Gjest Marres Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Sitter her og freser! Var på visning i helgen på en leil. Var etter avtale med megler da ordinære visninger ikke er satt igang enda. I dag ringte jeg megler for å få svar på noen spm. Han var på vei til jobb, men skulle ringe meg tilbake. Hørtes ut som han nesten hadde glemt visningen i helgen. I tillegg var det noen papirer han skulle sende meg via mail som han har tydeligvis glemt. Og nå er det to timer siden han skulle ringe tilbake. Det er fristende å gi faen; men den leil var skikkelig fin, og har skikkelig lyst på den. Men virker ikke som megler gidder å selge den. Får ikke disse folka provisjon, da???? Kvier meg for å ringe på nytt, for ringte kontoret hans 3 ganger før jeg endelig fikk fatt på han. Men er så sint; kan ha ikke få rævva i gir??? Uforskammede J**** 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Han har sikkert masse å gjøre. Eller forresten, boligmarkedet flommer jo ikke akkurat over på denne tiden.. Men uansett - ring enda en gang du, om leiligheten er fin så er det det viktigste, så får megleren være vanskelig om han vil :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Be om prisavslag. Du betaler så mye at en megler burde stå til tjeneste døgnet rundt. 50% dårligere tjenste, 50% prisavslag. Det kan hende at når det blir 20% dårligere, så kunne du like gjort alt selv. 0 Siter
Gjest werwe Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Han vil nok drøye interessen for deg som evt kjøper til budrundene starter, ETTER hovedvisningen. Han vet vel at det blir mange interesserte, og hvorfor skal han da la deg snike i køen, og kanskje ikke oppnå maks pris? 0 Siter
Mirabell Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Be om prisavslag. Du betaler så mye at en megler burde stå til tjeneste døgnet rundt. 50% dårligere tjenste, 50% prisavslag. Det kan hende at når det blir 20% dårligere, så kunne du like gjort alt selv. Marres er ute etter å kjøpe, og det er jo selger som har kontrakt med megleren... Men Marres kunne kanskje klage til selger, så kan selgerer stramme opp megleren eller kutte betalingen... 0 Siter
Gjest husoghjem Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Be om prisavslag. Du betaler så mye at en megler burde stå til tjeneste døgnet rundt. 50% dårligere tjenste, 50% prisavslag. Det kan hende at når det blir 20% dårligere, så kunne du like gjort alt selv. Prisavslag på hva da? 0 Siter
keinstein Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Prisavslag på hva da? Unnskyld. Klag til selger, så får de sikkert prisavlag (sikkert som en kokt spagetti). 0 Siter
Gjest da kan du se på denne Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Han har sikkert masse å gjøre. Eller forresten, boligmarkedet flommer jo ikke akkurat over på denne tiden.. Men uansett - ring enda en gang du, om leiligheten er fin så er det det viktigste, så får megleren være vanskelig om han vil :-) http://www.aftenposten.no/forbruker/bolig/boligmarkedet/article1374984.ece 0 Siter
Gjest Marres Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Han vil nok drøye interessen for deg som evt kjøper til budrundene starter, ETTER hovedvisningen. Han vet vel at det blir mange interesserte, og hvorfor skal han da la deg snike i køen, og kanskje ikke oppnå maks pris? Fordi det blir MYE mindre jobb på han, selvfølgelig. Og selger sparer på å slippe å trykke prospekt etcetc. Er flere titusener å spare på å slippe fellesvisning.... 0 Siter
Gjest Marres Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 http://www.aftenposten.no/forbruker/bolig/boligmarkedet/article1374984.ece Liker ikke å lese om hvor mye prisene stiger hver mnd, så leste med et halvt øye Megleren min kunne uansett ikke ha vært med i den undersøkelsen... 0 Siter
Gjest werwe Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Fordi det blir MYE mindre jobb på han, selvfølgelig. Og selger sparer på å slippe å trykke prospekt etcetc. Er flere titusener å spare på å slippe fellesvisning.... Som kjøper er du ikke i posisjon til å bestemme hvor mye selger vil bruke på salgsprosessen. Demp sinnet ditt litt. Det sier seg selv at selger/megler vil kjøre en "bred" prosedyre på en attraktiv leilighet. 0 Siter
Gjest Marres Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Som kjøper er du ikke i posisjon til å bestemme hvor mye selger vil bruke på salgsprosessen. Demp sinnet ditt litt. Det sier seg selv at selger/megler vil kjøre en "bred" prosedyre på en attraktiv leilighet. Et øyeblikks frustrasjon må det da være å få lov til å ha! Etter tusen visninger og flere mnd på boligjakt blir tolmodigheten satt på prøve. De fleste jeg kjenner som har kjøpr leilighet har uansett bare gått på meglerkontor og fått leil/hus som enda ikke er lagt ut. Så dette er jo bare helt normalt. Blir bare litt irritert når folk er så vanvittig treeeege. Skjønner poenget ditt, men dette har ingenting med at megler/selger absolutt vl ha fellesvisninger. Legger vi inn bud i løpet av uken er leil vår 0 Siter
Gjest werwe Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Et øyeblikks frustrasjon må det da være å få lov til å ha! Etter tusen visninger og flere mnd på boligjakt blir tolmodigheten satt på prøve. De fleste jeg kjenner som har kjøpr leilighet har uansett bare gått på meglerkontor og fått leil/hus som enda ikke er lagt ut. Så dette er jo bare helt normalt. Blir bare litt irritert når folk er så vanvittig treeeege. Skjønner poenget ditt, men dette har ingenting med at megler/selger absolutt vl ha fellesvisninger. Legger vi inn bud i løpet av uken er leil vår Du må ta et signal. Megler VIL tydeligvis ikke slippe deg til med noen bud enda. Mener du at et bud fra deg nå i forkant, og ingen fra andre, gir deg tilslag? 0 Siter
Gjest Marres Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Du må ta et signal. Megler VIL tydeligvis ikke slippe deg til med noen bud enda. Mener du at et bud fra deg nå i forkant, og ingen fra andre, gir deg tilslag? Yesyes. Det har vi fått klar beskjed om. Selger har det tydeligvis travelt og vil unngå fellesvisninger. Litt heldiggris denna gangen Er vel lov, det 0 Siter
Gjest werwe Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Yesyes. Det har vi fått klar beskjed om. Selger har det tydeligvis travelt og vil unngå fellesvisninger. Litt heldiggris denna gangen Er vel lov, det Hvis du kjenner selger, så er det jo litt rart at ikke han, som oppdragsgiver, får tak i megleren? Hvis han har et sterkt ønske om å gi deg et tilslag på "din" kjøpesum? 0 Siter
cecily Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Han vil nok drøye interessen for deg som evt kjøper til budrundene starter, ETTER hovedvisningen. Han vet vel at det blir mange interesserte, og hvorfor skal han da la deg snike i køen, og kanskje ikke oppnå maks pris? Da sier han det og ferdig med den saken. Lover han noe, skal han jammen holde det også. Dessuten er det slett ikke uvanlig å snike seg fram før visninger, det gjorde jeg selv. 0 Siter
Gjest Marres Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Hvis du kjenner selger, så er det jo litt rart at ikke han, som oppdragsgiver, får tak i megleren? Hvis han har et sterkt ønske om å gi deg et tilslag på "din" kjøpesum? Har aldri sagt jeg kjenner selger jeg. Aner ikke hvem h*n er. Var megler som sa at selger ville selge fortest mulig, og at et bud garantert ville bli akapetert såfremt det var på prisantydning. Megler er bare sinnsykt treg, og det irriterer meg!! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Det var dårlig service. Men om selger først er i gang med megler, tror du vel ikke at du får kjøpt til en god pris før visning? Tviler på at selgeren er så dum, med mindre du byr godt over prisantydning, selvfølgelig. 0 Siter
Gjest Marres Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Det var dårlig service. Men om selger først er i gang med megler, tror du vel ikke at du får kjøpt til en god pris før visning? Tviler på at selgeren er så dum, med mindre du byr godt over prisantydning, selvfølgelig. Slikt foregår hele tiden. Mange visninger jeg hadde tenkt meg på som har blitt avlyst noen dager i forveien fordi den ble solg før tid. Helt kaos her i Oslo. Se ellers lenger ned.... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Slikt foregår hele tiden. Mange visninger jeg hadde tenkt meg på som har blitt avlyst noen dager i forveien fordi den ble solg før tid. Helt kaos her i Oslo. Se ellers lenger ned.... Så det. Har ellers både kjøpt og solgt flere ganger i Oslo de siste årene så jeg er ganske godt informert. En kan jo alltids håpe på å treffe en dum selger :-). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.