Gå til innhold

Vet dere hva man kan gjøre på flyplassen Nederland i 7 timer

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Det ser ut om jeg ikke kommer utenom en mellomlanding i Nederland på vei til Stuttgart. Jeg må da mellomland i Schiphol, Amsterdam.

Er det noe man kan gjøre på den flyplassen?. Noen fasiliter der?. Har der erfaring med å ta buss derifra og ut til byen?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta en titt her: http://www.schiphol.nl/

Velg engelsk. Velg "Airport information". Velg så "Transfer". Til slutt kan du velge om du skal være der kortere eller lengere enn fire timer. Ser ut som om det er mye du kan gjøre!

Mindre enn 20 minutter til sentrum med tog, men jeg har aldri prøvd det selv.

Skal til Schiphol om få dager jeg også :-)

Gjest Aviaana
Skrevet

Velg engelsk. Velg "Airport information". Velg så "Transfer". Til slutt kan du velge om du skal være der kortere eller lengere enn fire timer. Ser ut som om det er mye du kan gjøre!

Ja det kan jo være kult å få en tur til Amsterdam. Men må jeg da veksle inn i nederlandske penger når jeg kommer dit, eller kan jeg klare meg med visa?

Skrevet

Det er masse butikker på utsiden av innsjekkingen, altså rett utenfor flyplassonen. Mye billigere enn inne og mye å spise.

En ting må du passe på: spør betjeningen hvor lenge før du må stille deg i kø for å komme inn igjen og hva du må ha med ut for å komme inn. Pass og billett tenker jeg.

Regn i hvert fall med en time i kø inn, det er to køer! Den andre er et stykke inne på området.

Ta toget til sentrum hvis du har god tid.

Skrevet

Ja det kan jo være kult å få en tur til Amsterdam. Men må jeg da veksle inn i nederlandske penger når jeg kommer dit, eller kan jeg klare meg med visa?

Du kan nok helt sikkert klare deg med Visa. Men de bruker Euro der, så kanskje du har det med deg fra før?

Gjest Aviaana
Skrevet

Du kan nok helt sikkert klare deg med Visa. Men de bruker Euro der, så kanskje du har det med deg fra før?

nei, jeg har faktisk ikke vært i et land hvor de bruker Euro enda. Er det best å veksle inn i Euro før jeg drar dit, eller på flyplassen i Amsterdam?

Gjest quando
Skrevet

Da rekker du å dra inn til Amsterdam å se Anne Frank-museet.

Skrevet

nei, jeg har faktisk ikke vært i et land hvor de bruker Euro enda. Er det best å veksle inn i Euro før jeg drar dit, eller på flyplassen i Amsterdam?

Jeg pleier å ta ut noen Euro på flyplassen i Norge før jeg drar. Men jeg bruker mest kort i utlandet, så jeg tar bare ut et forholdsvis lite beløp. Du kan selvfølgelig ta ut når du kommer til Schiphol også!

God tur! :-)

Gjest Lisan12
Skrevet

Det er en diger flyplass, og det er masse muligheter for shopping både før og etter innsjekkingen. Men beregn god tid for det er som regel lange køer når du skal igjennom sikkerhetskontrollen. Og flyplassen er veldig stor, så orienter deg om hvor du skal så du ikke risikerer å komme for sent til boarding, for det er enorme avstander.

Man blir litt småsprø av callanlegget der som ustanselig roper opp beskjeder til passasjerer, for den hører du absolutt hele tiden.

Har slått ihjel ganske mange timer der selv, og er egentlig lei hele stedet, men du finner helt sikkert masse fint å shoppe å titte på.

Euro eller Visa bruker du der.

Gjest Aviaana
Skrevet

Det er en diger flyplass, og det er masse muligheter for shopping både før og etter innsjekkingen. Men beregn god tid for det er som regel lange køer når du skal igjennom sikkerhetskontrollen. Og flyplassen er veldig stor, så orienter deg om hvor du skal så du ikke risikerer å komme for sent til boarding, for det er enorme avstander.

Man blir litt småsprø av callanlegget der som ustanselig roper opp beskjeder til passasjerer, for den hører du absolutt hele tiden.

Har slått ihjel ganske mange timer der selv, og er egentlig lei hele stedet, men du finner helt sikkert masse fint å shoppe å titte på.

Euro eller Visa bruker du der.

vet du om noe om tidsforskjellen? er de i samme tidssone som oss? greit å vite så jeg ikke mister flyet:)

Skrevet

Skal innom Schiphol en tur om noen dager jeg også, men "heldigvis" er det mindre enn 2 timer til neste flight videre:-)

Skal du langt av gårde?

Skrevet

Det er en gigantisk flyplass. Ha på gode sko for det er lange avstander å gå.

For barn er det minst 2 lekeplasser der. Det er også massevis av kafeer og butikker.

Har ikke selv tatt toget inn til A.dam, men har du tid er sikkert ikke det så dumt. Bare beregn god tid på å komme deg til avgangsgaten.

Skrevet

vet du om noe om tidsforskjellen? er de i samme tidssone som oss? greit å vite så jeg ikke mister flyet:)

Nederland er i samme tidssone som oss.

Gjest Lisan12
Skrevet

Husker ikke jeg, men det er de nok, hvis ikke så opplyser de jo om det på flyet herfra og ned.

Gjest glaice
Skrevet

Var der i maaange timer en gang. Mange forskjellige butikker, men du blir lei!

Vi tok toget til sentrum og var med en kanalbåt. Veldig koselig! Det er sikkert mye og se og finne på i sentrum, også mange fler butikker, men kan ikke huske at det var noe særlig billig der...

Skrevet

Skal innom Schiphol en tur om noen dager jeg også, men "heldigvis" er det mindre enn 2 timer til neste flight videre:-)

Skal du langt av gårde?

Kult! Dol-treff på Schiphol ;-)

Denne gangen skal jeg faktisk ikke lenger enn Amsterdam. Tidligere har jeg mellomlandet der for turer til USA... Kan ikke reise like langt hver gang :-)

Skal du langt da?

Skrevet

Kult! Dol-treff på Schiphol ;-)

Denne gangen skal jeg faktisk ikke lenger enn Amsterdam. Tidligere har jeg mellomlandet der for turer til USA... Kan ikke reise like langt hver gang :-)

Skal du langt da?

10,5 timer i luften gjenstår etter mellomlandingen i Schiphol, så det er et stykke:-)

Denne gang settes kursen mot Thailand, og det ser jeg frem til - spesielt siden jeg ikke har vært der før.

Skrevet

10,5 timer i luften gjenstår etter mellomlandingen i Schiphol, så det er et stykke:-)

Denne gang settes kursen mot Thailand, og det ser jeg frem til - spesielt siden jeg ikke har vært der før.

Å! Der var vi i mars/april. Gled deg, det er verdt turen!

God tur!

Skrevet

Å! Der var vi i mars/april. Gled deg, det er verdt turen!

God tur!

Takk skal du ha!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...