Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skal skrive annonse for utleie av hybler... har jeg da lov å skrive at jeg ønsker jente, skoleelev, ikkerøyker, antifestperson, og helst en som drar "hjem" i helgene?

(Hadde ikke tenkt å skrive SÅ mye da, men f.eks jente og skoleelev...)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• Åsemor

7

• Angelica :o)

7

• mumitrollet

5

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins
Skrevet

Ja det kan du fint, veldig mange som gjør det.

Skrevet

Av de tingene du nevnte tror jeg at jeg, i selve annonsen, ville ha hatt med student og ikke røyk. Resten kan du spørre om når de som er interessert ringer deg, eller når du har "visning" (om de har husdyr, fester mye osv). Og da kan du jo også selv velge hvem du vil leie ut til, etter at du har fått truffet de aktuelle hybelbeboerne dine :)

Skrevet

det er vel greiest aa skrive saa masse som mulig om hvordan person man onsker aa leie ut til, da slipper du aa sile samtaler:) og ende opp med en person som ikke passer inni kategorien som du onsker:)

Gjest Aimabel
Skrevet

jete og ikkerøyk er vanlig. Husdyr også. Men det med hvordan folk lever, det synes jeg dere må snakke om. Du ser an personen litt. Hvis du skriver at personen bør dra hjem i helger og ikke fester, så tror jeg mange vil tenke seg om...De som leier ut må finne seg i å merke at det er noen andre der. Har vært borti utleiere som er skikkelig kontrollfriker, det blir slitsomt. Klart du ikke ønsker vill festing og bråk morra til kveld, men noe lyd må du regne med.

Gjest Aimabel
Skrevet

Leietaker må helst være jeter :-D Vet ikke hvordan du bor jeg men...det skulle stå jente såklart

Skrevet

jete og ikkerøyk er vanlig. Husdyr også. Men det med hvordan folk lever, det synes jeg dere må snakke om. Du ser an personen litt. Hvis du skriver at personen bør dra hjem i helger og ikke fester, så tror jeg mange vil tenke seg om...De som leier ut må finne seg i å merke at det er noen andre der. Har vært borti utleiere som er skikkelig kontrollfriker, det blir slitsomt. Klart du ikke ønsker vill festing og bråk morra til kveld, men noe lyd må du regne med.

Nei, skjønner. Tenkte ikke å skrive det altså, men bare satt og funderte på det.

Egentlig håper jeg bare vi finner noen som vil bo på de små knøtteromma. ;) (9 kvm + et halvt bad og et halvt minikjøkken).

Vi regner selvsagt med at det merkes at det er fler i huset, men nachspiel hver helg er ikke spesielt ønskelig da 1-åringen vår sover rett over den ene hybelen.

Skrevet

Vet ikke om det er lov, men jeg tror ikke jeg hadde gjort det. Hadde heller ønsket å få et bredt spekter av interessenter og valgt etterpå.

Skrevet

Ser ofte i avisene at det står: passer best for skoleelever som reiser hjem i helgene.

Skrevet

Mange som gjør det.

Du kan jo skrive stille og rolig jente:-)

serendipity
Skrevet

Du kan jo skrive: student, ukependler, jente, ikke-røyk.

Skrevet

Min erfaring er at man ikke akkurat velger "fra øverste hylle" når man leier ut små hybler, derfor syns jeg du setter litt vel mange kriterier til leieboeren =0)

Hadde nok heller sett an personene etterhvert som dere hadde visning. Veldig dumt å eliminere bort alle gutter, det finnes jo rolige og kjekke gutter som ikke røyker og som kanskje også drar hjem i helgene?

Men man kan vel skrive hva man vil i annonsen og velge hvem man vil til å leie.

Ikke røyker og rolig ville jeg tatt med, resten ville jeg utelatt.

Lykke til i jakten.

Gjest knottis
Skrevet

Nei, skjønner. Tenkte ikke å skrive det altså, men bare satt og funderte på det.

Egentlig håper jeg bare vi finner noen som vil bo på de små knøtteromma. ;) (9 kvm + et halvt bad og et halvt minikjøkken).

Vi regner selvsagt med at det merkes at det er fler i huset, men nachspiel hver helg er ikke spesielt ønskelig da 1-åringen vår sover rett over den ene hybelen.

Kjøp et hus uten utelie, bare noe herk å ha leieboere da.

Gjest Persille
Skrevet

Ledig hybel for rolig jente, ikke røyk/husdyr. Pendlere foretrekkes, men ikke noe krav. Kr xxxx per måned, tre måneders depositum, min. ett års leie.

F.eks :)

Skrevet

Uff. Sorry, men dere høres ikke ut som noen allrighte husverter.

"............................................."

Skrevet

Jeg leier ut 3 til 4 hybler og har gjort det i mange år.

Jenter er mer ryddig av seg, de holde det pent og rent, nesten alle da:-)

Men de hyler og skriker, merkelig greier.

I år hadde jeg 4 gutter, de hørte jeg ikke, men så fikk den ene av dem en kjæreste. Hun bråkte myyye mer enn de 4 guttene tilsammen. Hyler og skriker, støyer noe voldsomt.

Guttene er roligere, som sagt, men de er IKKE flinke til å vaske, matsøl og søppel er de elendige på.

Jeg har ikke hatt noe problemer noen gang med forspiele og fester, så lenge de er i tenårene.

Skrevet

Nei, flaks at vi egentlig er veldig ålreite da. ;)

Skrevet

Jeg leier ut 3 til 4 hybler og har gjort det i mange år.

Jenter er mer ryddig av seg, de holde det pent og rent, nesten alle da:-)

Men de hyler og skriker, merkelig greier.

I år hadde jeg 4 gutter, de hørte jeg ikke, men så fikk den ene av dem en kjæreste. Hun bråkte myyye mer enn de 4 guttene tilsammen. Hyler og skriker, støyer noe voldsomt.

Guttene er roligere, som sagt, men de er IKKE flinke til å vaske, matsøl og søppel er de elendige på.

Jeg har ikke hatt noe problemer noen gang med forspiele og fester, så lenge de er i tenårene.

De som bor her har omvendt erfaring, men det er kanskje tilfeldigheter. De har stort sett alltid leid ut til høyskoleelever. Videregående skole-jenter er kanskje litt mer hylete enn de et hakk høyere opp.

Skrevet

Eller det er ikke sikkert vi hadde vært hyggelige å leie hos for noen rotekopper som festet hver helg med både vorspiel og nachspiel, la fra seg ølbokser og annen tomgods på utsiden av huset og røykte inne, og hadde høy musikk hver kveld til langt over midnatt.

Lurer på om jeg har gjort noe galt siden alle jeg kjente som bodde på hybel da vi var yngre var sånn. ;)

Skrevet

Eller det er ikke sikkert vi hadde vært hyggelige å leie hos for noen rotekopper som festet hver helg med både vorspiel og nachspiel, la fra seg ølbokser og annen tomgods på utsiden av huset og røykte inne, og hadde høy musikk hver kveld til langt over midnatt.

Lurer på om jeg har gjort noe galt siden alle jeg kjente som bodde på hybel da vi var yngre var sånn. ;)

Enten har du gjort noe "galt" da ja, eller så har du kjent et utrolig ensidig utvalg av folk.

Jeg rister på hodet når jeg leser annonser hvor de vil ha folk som drar hjem i helgene. Jasså...man skal altså betale for å bo der fem dager i uka. Hvordan sjekkes dette? Skal det liksom stå i kontrakten at man skal dra hjem (eller ihvertfall vekk fra hybelen) i helgene, og hva skjer hvis man ikke gjør det? Nei, vet du hva.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...