Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den raskteste veien på denne strekningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Stavanger, E39 til Ålgård. Videre Rv 45 til Suleskard og så over fjellet til Setesdalen. Rv 9 oppover et lite stykke, og så inn på E134 til Dalen. Følg E134 til du kjører ut på E-18 en mil eller 2 før Oslo.

Det er ca. 45 mil denne veien.

Skrevet

Fra Stavanger, E39 til Ålgård. Videre Rv 45 til Suleskard og så over fjellet til Setesdalen. Rv 9 oppover et lite stykke, og så inn på E134 til Dalen. Følg E134 til du kjører ut på E-18 en mil eller 2 før Oslo.

Det er ca. 45 mil denne veien.

Tusen takk! Vet du hvor lang tid det tar?

petter smart
Skrevet

Det er litt lengre, men jeg ville heller kjørt via kristiansand. Mye bedre veier. I praksis tar det ikke noe lenger tid.

Skrevet

Tusen takk! Vet du hvor lang tid det tar?

Ved normal kjøring, litt i underkant av 6 timer. Via Kr.sand er det 57 mil. Denne veien er en times tid lenger. Jeg har selv kjørt begge strekninger, og foretrekker klart den korteste.

Skrevet

Det er litt lengre, men jeg ville heller kjørt via kristiansand. Mye bedre veier. I praksis tar det ikke noe lenger tid.

Ja, du mener det? Jeg er ikke så glad i sånne smale fjellveier. Skal kjøre helt alene.. :)

petter smart
Skrevet

Ja, du mener det? Jeg er ikke så glad i sånne smale fjellveier. Skal kjøre helt alene.. :)

Jeg har ikke kjørt akkurat den strekningen, men har et par negative erfaringer med fjellveier. De er smale og svingete.

Ikke tror jeg de er raskere heller. Gulesider og visveg vil nok si at de er raskere, men de tar kun avstanden og tillatt hastighet for å finne tiden. På fjellveiene må en ofte kjøre under tillatt hastighet, mens en på motorveiene via kristiansand kan kjøre i alle fall fartsgrensen.

Skrevet

Jeg har ikke kjørt akkurat den strekningen, men har et par negative erfaringer med fjellveier. De er smale og svingete.

Ikke tror jeg de er raskere heller. Gulesider og visveg vil nok si at de er raskere, men de tar kun avstanden og tillatt hastighet for å finne tiden. På fjellveiene må en ofte kjøre under tillatt hastighet, mens en på motorveiene via kristiansand kan kjøre i alle fall fartsgrensen.

Tusen takk! :) Da tror jeg at jeg kjører om Kristiansand.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...