Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som bor her har omvendt erfaring, men det er kanskje tilfeldigheter. De har stort sett alltid leid ut til høyskoleelever. Videregående skole-jenter er kanskje litt mer hylete enn de et hakk høyere opp.

De jeg har leid ut til er 16 til 19 år. Hvis de er i 20 årene kan nok erfaringen være motsatt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

13

• Åsemor

7

• Angelica :o)

7

• mumitrollet

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enten har du gjort noe "galt" da ja, eller så har du kjent et utrolig ensidig utvalg av folk.

Jeg rister på hodet når jeg leser annonser hvor de vil ha folk som drar hjem i helgene. Jasså...man skal altså betale for å bo der fem dager i uka. Hvordan sjekkes dette? Skal det liksom stå i kontrakten at man skal dra hjem (eller ihvertfall vekk fra hybelen) i helgene, og hva skjer hvis man ikke gjør det? Nei, vet du hva.

"............................................"

Enig. Jeg hadde neppe vært komfortabel med å leie hybel hos noen som helst så at jeg ikke var der i helgene.

Skrevet

Enten har du gjort noe "galt" da ja, eller så har du kjent et utrolig ensidig utvalg av folk.

Jeg rister på hodet når jeg leser annonser hvor de vil ha folk som drar hjem i helgene. Jasså...man skal altså betale for å bo der fem dager i uka. Hvordan sjekkes dette? Skal det liksom stå i kontrakten at man skal dra hjem (eller ihvertfall vekk fra hybelen) i helgene, og hva skjer hvis man ikke gjør det? Nei, vet du hva.

Enig. Jeg hadde aldri, aldri leid en hybel/leilighet der "kravet" var at jeg måtte dra hjem i helgene, uansett hvor desperat jeg hadde vært etter boplass.

Men betaler jo faktisk leie for en måned, ikke for tre uker.

Skrevet

Enig. Jeg hadde neppe vært komfortabel med å leie hybel hos noen som helst så at jeg ikke var der i helgene.

Nemlig. Ser for meg en helg hvor man har eksamen på mandag, og blir hjemme for å lese. Eller man vil spare reisepenger. Så, på lørdag ettermiddag ringer en noe småsnurt hybelvert på døren: "Uhmm...skulle ikke du ha reist hjem nå?" :-)

"............................................."

Skrevet

"Passer best med jente pga .... en akseptabel grunn har du vel.

Du skal strengt tatt ikke kunne få inn annonsen om den er for mye på kjønn.

Angelica :o)
Skrevet

De som bor her har omvendt erfaring, men det er kanskje tilfeldigheter. De har stort sett alltid leid ut til høyskoleelever. Videregående skole-jenter er kanskje litt mer hylete enn de et hakk høyere opp.

Er det så mange høyskolestudenter som reiser hjem i helgene da? *Undre*

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1151931292' post='3193364]

Er det så mange høyskolestudenter som reiser hjem i helgene da? *Undre*

Det er mange elever på videregående som ikke reister hjem hver helg, også.

Gjest Aimabel
Skrevet

Ser ofte i avisene at det står: passer best for skoleelever som reiser hjem i helgene.

Noe så sært. Det er jo ikke alle som kan reise hjem. For noen er jo nettopp hyblen et hjem. (selv om det er midlertidig...)

Jeg ville følt meg skikkelig utilpass med å betale for å bo et sted jeg ikke var velkommen.

Gjest prøver og slutte og røyke..
Skrevet

Hvorfor er det så mange som leier ut som skal ha ikke røykere... er jo mulig og røyke ute, kan de ikke skrive "ikke røyk inne" ... *sukk*

Mange leiligheter jeg har hatt lyst til og leie men som jeg ikke tatt kontakt med fordi det står ikke røyk. Blir litt dumt og spørre om det er ok at jeg røyker ute når det står ikke røyk..

Skrevet

Det er mange elever på videregående som ikke reister hjem hver helg, også.

Ja.. det vet jeg. Men vil tro det er enda færre studenter.. :)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1151933254' post='3193439]

Ja.. det vet jeg. Men vil tro det er enda færre studenter.. :)

Det jeg mente å si var at jeg var enig, pluss pluss :-)

".........................................."

Skrevet

Det jeg mente å si var at jeg var enig, pluss pluss :-)

".........................................."

Å ja! He he..

Går litt tregt her i dag :)

Skrevet

Hvorfor er det så mange som leier ut som skal ha ikke røykere... er jo mulig og røyke ute, kan de ikke skrive "ikke røyk inne" ... *sukk*

Mange leiligheter jeg har hatt lyst til og leie men som jeg ikke tatt kontakt med fordi det står ikke røyk. Blir litt dumt og spørre om det er ok at jeg røyker ute når det står ikke røyk..

Fordi de så regner med sneiper på gressplenen kanskje?

Skrevet

Jeg har sett flere annonser som skriver "passer for ung jente, student, pendler (les: reiser hjem i helgene) osv.

Ikke-røyker er helt legitimt å skrive.

Skrevet

Nei, skjønner. Tenkte ikke å skrive det altså, men bare satt og funderte på det.

Egentlig håper jeg bare vi finner noen som vil bo på de små knøtteromma. ;) (9 kvm + et halvt bad og et halvt minikjøkken).

Vi regner selvsagt med at det merkes at det er fler i huset, men nachspiel hver helg er ikke spesielt ønskelig da 1-åringen vår sover rett over den ene hybelen.

Da jeg leide hybel, stod det i leiekontrakten, at det skulle være ro mellom kl. xx.xx og xx.xx (utleierne hadde også barn). Jeg tror det er ganske vanlig.

Skrevet

Når jeg får hus med hybel til utleie, kommer jeg til å leie ut til kjederøykende og kronisk festende, med kennel og zoo, bare for å motvirke den ekstreme særheten hos mange utleiere :-)

Skrevet

Når jeg får hus med hybel til utleie, kommer jeg til å leie ut til kjederøykende og kronisk festende, med kennel og zoo, bare for å motvirke den ekstreme særheten hos mange utleiere :-)

..og de får ikke lov å reise hjem i helgene! ;)

hare1365380455
Skrevet

Nemlig. Ser for meg en helg hvor man har eksamen på mandag, og blir hjemme for å lese. Eller man vil spare reisepenger. Så, på lørdag ettermiddag ringer en noe småsnurt hybelvert på døren: "Uhmm...skulle ikke du ha reist hjem nå?" :-)

Huff, jeg er enig ang. det med helgene.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1151936122' post='3193535]

..og de får ikke lov å reise hjem i helgene! ;)

Selvsagt ikke. Jeg kommer til å komme innom på jevnlige sjekker hele helgen, for å kontrollere at de drikker og fester tilstrekkelig.

Skrevet

Selvsagt ikke. Jeg kommer til å komme innom på jevnlige sjekker hele helgen, for å kontrollere at de drikker og fester tilstrekkelig.

Jeg kan godt jobbe for deg.

Jeg kan feks jobbe i sivil. Være med på festingen deres for å sjekke at det tar skikkelig av. Dokumentasjon er viktig, så jeg skal ta mange bilder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...