Gå til innhold

Oppskrift på potetsalat

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Hvor mange poteter/hvor mye rømme osv.? Jeg vil lage en god potetsalat med purre og paprika i! :) Takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har ikke sånne akkurate mål, men kan jo prøve...

Bruker ca 6 poteter i mellomstor str. Ett beger rømme, sånn sirkus, og halvparten av det igjen med majones.

Så en skvett med laken fra sylteagurkglasset. Så hiver du oppi så mye du vil med purre (og paprika)

Smaker det for mye av noe, så kan du spe med mer rømme, smak deg frem rett og slett :o)

hare1365380455
Skrevet

Jeg har ikke sånne akkurate mål, men kan jo prøve...

Bruker ca 6 poteter i mellomstor str. Ett beger rømme, sånn sirkus, og halvparten av det igjen med majones.

Så en skvett med laken fra sylteagurkglasset. Så hiver du oppi så mye du vil med purre (og paprika)

Smaker det for mye av noe, så kan du spe med mer rømme, smak deg frem rett og slett :o)

Så mye majones? Takk for ca.-oppskrift! Jeg liker slike oppskrifter, så det er bra! :) Hvordan var helgen forresten?

Gjest Shira12
Skrevet

Så mye majones? Takk for ca.-oppskrift! Jeg liker slike oppskrifter, så det er bra! :) Hvordan var helgen forresten?

Ta litt mindre majones du, og så tar du i mer etter om det trengs :o)

hare1365380455
Skrevet

Ta litt mindre majones du, og så tar du i mer etter om det trengs :o)

Jeg skal lage i morgen, tenkte jeg. :) Det er mye bedre med hjemmelaget enn den kjøpte!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg skal lage i morgen, tenkte jeg. :) Det er mye bedre med hjemmelaget enn den kjøpte!

Hjemmelaget er knallgodt!

Lenge trodde jeg at jeg ikke likte potetsalat, helt til jeg laget selv, da fant jeg ut at dte var jo kjempegodt jo.

Skrevet

Jeg lager potetsalat sånn:

Ca. ett kg poteter, ett beger rømme, en halv pose majones, en bunt vårløk finsnittet i strimler, saften av en lime, en dæsj sukker, gjerne litt balsamicoeddik, litt salt og pepper etter smak. Den kan godt stå noen timer før den serveres så smakene kommer godt fram.

hare1365380455
Skrevet

Jeg lager potetsalat sånn:

Ca. ett kg poteter, ett beger rømme, en halv pose majones, en bunt vårløk finsnittet i strimler, saften av en lime, en dæsj sukker, gjerne litt balsamicoeddik, litt salt og pepper etter smak. Den kan godt stå noen timer før den serveres så smakene kommer godt fram.

Vårløk må jeg visst kjøpe. Takk for tips. :)

Skrevet

Jeg lager den sånn: Kokte poteter i biter, purre, sylteagurk, eplebiter.

"sausen" lagde jeg før av rømme og majones, men har i år gått over til en blanding av youghurt naturell og kesam. Akkurat like godt, og åh så mye sunnere! Uansett hva som brukes har jeg i litt sylteagurklake, salt, pepper og kanskje en dæsj sennep, og blander alt. Fint om den kan stå en time eller to før den serveres. NAM-NAM!

hare1365380455
Skrevet

Jeg lager den sånn: Kokte poteter i biter, purre, sylteagurk, eplebiter.

"sausen" lagde jeg før av rømme og majones, men har i år gått over til en blanding av youghurt naturell og kesam. Akkurat like godt, og åh så mye sunnere! Uansett hva som brukes har jeg i litt sylteagurklake, salt, pepper og kanskje en dæsj sennep, og blander alt. Fint om den kan stå en time eller to før den serveres. NAM-NAM!

Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...