Gå til innhold

Når er det man skal kjenne liv hver dag?..

Anbefalte innlegg

Gjest Lite liv i magen

Jeg er 20+0 i dag, og kjente spark første gang for litt under 2 uker siden (18+2), kjenner ikke ofte, i alle fall ikke hver dag, kanskje 3 ganger i uken eller noe sånt, og det er så svakt at jeg kun har sjangs å kjenne når jeg sitter rolig i sofaen eller ligger. Bittesmå svake dult, men ofte bare en el to dult, så mange dager til neste gang. Er dette normalt eller?

Hører/leser om folk som kan kjenne det utenpå magen ved 20 uker og at de kjenner mye liv og romestering i magen... Har jo vært til UL og ungen er jo så stor som den skal være, og hørte hjertelyd hos lege senest forrige uke, men dette plager meg litt, at jeg kjenner så lite liv. Når er det man skal kjenner spark hver dag, og er dette noe derer andre ville blitt bekymret over?

Fortsetter under...

Gjest trultemor26

Kan hende babyen ligger med ryggen ut og med bena innover så den sparker deg innover og ikke ut på mageskinnet. Derfor vil du kanskje ha litt problemer med å kjenne noe. Morkaka di kan også ligge foran og dempe den del av sparkene. Men etterhvert når den blir litt større så skal du kjenne det hver dag. Bruk litt tid på å kjenne etter.

Gjest Lite liv

Kan hende babyen ligger med ryggen ut og med bena innover så den sparker deg innover og ikke ut på mageskinnet. Derfor vil du kanskje ha litt problemer med å kjenne noe. Morkaka di kan også ligge foran og dempe den del av sparkene. Men etterhvert når den blir litt større så skal du kjenne det hver dag. Bruk litt tid på å kjenne etter.

Jo det kan jo være som du sier at babyen ligger og spreller innover mot ryggen min, men ikke hele tiden vel..? H*n har jo god plass foreløpig og snur seg vel rundt og frem og tilbake mange ganger for dagen...? Jeg håper bare at det tar seg opp snart, har jo gleder meg leng til å kjenne spark, og dette kan vel egentlig bare beskrives som svake dult, av og til så svakt at jeg er usikker på om det var en bevegelse fra babyen, eller bare noe jeg inbildte meg.. :(

Jo det kan jo være som du sier at babyen ligger og spreller innover mot ryggen min, men ikke hele tiden vel..? H*n har jo god plass foreløpig og snur seg vel rundt og frem og tilbake mange ganger for dagen...? Jeg håper bare at det tar seg opp snart, har jo gleder meg leng til å kjenne spark, og dette kan vel egentlig bare beskrives som svake dult, av og til så svakt at jeg er usikker på om det var en bevegelse fra babyen, eller bare noe jeg inbildte meg.. :(

Hvis morkaka ligger utover, vil den dempe sparkene mye. (Man kjenner det knapt når ungen sparker inn mot ryggen) Det kan ennå ta et par uker før du kjenner spark daglig, men det kommer nok!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...