor skulle det skje?! Det var det jeg sikta til. Fins ikke verktøy for slikt. 0 Siter
Gjest En muslim Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Fordi at jeg lurer på en del ting ved deres religion. Og fordi jeg vet at enkelte muslimer misliker nærgående spørsmål. Det har jeg selv opplevd, nemlig. Hvordan har du opplevd det? Altså hva var det du spurte? 0 Siter
Gjest En muslim Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Du vil ikke diskutere med de vantro? Vantro skal ikke stille spørsmål ved islam? Vantro skal ikke lese koranen? Dette er det mange som mener. Hmmmm...???? 0 Siter
org Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Skrevet 3. juli 2006 Hvordan har du opplevd det? Altså hva var det du spurte? Jeg spurte ei muslimsk jente om hvorfor hun ville/ hadde lyst til å gifte seg med en muslim. Det falt ikke i god jord, gitt... Trodde spørsmålet var uskyldig, jeg. 0 Siter
Gjest En muslim Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Jeg spurte ei muslimsk jente om hvorfor hun ville/ hadde lyst til å gifte seg med en muslim. Det falt ikke i god jord, gitt... Trodde spørsmålet var uskyldig, jeg. Hva svarte hun da? Ble litt nysgjerrig jeg gitt;) 0 Siter
org Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Hva svarte hun da? Ble litt nysgjerrig jeg gitt;) Hun fikk aldri svart, stakkars. Det var en mann, betegnende nok, som svarte for henne. Hun svarte at det var et høyst personlig spørsmål, som hun absolutt ikke behøvde å besvare... :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.