Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er tre mnd igjen til termin. Føler mej litt usikker mtp hva jeg bør velge av fødselspenger. Jeg har tenkt å ta noen ekstra måneder permisjon uten lønn, og vil vere tilbake i jobb etter nyttår 2008. Er det likegyldig om jeg tar permisjon i 1 år med 80 % dekning eller om jeg går for 100 % dekning og tilsvarende kortere permisjon? Uansett skal jeg jo forlenge permisjonen, så for meg spiller det ingen rolle. Vi har bra økonomi og ikke problem med å styre økonomien vår, så sånn sett er det det samme om vi får alt utbetalt i løpet av en kortere periode (100 %) eller om vi sprer det over 1 år (80 %).

Noen som kan gi meg et svar på hva som lønner seg økonomisk, så er jeg takknemlig for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/237243-dekningsgrad-80-eller-100/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart at hvis du ikke har bruk for jevn fordeling av pengene slik du får med 80%, lønner det seg å ta 100% hvis du setter pengene inn på konto og får renter for det.... Hvis du ikke sparer noen penger blir det vel ett fett tenker jeg :-)

Hei!

Det blir mindre skattetrekk om du velger 80% i 1 år fremfor 100% i en kortere periode.

I første omgang får du mere penger utbetalt i permisjonstiden, men på sikt blir det jo jevnet ut ved skatteoppgjøret.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...