Gå til innhold

Høyttrykkspyler, trykkvasker. Skjøteslange

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det standard slanger? Så jeg kan få skjøteslange hvor som helst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du ikke i butikken ?

Har prøvd, men folk i butikker har visst ikke fagkunnskap lenger. Jeg burde kanskje spurt på forhånd.

Skrevet

Hvis det er til selve høytrykkspyleren så må du har spesialslange som tåler litt høyt trykk. Det får du hos TESS.

Men vannslangen fra vannkrana er det vanlig slange.

Skrevet

Hvis det er til selve høytrykkspyleren så må du har spesialslange som tåler litt høyt trykk. Det får du hos TESS.

Tess, selvsagt ja. 100 bar og kaldt vann. Kjekt å ha spyleren stående stille på et sted, eller jeg kan få laget en hylle den kan stå på. Festes med en reim.

Spyler av verste sand og møkk før jeg vasker med hånd. Det går ikke å vaske bil helt ren med de små uten såpe varmtvann eller børste. Da er det like bra med hånd og ekte natursvamp.

Skrevet

Slange koster kr 181 pr m. Kuplinger 310 for hunn, 137 for hann.

Det blir mer for 5 m slange enn for hele pumpa: kr 695 :-)

Skrevet

Slange koster kr 181 pr m. Kuplinger 310 for hunn, 137 for hann.

Det blir mer for 5 m slange enn for hele pumpa: kr 695 :-)

Tenkte meg det, det er svindyrt.

Men det jeg tenkte på i går når du nevnte dette var at man kunne ha høytrykkspyleren innendørs på et vaskerom, med slangen ut i gjennom veggen. Da var det ikke så farlig hvis man glemte å ta inn vaskeren til vinteren:-)

Skrevet

Tenkte meg det, det er svindyrt.

Men det jeg tenkte på i går når du nevnte dette var at man kunne ha høytrykkspyleren innendørs på et vaskerom, med slangen ut i gjennom veggen. Da var det ikke så farlig hvis man glemte å ta inn vaskeren til vinteren:-)

Da fryser ikke pumpa nei.

Men spørs om ikke mekanismen / ventilen i håndtaket fryser i stykker? Det er ikke -mye- vann som ligger der, men.

Skrevet

Da fryser ikke pumpa nei.

Men spørs om ikke mekanismen / ventilen i håndtaket fryser i stykker? Det er ikke -mye- vann som ligger der, men.

Jo, den fryser helt sikkert. Men hvis man har hurtigkobling ute, så er det rask å ta med seg håndtaken inn. Det er letter å gjøre det enn å ta med hele greia.

Skrevet

Jo, den fryser helt sikkert. Men hvis man har hurtigkobling ute, så er det rask å ta med seg håndtaken inn. Det er letter å gjøre det enn å ta med hele greia.

Sånn ja. Da er det sikkert lurt å vurdere hvor jeg kapper slangen på den eksisterende - for å skjøte. Nærmest håndtaket for å slippe å ta med mye slange inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...