Gå til innhold

Acomplia ---> ny slankepille til Norge

Anbefalte innlegg

Gjest Rimonabant
Skrevet

som også får deg til å slutte å røyke !!!! Så det på nyhetene igår.

Skal tro når de slipper den ut på markedet .... prøvde å leite etter om en kan bestille de på nettet, men fant ikke noe sted.

Klarer du å finne det for meg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...hvordan er det nå ordtaket går...?

"Om noe er for godt til å være sant, så er det gjerne det"

Skulle gjerne sett henvisning til vitenskaplig dokumentasjon på at et slikt middel funker - for å si det slik.

Gjest Rimonabant
Skrevet

...hvordan er det nå ordtaket går...?

"Om noe er for godt til å være sant, så er det gjerne det"

Skulle gjerne sett henvisning til vitenskaplig dokumentasjon på at et slikt middel funker - for å si det slik.

Ingenting skal være uprøvd :)

http://www.forskning.no/Artikler/2004/september/1094039148.57

Reductil og Xenical virker jo også ..... Reductil kunne jeg ikke fortsette med pga at pulsen min ble faretruende høy, Xenical prøvde jeg med en gang den kom, men jeg spiste ikke fet nok mat til at den virket. Det skal sies at jeg disse gangene ikke prøvde å slutte å røyke.

Jeg klarte å holde opp å røyke i et halvt år, vekten hadde da blitt endel høyere ..... dumme meg begynte å røyke igjen .... kiloene er der fortsatt de :(

Skrevet

Jeg så et innslag om det på nyhetene på NRK - der bl.annet en representant for importøren av pillene ble intervjuet, samt en lege.

Det kom frem at ut fra de kliniske tester som var utført på disse pillene, så var det INTET i de resultatene som tilsa at dette var noe som var egnet som bistand til å slutte å røyke.

Når det gjaldt vekreduksjon så kunne man regne med et resultat på minus 4-6 kilo over 2 ÅR......

Prisen antok de ville ligge på ca 12.000 kr i året.

Og det var en god del bivirkninger - hvorav noen av dem kunne være permanente/varige, selv om du sluttet med preparatet.

Ut i fra det som kom frem i det jeg så (som nevnt over), så kan jeg ikke på noen måte forstå hvordan dette skulle kunne hjelpe noen på noen fornuftig måte - annet enn å gjøre deg fattigere, potensielt sykere, og i beste fall noen FÅ kilo slankere?

Da er det andre og vesentlig bedre måter å klare å miste 4-6 kilo på over en periode på 2 år.......

Skrevet

Jeg så et innslag om det på nyhetene på NRK - der bl.annet en representant for importøren av pillene ble intervjuet, samt en lege.

Det kom frem at ut fra de kliniske tester som var utført på disse pillene, så var det INTET i de resultatene som tilsa at dette var noe som var egnet som bistand til å slutte å røyke.

Når det gjaldt vekreduksjon så kunne man regne med et resultat på minus 4-6 kilo over 2 ÅR......

Prisen antok de ville ligge på ca 12.000 kr i året.

Og det var en god del bivirkninger - hvorav noen av dem kunne være permanente/varige, selv om du sluttet med preparatet.

Ut i fra det som kom frem i det jeg så (som nevnt over), så kan jeg ikke på noen måte forstå hvordan dette skulle kunne hjelpe noen på noen fornuftig måte - annet enn å gjøre deg fattigere, potensielt sykere, og i beste fall noen FÅ kilo slankere?

Da er det andre og vesentlig bedre måter å klare å miste 4-6 kilo på over en periode på 2 år.......

"Når det gjaldt vekreduksjon så kunne man regne med et resultat på minus 4-6 kilo over 2 ÅR......"

M.a.o. nøyaktig det samme som begge de to eksisterende reseptbelagte legemidlene, hvis man kun tar medisinene og ikke endrer nevneverdig på livsstil.

"Prisen antok de ville ligge på ca 12.000 kr i året."

I alle dager!

"........................................."

Skrevet

"Når det gjaldt vekreduksjon så kunne man regne med et resultat på minus 4-6 kilo over 2 ÅR......"

M.a.o. nøyaktig det samme som begge de to eksisterende reseptbelagte legemidlene, hvis man kun tar medisinene og ikke endrer nevneverdig på livsstil.

"Prisen antok de ville ligge på ca 12.000 kr i året."

I alle dager!

"........................................."

"M.a.o. nøyaktig det samme som begge de to eksisterende reseptbelagte legemidlene, hvis man kun tar medisinene og ikke endrer nevneverdig på livsstil."

Helt korrekt - og det ble også nevnt i nyhetsinnslaget.

Mtp den hårreisende prisen, det svært begrensede vekttapspotensialet som ligger i dette og de potensielt svært alvorlige bivirkningene dette kan ha, så kan jeg ikke fatte og begripe hvordan det kan være lovlig å markedsføre og selge dette som et legemiddel?

For meg fremstår det mer som ren svindel og lureri - og for de som lider av helsefarlig overvekt, så hjelper jo ikke 4-6 kg over 2 år noe heller???

Det kan man jo miste i vekt over et par måneder om man er kraftig overvektig bare ved å ta trappene i stedet for å bruke heisen.......og det er gratis.....

Skrevet

"M.a.o. nøyaktig det samme som begge de to eksisterende reseptbelagte legemidlene, hvis man kun tar medisinene og ikke endrer nevneverdig på livsstil."

Helt korrekt - og det ble også nevnt i nyhetsinnslaget.

Mtp den hårreisende prisen, det svært begrensede vekttapspotensialet som ligger i dette og de potensielt svært alvorlige bivirkningene dette kan ha, så kan jeg ikke fatte og begripe hvordan det kan være lovlig å markedsføre og selge dette som et legemiddel?

For meg fremstår det mer som ren svindel og lureri - og for de som lider av helsefarlig overvekt, så hjelper jo ikke 4-6 kg over 2 år noe heller???

Det kan man jo miste i vekt over et par måneder om man er kraftig overvektig bare ved å ta trappene i stedet for å bruke heisen.......og det er gratis.....

Helt enig. Man kan lure på hva som skjer med helsemyndighetene når noe slikt faktisk blir lovlig å distribuere på den måten.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...