mumitrollet Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Seriøst, går folk rundt og roter i søppelet etter ting der borte? Kunne ikke falt meg inn å hepse med meg noe som andre har kastet. Da vi bodde i studentleilighet hadde vi ganske dårlige møbler. Etterhvert som vi hadde råd til å skifte dem ut satte vi dem ved containeren. De forsvant alltid. Det som er "søppel" for deg kan være fullt brukbart for noen andre. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Da vi bodde i studentleilighet hadde vi ganske dårlige møbler. Etterhvert som vi hadde råd til å skifte dem ut satte vi dem ved containeren. De forsvant alltid. Det som er "søppel" for deg kan være fullt brukbart for noen andre. Jo, men jeg tenker som så at det må jo være en grunn til at de blir kastet. Tenk hvis det var en urin- eller spysofa de satte ut, liksom. *grøss* 0 Siter
mumitrollet Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jo, men jeg tenker som så at det må jo være en grunn til at de blir kastet. Tenk hvis det var en urin- eller spysofa de satte ut, liksom. *grøss* Nei, i dagens "bruk-og-kast"-samfunn er det ofte helt brukbare ting som blir kastet. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Nei, i dagens "bruk-og-kast"-samfunn er det ofte helt brukbare ting som blir kastet. Ja, men så lenge jeg ikke VET, holder jeg meg unna det andre har kastet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvis du bor i Oslo så er det vel ikke noe problem! På Brobekk Miljøstasjon kan du kaste allslags søppel - GRATIS. sålenge du sorterer det selv, og kaster det i "riktig" kontainere. Vi har vært der flere ganger, og det er både velorganisert og praktisk lagt opp! Men hvordan skal man få opp ting på Brobekk da? Går ikke akkurat buss dit og tungt å bære. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Seriøst, går folk rundt og roter i søppelet etter ting der borte? Kunne ikke falt meg inn å hepse med meg noe som andre har kastet. Tjo, hvorfor ikke? Det blir litt sånn loppemarked-feeling hele året! :-)Folk kaster jo hele tiden ting andre finner både brukbare og fine. Og man skiller selvsagt ekkelt søppel fra ting som er mulig gjenbruk, ting står gjerne oppstilt ved porten en stund (en dag eller så) slik at andre kan ta det. Selv reddet jeg verdens søteste lille teddybjørn fra vannskjebne, han bor hos meg på tiende året, og jeg vet bror min har diverse møbler andre har brukt opp og satt ut for kast. Synes det er en fin ordning jeg. :-) 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Tjo, hvorfor ikke? Det blir litt sånn loppemarked-feeling hele året! :-)Folk kaster jo hele tiden ting andre finner både brukbare og fine. Og man skiller selvsagt ekkelt søppel fra ting som er mulig gjenbruk, ting står gjerne oppstilt ved porten en stund (en dag eller så) slik at andre kan ta det. Selv reddet jeg verdens søteste lille teddybjørn fra vannskjebne, han bor hos meg på tiende året, og jeg vet bror min har diverse møbler andre har brukt opp og satt ut for kast. Synes det er en fin ordning jeg. :-) Som sagt, jeg hadde ikke klart å fri meg fra tanken om at det var noe "ekkelt" ved det folk har kastet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.