Gå til innhold

Hva slags farger skal det være på hvitevarer nå?

Anbefalte innlegg

Gjest nytt kjøkken
Skrevet

Vi skal kjøpe ny hvitevarer, og rustfritt stål har vært et selvsagt valg for oss. Men når jeg prøver å sjekke litt priser på internet, så ser jeg at det kommer en del hvitevarer i hvitt og sort nå. Er det det som blir moderne nå? Burde vi kanskje kjøpe hvit innbyggingsovn f.eks.? Ikke det at vi er SÅ opptatte av moter da, men ser jo ofte at smaken vår forandrer seg med moten. Når det kommer noe nytt så tar det litt tid før vi venner oss til det og syns det er fint.

Skrevet

Det dumme med å velge motefarger på slikt utstyr er at det vare i så mange år at det kommer nye moter i varens levetid.

Derfor er hvit ganske trygt å velge, i tillegg passer det til alle farger du måtte ønske senere når du skal male opp igjen.

Men det er jo de som ønsker å følge motene uten å være praktisk:-)

Skrevet

Jeg holder meg til hvite hvitevarer, det er næytralt, går til alt og man blir ikke lei av det.

Stål ser jeg mange her inne angrer på, det skal være grusomt å holde blankt. Personlig synes jeg det er alt for institusjonspreget også.

Gjest lindsay logan
Skrevet

Det mest tidløse er jo stål da, og det passer til alt. Hvitt er jo uhyre kjedelig da og ikke så fint til alt heller.

Velg det du liker du, moter kommer og går, og du skal vel ikke bytte alt hver gang noe nytt er in?

Skrevet

Vi har alt i sort og er veldig fornøyd. Man blir vel neppe mer lei av et sort kjøleskap enn et hvitt.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes stål er tøffest. Sort er stilig det også. Hvitt ville jeg aldri valgt.

Skrevet

Jeg ville valgt innebygningshvitevarer. Jeg ville i hvertfall ikke valgt stål: det blir fort fettfinger og det ser ikke pent ut.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det mest tidløse er jo stål da, og det passer til alt. Hvitt er jo uhyre kjedelig da og ikke så fint til alt heller.

Velg det du liker du, moter kommer og går, og du skal vel ikke bytte alt hver gang noe nytt er in?

Det mest tidløse er da hvitt! Selv om det har kommet og gått alt fra alle regnbuens farger til strål, så har det vært hvitt også. Dessuten passer hvitt uansett hvilken stil man har, om man ikke er av den typen som går for stål, glass og minimalisme, da. At stål er det mest tidløse kan vi diskutere her på DOL om, la oss si, ti år! :-)

Skrevet

Jeg har alt i sort men det ble kjøpt for 1,5 år siden.

Jeg hadde stål før det og synes det var vanskelig å holde det pent.

Skrevet

Ikke velg det blanke stålet, men en mer børstet utgave. Med innebygget kjøleskap slipper du den store flaten som skal poleres uansett.

Stål vinner min stemme, jeg syns hvitt er ganske kjedelig i grunn, med mindre resten av kjøkkenet er helt hvitt.

Gjest nytt kjøkken
Skrevet

Ikke velg det blanke stålet, men en mer børstet utgave. Med innebygget kjøleskap slipper du den store flaten som skal poleres uansett.

Stål vinner min stemme, jeg syns hvitt er ganske kjedelig i grunn, med mindre resten av kjøkkenet er helt hvitt.

Kjøkkenet vårt er i hvitt, helt hvitt. Bortsett fra benkeplate i heltre da.., og håndtak i børstet stål..

Alle hvitevarer skal bygges inn, bortsett fra stekovnen.. Samboeren min vil kun ha børstet stål, men nå begynner jeg å lure om jeg har lyst på hvit stekovn. Det ser veldig "delikat" ut, passer inn i innredningen og jeg tror børstet stål kommer til å være ut om ikke så lenge. Ser ut til at det kommer mer og mer hvitt og sort.

Ventilatoren kommer til å være i børstet stål og glass..

Skal sannelig ikke være lett dette!

Denne ovnen kommer vi jo tli å ha mange mange år, vi bytter ikke ut etter motefarger, derfor tenker jeg det er greit å være litt forut, for da varer den hvertfall lenger, så nn motemessig. Ser jo dessuten ut for at hvit er en farge som stadig kommer tilbake..

Skrevet

Kjøkkenet vårt er i hvitt, helt hvitt. Bortsett fra benkeplate i heltre da.., og håndtak i børstet stål..

Alle hvitevarer skal bygges inn, bortsett fra stekovnen.. Samboeren min vil kun ha børstet stål, men nå begynner jeg å lure om jeg har lyst på hvit stekovn. Det ser veldig "delikat" ut, passer inn i innredningen og jeg tror børstet stål kommer til å være ut om ikke så lenge. Ser ut til at det kommer mer og mer hvitt og sort.

Denne ovnen kommer vi jo tli å ha mange mange år, vi bytter ikke ut etter motefarger, derfor tenker jeg det er greit å være litt forut, for da varer den hvertfall lenger, så nn motemessig. Ser jo dessuten ut for at hvit er en farge som stadig kommer tilbake..

Da skjønner jeg at du ikke helt vet hva dere skal kjøpe. Det passer jo absolutt inn med børstet stål når ventilatoren og skaphåndtakene er i stål. Passer med hvitt også.

Men, som jeg sa først, med så få flater å holde rent vil det ikke være noe problem med fettflekker. Jeg har selv hvitevarer i står, men både oppvaskemaskin og kjøleskap er innebygget, kun komfyr og micro er helt fremme. Null problem med Jif kjøkken og en mikrofiberklut. Den keramiske toppen er også lett å holde ren med litt spesialmiddel for slike topper.

Gjest Violsa
Skrevet

sett mye sånn mettalaktige hvitevarer. Jeg synes ikke det er pent.

Skrevet

Hvis håndtak og ventilator er i børstet stål, ville jeg definitivt ha valgt stål!!

Det er dessuten det peneste og stiligste synes jeg, og det er tidløst. Har selv hvit ovn fordi vi ikke har tatt oss råd til å bytte den ut, men med en gang den ryker blir det stål. Den matcher dessuten ikke med ventilatoren og kjøleskapet vårt i børstet stål.

Gjest lindsay logan
Skrevet

Det mest tidløse er da hvitt! Selv om det har kommet og gått alt fra alle regnbuens farger til strål, så har det vært hvitt også. Dessuten passer hvitt uansett hvilken stil man har, om man ikke er av den typen som går for stål, glass og minimalisme, da. At stål er det mest tidløse kan vi diskutere her på DOL om, la oss si, ti år! :-)

Hvitt passer definitivt IKKE til alt altså. Hvitt passer til hvitt kjøkken da. Stål passer til mye mye mer og er jo penere også da. Hvitt er ikke engang en farge, bare kjedelig.

De som ikke helt følger med tror nok at stål er noe helt nytt og in, men det er faktisk vært lenge, og er tidløst.

Logitechmusa
Skrevet

Hvitt passer definitivt IKKE til alt altså. Hvitt passer til hvitt kjøkken da. Stål passer til mye mye mer og er jo penere også da. Hvitt er ikke engang en farge, bare kjedelig.

De som ikke helt følger med tror nok at stål er noe helt nytt og in, men det er faktisk vært lenge, og er tidløst.

Største sludder jeg har hørt på lenge. Selvsagt, du må få ha den smaken du har, men å si at hvitt bare passer til hvitt kjøkken er i alle fall noe jeg er helt uenig i. Hvitt er rent, det er nøytralt og passer til alt som ikke er minimalistisk.

Tror nok de fleste vet at stål er noe som har vært lenge, men det er påfallende mye svart og hvitt i butikkene nå. I alle fall var det langt mellom de oppvaskmaskinene vi hadde å velge i som var i stål i forhold til hvitt. Tror forresten det er en grunn til at hvitt eksisterer i sortimentet uansett hva slags trender som oppstår.

mumitrollet
Skrevet

Hvite, glatte flater er lettest å holde rent, jeg foretrekker det. Fettete stål-hvitevarer ser veldig ulekkert ut...

Gjest lindsay logan
Skrevet

Største sludder jeg har hørt på lenge. Selvsagt, du må få ha den smaken du har, men å si at hvitt bare passer til hvitt kjøkken er i alle fall noe jeg er helt uenig i. Hvitt er rent, det er nøytralt og passer til alt som ikke er minimalistisk.

Tror nok de fleste vet at stål er noe som har vært lenge, men det er påfallende mye svart og hvitt i butikkene nå. I alle fall var det langt mellom de oppvaskmaskinene vi hadde å velge i som var i stål i forhold til hvitt. Tror forresten det er en grunn til at hvitt eksisterer i sortimentet uansett hva slags trender som oppstår.

Ja, fordi de med stusselig og kjedelig smak, samt gamlinger også skal få hvitevarer. De vil jo bare ha hvitt ikke sant.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, fordi de med stusselig og kjedelig smak, samt gamlinger også skal få hvitevarer. De vil jo bare ha hvitt ikke sant.

Jeg tror noe av det siste noen ville sagt om de så designerkjøkkenet til Logitechmusa var at det var kjedelig selv om det har hvite hvitevarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...