Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,jeg vil veldig gjerne bli gravid så fort som overhodet mulig, men har fått påvist forhøyede verdier av prolaktin. (mistet barnet mitt for fire måneder siden) Har ikke fått tilbake menstruasjonen enda.Jeg fikk positivt utslag på eggløsningstest for 3 uker siden (tok først en test som jeg syntes så ganske positiv ut, tok deretter en digital test neste morgen for å være sikker, og denne var også positiv) Endelig skjedde det noe.. Men så etter fire dager begynte jeg å blø litt (ikke masse, men sånn at det kom friskt blod på papiret) Dette varte i 4 dager. Hva var det? eggløsningsblødning? (da var det rart at det kom såpass lenge etter positiv test) forplantningsblødning? (da burde jeg ha testet positivt nå, men nei)Nå venter jeg på innkalling til gynekolog for å sjekke grunnen til høyt prolaktin-nivå.Hva gjør de for å få ned prolaktin nivået? vil det da gå lenge før menstruasjonen kommer tilbake?

Hvis jeg hadde eggløsning som testene viste, hvorfor kommer da ikke menstruasjonen?

hilsen frustrert.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237168-uteblitt-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke får menstruasjon ca 14 dager etter positiv test betyr det nesten alltid at du er gravid eller har vært det. Jeg tror at du har hatt en veldig tidlig abort. Det skal ikke så mye til ta man får forhøyet prolaktin (stress, visse medikamenter osv), så det bør sjekkes med en ny prøve. Det er enkelt å redusere prolaktinnivået med tabletter, for eksempel parlodel. I sjeldne tilfeller kan forhøyet prolaktin skyldes en godartet svulst på hjernevedhenget, hypofysen. Da er behandlingen også tabletter. Ved forhøyet prolaktin vil det vanligvis ikke være eggløsning. Vennlig hilsen Mette H Moen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...