Gå til innhold

Kjøleskap med liggende brus

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Eventuelt kan du som hare foreslår over her drikke hele halvannenlitersflaska på styrten, så slipper du å sette den inn i kjøleskapet igjen etter at du har drukket av den.

Jepp, det er også et godt alternativ!

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mekri

7

• keinstein

7

• bb71

5

• hare1365380455

4

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Ja, tømme halvannenliteren for hver gang. Hehe.. men har funnet løsninga nå! Takket være husmoren Åsemor!

;)

Godt det løste seg!

Gjest trultemor26
Skrevet

Godt det løste seg!

Jepp! Derfor har man dol! Til å løse hverdagens floker.

Skrevet

Takk Åsemor!! Du redda hele mitt forhold til det kjøleskapet! At jeg ikke har tenkt på det før! *klaske seg i panna* Nå har jeg flytta den nederste hylla og alt er bare fryd og gammen.

*drikke brus*

Takkeklem!

Wow!

Flott å kunne være til hjelp. ;)

hare1365380455
Skrevet

Jepp! Derfor har man dol! Til å løse hverdagens floker.

Godt det er mange husmødre her!

Gjest trultemor26
Skrevet

Godt det er mange husmødre her!

Skulle hett husmor-forum!

Annonse

hare1365380455
Skrevet

Skulle hett husmor-forum!

Hehe, men da kan det hende ikke så mange kom innom....? Men det er fint at vi kan spørre om alt mulig her. :)

Skrevet

Hm, jeg ser problemet ditt er løst, jeg bare stusser litt. Jeg har alltid ment at brusen beholder kullsyra lenger hvis man lar flasken ligge, så jeg pleier å legge brusflasker selv om de kan stå...

Gjest trultemor26
Skrevet

Hm, jeg ser problemet ditt er løst, jeg bare stusser litt. Jeg har alltid ment at brusen beholder kullsyra lenger hvis man lar flasken ligge, så jeg pleier å legge brusflasker selv om de kan stå...

Men da blir jo brusen utsatt for ristninger når man skal legge de og ta dem opp igjen? Pluss at overflaten på brusen blir jo mye større når den ligger, ergo mer kullsyre forsvinner. Det er min tanke. Så ja til stående brus.

Gjest trultemor26
Skrevet

Du drikker for lite brus;o)

Jeg gjør visst det ;) Må skjerpe meg, eller bare drikke samme type brus som sambo (pepsi max (jeg er ikke så glad i den)) da kan det hende jeg får lurt til meg ett glass eller to før det er tomt.

Skrevet

Legging av brus er genialt. Døra er til melk og juice. Du og den kullsyren din. "neei, du rister den. Nå er den vond". Pøh.

Gjest trultemor26
Skrevet

Legging av brus er genialt. Døra er til melk og juice. Du og den kullsyren din. "neei, du rister den. Nå er den vond". Pøh.

Brus skal ha kullsyre i seg mener jeg da..

Annonse

Skrevet

Brus skal ha kullsyre i seg mener jeg da..

Brusen er kun god når den blir sprettet. Dagen etter er den dau - synes jeg da :)

Gjest trultemor26
Skrevet

Brusen er kun god når den blir sprettet. Dagen etter er den dau - synes jeg da :)

Hvis det er under halvparten igjen så ja! HVERTFALL hvis brusen må ligge.

Skrevet

Hvis det er under halvparten igjen så ja! HVERTFALL hvis brusen må ligge.

Hos oss ligger brusen på skrått i øverste hylle, men jeg drikker den ikke dagen derpå.

Kjøleskapdøra her går til melka ;) Du vet - vi er mange, det går ganske mange liter i løpet av uka.

Skrevet

Hva i fysikken bruker du for å sannsynliggjøre det?

Gjest trultemor26
Skrevet

Hva i fysikken bruker du for å sannsynliggjøre det?

Det er ikke sannsynlig, det er et faktum når brusen blir ristet både på vei inn og ut av kjøleskapet.

Skrevet

Det er ikke sannsynlig, det er et faktum når brusen blir ristet både på vei inn og ut av kjøleskapet.

Jeg tror mangelen på trykk, dvs størrelsen på det lukkede luftrommet i flaska i f t mengden av gass er viktigere, og temperaturen på væsken som skal holde på gassen.

Kjøp mindre flasker.

Skrevet

Jeg tror mangelen på trykk, dvs størrelsen på det lukkede luftrommet i flaska i f t mengden av gass er viktigere, og temperaturen på væsken som skal holde på gassen.

Kjøp mindre flasker.

Brus i boks er best :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...