Gå til innhold

Dere som har søkt på jobb...

Anbefalte innlegg

Gjest Jernteppet
Skrevet

Har vært i jobb-intervju.. For å jobbe i bank...

Og blir alltid like satt ut av spørsmålene de stiller...

Hva ville dere svart om dere fikk følgende spørsmål:

(tror jeg ikke klarte å gi noen gode svar)

Hvilke forventninger har du til stillingen?

Hvilke utfordringer ser du for deg?

Hva vil kjennetegne deg i denne jobben (i forhold til kunder og kolleger)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne spørsmål må du ha tenkt i gjennom før du går til intervjue. Det er vanskelig nok å svare på dette når du kan sitte i ro og mak og bruke den tiden du vil, men i en slik situasjon, hvor du har bare noen få sekunder er det nesten umulig, hvis du ikke er kjapp i tankegangen.

Mange andre spørsmål også du kan få som du bør være forberedt på forhånd.

Gjest a survivor
Skrevet

Selvsagt legger man også vekt på innholdet i svaret ditt. Men profesjonelle intervjuere vil nok også legge minst like mye vekt på rammen rundt svaret ditt, altså på hvilken måte du legger frem det du faktisk sier...

... en god selger kan som kjent selge gråstein til gullpris :)

Så hvis du bare har lagt frem svarene med troverdighet og engasjement, så går nok dette bra ja :)

Skrevet

Du skal markedsføre deg selv som en salgbar tjeneste du gjør arbeidsgiver.

"Hvilke forventninger har du til stillingen?"

Opplæring, konkurransedyktig lønn, et godt miljø.

"Hvilke utfordringer ser du for deg?"

Lære det du ikke kan, opparbeide efektive rutiner, kommunisere godt med kolleger.

"Hva vil kjennetegne deg i denne jobben (i forhold til kunder og kolleger)"

En kunde lar seg ikke beseire, men kan bli tilfredsstilt, vunnet og reddet.

Kolleger? Hmmm.

Gjest Jernteppet
Skrevet

Du skal markedsføre deg selv som en salgbar tjeneste du gjør arbeidsgiver.

"Hvilke forventninger har du til stillingen?"

Opplæring, konkurransedyktig lønn, et godt miljø.

"Hvilke utfordringer ser du for deg?"

Lære det du ikke kan, opparbeide efektive rutiner, kommunisere godt med kolleger.

"Hva vil kjennetegne deg i denne jobben (i forhold til kunder og kolleger)"

En kunde lar seg ikke beseire, men kan bli tilfredsstilt, vunnet og reddet.

Kolleger? Hmmm.

Hmmm.. Det der hørtes veldig, veldig fornuftig ut! Mer, mer, mer!

Her kan jeg lære til neste gang!

Skrevet

Hmmm.. Det der hørtes veldig, veldig fornuftig ut! Mer, mer, mer!

Her kan jeg lære til neste gang!

Du får samle stikkord. Det er veldig elememtært å lære seg en "lekse"

Vær varsom når du svarer på om du har gjort noe ulovlig, si du har kjørt for fort noen ganger der det er flatt og folketomt, ikke at du har smugla ei flaske eller røyk.

Gjest Jernteppet
Skrevet

Sånne spørsmål må du ha tenkt i gjennom før du går til intervjue. Det er vanskelig nok å svare på dette når du kan sitte i ro og mak og bruke den tiden du vil, men i en slik situasjon, hvor du har bare noen få sekunder er det nesten umulig, hvis du ikke er kjapp i tankegangen.

Mange andre spørsmål også du kan få som du bør være forberedt på forhånd.

Er ikke ofte på intervju, så jeg vet ikke hvilke spørsmål jeg burde være forberedt på :)

Har du noen tips? :)

Skrevet

Er ikke ofte på intervju, så jeg vet ikke hvilke spørsmål jeg burde være forberedt på :)

Har du noen tips? :)

Har masse tips til dette, men for mye så skrive her. Måtte i tilfelle ha mailet det. Det er svært mye du bør ha tenkt på før du går i et intervjue.

Noen intervjue er svært enkle og andre kan være krevende. Det er ikke alltid det er nivået på stillingen som bestemmer det heller.

Gjest sandex
Skrevet

Har masse tips til dette, men for mye så skrive her. Måtte i tilfelle ha mailet det. Det er svært mye du bør ha tenkt på før du går i et intervjue.

Noen intervjue er svært enkle og andre kan være krevende. Det er ikke alltid det er nivået på stillingen som bestemmer det heller.

Huff.. nei, jeg er redd for det..

Skal i et nytt intervju i morgen - og har nå fått totalt prestasjonsangst:)

Tydeligvis mange uventede spørsmål som kan dukke opp.. og vanskelig å forberede seg når jeg har NULL snøring på hva jeg kan bli spurt om:)

Men - jeg får vri hjernen min på nytt i kveld.

Skrevet

Huff.. nei, jeg er redd for det..

Skal i et nytt intervju i morgen - og har nå fått totalt prestasjonsangst:)

Tydeligvis mange uventede spørsmål som kan dukke opp.. og vanskelig å forberede seg når jeg har NULL snøring på hva jeg kan bli spurt om:)

Men - jeg får vri hjernen min på nytt i kveld.

Ta med notatene dine til intervjuet. Det viser orden og beredskap, og roer hjernen. Men ikke sitt og skriv. Ta med CVen og bruk den som ledetråd. Ikke ordne CV i datorekkefølge, skriv i tilfelle det nyeste først. Skriv alltid et tilpasset avsnitt med "aktuelle kvalifikasjoner" og hvorfor du vil ha denne jobben, for hver jobb.

Ta på pent og "dydig" tøy, pupper som nesten spretter u,r trange bukser/bluser og korte skjørrt er ikke nyttig, hvis du ikke skal bli modell.

Les om bedriften på internett før du kommer og still "nyttige" spørsmål. Prøv å huske navnet på sjefer og les om dem hvis det fins.

osv.

Gjest sandex
Skrevet

Ta med notatene dine til intervjuet. Det viser orden og beredskap, og roer hjernen. Men ikke sitt og skriv. Ta med CVen og bruk den som ledetråd. Ikke ordne CV i datorekkefølge, skriv i tilfelle det nyeste først. Skriv alltid et tilpasset avsnitt med "aktuelle kvalifikasjoner" og hvorfor du vil ha denne jobben, for hver jobb.

Ta på pent og "dydig" tøy, pupper som nesten spretter u,r trange bukser/bluser og korte skjørrt er ikke nyttig, hvis du ikke skal bli modell.

Les om bedriften på internett før du kommer og still "nyttige" spørsmål. Prøv å huske navnet på sjefer og les om dem hvis det fins.

osv.

Der røpte jeg nicket mitt:) hehe.

Men tuuusen takk for gode tips! :)

Skrevet

Der røpte jeg nicket mitt:) hehe.

Men tuuusen takk for gode tips! :)

Forresten: pass på at du har høyt nok blodsukker, spis god mat og ikke drikk kaldt vann før du skal inn.

Gjest sandex
Skrevet

Forresten: pass på at du har høyt nok blodsukker, spis god mat og ikke drikk kaldt vann før du skal inn.

Hva? :) ikke drikke kaldt vann før jeg skan inn? :)

Skrevet

Hva? :) ikke drikke kaldt vann før jeg skan inn? :)

Kaldt vann bremser hjerneaktiviteten, merkelig nok. Mulig det har noe med blodet å gjøre.

Gjest sandex
Skrevet

Kaldt vann bremser hjerneaktiviteten, merkelig nok. Mulig det har noe med blodet å gjøre.

Hmmm.. må nok ta vare på det lille jeg har igjen, så takk for tipset:)

- og takk for alle tips:) Så får vi se om du skaffer meg jobb.. hehe

Gjest sandex
Skrevet

Til info så kom jeg videre til neste runde:) Så takk for tipsene :) !!!!!

Skrevet

Til info så kom jeg videre til neste runde:) Så takk for tipsene :) !!!!!

Bra.

Er du skikkelig på jakt, så lag deg en jobbperm, som du har med til alle intervju.

Flere har nå også bilde med seg som de gir til arbeidsgiver om de vil ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...