Gjest Ny i dette gamet Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 Det skal skrives inn ip-adresse og/eller passord og brukernavn. Hvordan blir det hvis man har ip-adr. som "skifter", logger man seg på og gir fra seg den ip-adr. man da har blitt tildelt? Hvor var det en fant ip-adr. igjen? Hvilke brukernavn og passord menes? (jeg for eksempel har ingen på min som jeg bruker "til daglig".) 0 Siter
Prozak Skrevet 3. juli 2006 Skrevet 3. juli 2006 "Hvordan blir det hvis man har ip-adr. som "skifter", logger man seg på og gir fra seg den ip-adr. man da har blitt tildelt?" Heh? IP-adressen til en maskin er den IP-adressen den til enhver tid har fått tildelt. Hvis den endres, så er det selvfølgelig den nye adressen som gjelder. "Hvor var det en fant ip-adr. igjen?" Den "interne" - som du ikke bruker over internet, finner du ved å skrive "ipconfig" i et DOS-vindu. Den externe, som er den synlige adressen din for maskiner på internett, finner du f.eks på denne siden: http://whatismyipaddress.com/ "Hvilke brukernavn og passord menes? (jeg for eksempel har ingen på min som jeg bruker "til daglig".)" Hvis du skal fjernstyre en annen maskin, så må du logge på med en konto (brukernavn og passord) på den maskinen du skal fjernstyre. "............................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.