Gå til innhold

Hvordan lage duppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var ute og spiste klubb og duppe forleden dag - namm!!! Men hvordan lager man duppe? Har funnet noen oppskrifter som kun inneholder melk, fleskefett, mel og gressløk eller purre og noen som inneholder melk/fløte, prim, brunost og sukker. Dette må da være to helt forskjellige ting!?

Til klubb bruker man den sistnevnte, brunostduppa, ikke sant? Er oppvokst med klubb, men vi hadde aldri duppe til.

Skrevet

Et søk på tradisjoner.no gir 24 svar, jeg er sikker på på at en av dem er en slik duppe du er ute etter. Det var noe fra Trøndelag der i allefall. Lykke til

Skrevet

Når jeg lager duppe, så har jeg stekt flesk, også har jeg melk, salt og pepper i panna etterpå.

La det koke litt, ferdig!

Gjest pussigruta
Skrevet

Når jeg lager duppe, så har jeg stekt flesk, også har jeg melk, salt og pepper i panna etterpå.

Du må vel ha i litt mel og for å gjøre sausen tjukkere?

Skrevet

Og det har du til klubb? Jeg er ganske sikker på at den duppa vi spiste var brunost-duppe. Har fryktelig lyst til å prøve å lage det en gang.

Skrevet

Et søk på tradisjoner.no gir 24 svar, jeg er sikker på på at en av dem er en slik duppe du er ute etter. Det var noe fra Trøndelag der i allefall. Lykke til

Tuuusen takk! Det er sikkert den der fra Trøndelag ja! :o) Herved bokmerket.

Skrevet

Tuuusen takk! Det er sikkert den der fra Trøndelag ja! :o) Herved bokmerket.

Jeg må ty til den siden hver gang jeg skal lage noe tradisjonsmat. Lagde Kakkakaku fra Selbu på søndag. :)

Skrevet

Jeg må ty til den siden hver gang jeg skal lage noe tradisjonsmat. Lagde Kakkakaku fra Selbu på søndag. :)

Kakkakaku?! *Søker* Hmmm... Hvordan serverer du det? Som lapper? Så jo ikke så enormt usunt ut heller.

Skrevet

Kakkakaku?! *Søker* Hmmm... Hvordan serverer du det? Som lapper? Så jo ikke så enormt usunt ut heller.

Fikk det på Selbusjøen hotell med rømme og jordbærsyltetøy. Det var knallgodt. Sunnere enn sveler i og med at det er 50/50 hvetemel og byggmel og at det ikke er sukker i røra. Jeg har ingen takke men stekte i teflonpanne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...