Gå til innhold

Tror dere på mediumer/healere?

Anbefalte innlegg

Gjest Mirandolina
Skrevet

Ikke akkurat healing, men jeg har opplevd at pappa, som satt på jobb langt unna, bedøvet tanna mi da jeg skulle borre, ved hjelp av silva metoden. Har sprøyteskrekk og ville ikke ta bedøvelse hos tannlegen. Så jeg prøvde meg. Kjente absolutt null og nada. Tannlegen trodde nesten tanna var død siden jeg ikke kjente noe. Og jeg gadd ikke begynne å forklare. hehe. Det gikk strålende.

Skulle ikke forundre meg om silva metoden kan brukes til healing også. Den kan brukes til så mangt. Pappa, som er skeptisk til alt som ikke er logisk (han er matematiker) driver litt med dette, og han tror ikke på noe "utenom det vanlige". Bare at han tror, som er så skeptisk, gjør at jeg tror hehe. Men jeg har jo faktisk opplevd selv at det virker.

http://www.silvametoden.no/

Jeg har tro på Jose Silva :)

Det finnes mange måter å heale på,fin historie :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• org

5

• Hawkwind

5

• musikeren

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mirandolina
Skrevet

Nei, men jeg vet om at folk faktisk er blitt verre av angsten det skaper.

Stemmer det...men da er det humbug....

Vet du..det er humbug overalt,man kan ikke forvente at alternative behandlere er guruer,de er vanlige folk..på godt og vondt.

Noen har det gode i seg,men enkelte det vonde..ikke rart klientene blir dårligere da.

Det jeg prøver å si er:Det finnes seriøse folk innen den bransjen også :)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg tror det finnes noen få som har evner andre ikke har. Jeg tror også det finnes mange som utnytter andres sykdom og sårbarhet.

De jeg tror virkelig har evner er de som ikke krever betaling.

Enig i mye av det :)

Men tenk litt da...en lege,en psykiater,sykesøster..osv,de er jo også en form for healere,skal ikke de ha betalt for jobben de gjør?

Healing er så mye,noen har evner for å bli snekker,andre har evner for å bli healer,ingen av delene er bedre eller verre enn det andre.

Både snekkeren og healeren gjør det de har evner for :)

Skrevet

Har du ikke lest om Marcello Haugen? Jeg tviler på at han var fake. Han fant stadig sauene til faren til naboen min.

Dessuten har universitetssykehuset i Tromsø ansatt en blodstemmer eller de hadde det i hvert fall før. Tror ikke de hadde giddet å betale for humbug.

Marcello Haugen - en såkalt synsk...?

Et litt merkelig fenomen, er at synske personer til dags dato ikke har maktet å komme med noe informasjon som har medført til oppklring av kriminalsaker - ihvertfall som er kjent av Kripos, Interpol og FBI.

Her i Norge har det vært mange "synske" som kom med tips i såpass profilerte saker som "Marianne-saken" i Risør og "Hammer-saken" fra Tønsberg; for å nevne to av de mer kjente uoppklarte.

I forhold til en blodstemmer, så er det et ukjent fenomen for meg.

Men for all del - gi meg linker til anerkjente nettsteder eller navn og titler på vitenskaplig dokumentere undersøkelser; så skal jeg gladelig oppdatere min viten.

Er vel en femten års tid siden sist jeg pløyde gjennom litteratur om parapsykologiske fenomener; så godt mulig du kjenner til undersøkelser og forskning som er foretatt som jeg ikke har fått med meg ennå.

Skrevet

Da får du lese litt mere da :)

Det er mange å lese om forstår du...

Gi meg linker til anerkjente nettsteder (Skeptikerforbund og lignende uavhengige instanser); eller navn og titler på vitenskaplig dokumenterte undersøkelser; så skal jeg gladelig oppdatere min viten ;-)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg tror bestemt at mesteparten av de som opererer i denne bransjen er juksemakere, og jeg tror like bestemt at healing virker når den utføres av folk som har denne evnen.

Mesteparten?

Kanskje....mye humbug ute å går,det vet jeg,har vært borti litt av hvert...

Men som deg må jeg si:tror de som har denne evnen kan heale folk,vel...tror ikke...vet.

Skrevet

Nei, tror ikke på dem....

har prøvd tankefelststerapi for min psyk. psykdom. Funket ikke!

Skrevet

Stemmer det...men da er det humbug....

Vet du..det er humbug overalt,man kan ikke forvente at alternative behandlere er guruer,de er vanlige folk..på godt og vondt.

Noen har det gode i seg,men enkelte det vonde..ikke rart klientene blir dårligere da.

Det jeg prøver å si er:Det finnes seriøse folk innen den bransjen også :)

Men evnene har en tendens til å forsvinne under kontrollerte forhold.

Randy Corp lover ut 1 mill US$ til den som kan gjøre noe vitenskapen eller andre ikke kan forklare eller gjøre etter. Inkl healing. Ingen har klart å helvbrede noen utover det som leger seg selv. Ingen har vunnet pengene på nesten 30 år. Mange tusen har prøvd, og enten ikke lkkes, eller blitt avslørt som svindlere. Ikke en eneste ekte har dukket opp med ekte overnaturlige fenomener/evner.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Gi meg linker til anerkjente nettsteder (Skeptikerforbund og lignende uavhengige instanser); eller navn og titler på vitenskaplig dokumenterte undersøkelser; så skal jeg gladelig oppdatere min viten ;-)

Se på norsk parapsykologisk selskap da...

Vetr om mange sider..men kritiske?

Jon Sandvik har skrevet en bok -moderne overtro-

Har nett kjøpt den,så har ikke lest den enda....men med naturvitenskapens kritiske blikk legger sandvik det "okkulte" og "oversanselige" under lupen og setter det inn i en idehistorisk sammenheng.

Sikkert noe for skeptikere :)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Nei, tror ikke på dem....

har prøvd tankefelststerapi for min psyk. psykdom. Funket ikke!

Ok...ulike folk trenger ulik behandling,det som passer noen,passer ikke for andre :)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Men evnene har en tendens til å forsvinne under kontrollerte forhold.

Randy Corp lover ut 1 mill US$ til den som kan gjøre noe vitenskapen eller andre ikke kan forklare eller gjøre etter. Inkl healing. Ingen har klart å helvbrede noen utover det som leger seg selv. Ingen har vunnet pengene på nesten 30 år. Mange tusen har prøvd, og enten ikke lkkes, eller blitt avslørt som svindlere. Ikke en eneste ekte har dukket opp med ekte overnaturlige fenomener/evner.

Kanskje de ekte ikke bryr seg om pengene?

Vet du,jeg kjenner en meget spesiell dame,hun har for øvrig vært mye i Amerika,hun jobber sammen med forskere og tror på vitenskapen.

Hun har evner,det er det eneste hun vet...men noen forklaring på det har hun ikke,det bare er slik.

Hun har sett mye i Amerika..bla ble et ark løftet i luften via tankekraft,men det må brukes mye enegi til det...selv å løfte et lite ark.

De er mennesker...

Tror du på tankekraft?

Hva skaper dagen din,handlingene dine,hva må du gjøre for å matrealisere ting?

Først må du tenke,så handler du ut ifra det du tenker..det er mye mellom himmel og jord.

Hvis vi ser oss rundt og føler/tenker...ser vi at alle holder på med "okkulte" ting på et eller annet nivå,for det er ikke "okkult"...det er helt dagligdafse ting-

Skrevet

Ok...ulike folk trenger ulik behandling,det som passer noen,passer ikke for andre :)

Sant sant:) Jeg var kanskje litt for brå i utalelsen...

Men for meg virket det ikke iallefall.

:)

Vennlig hilsen,

Skrevet

Kanskje de ekte ikke bryr seg om pengene?

Vet du,jeg kjenner en meget spesiell dame,hun har for øvrig vært mye i Amerika,hun jobber sammen med forskere og tror på vitenskapen.

Hun har evner,det er det eneste hun vet...men noen forklaring på det har hun ikke,det bare er slik.

Hun har sett mye i Amerika..bla ble et ark løftet i luften via tankekraft,men det må brukes mye enegi til det...selv å løfte et lite ark.

De er mennesker...

Tror du på tankekraft?

Hva skaper dagen din,handlingene dine,hva må du gjøre for å matrealisere ting?

Først må du tenke,så handler du ut ifra det du tenker..det er mye mellom himmel og jord.

Hvis vi ser oss rundt og føler/tenker...ser vi at alle holder på med "okkulte" ting på et eller annet nivå,for det er ikke "okkult"...det er helt dagligdafse ting-

Jeg tror nok de bryr seg om penger. I hvert fall noen (eller bare en) må gjøre det. Det holder med en for å vinne pengene.

Det ble for mye kvasivitenskap for meg.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Sant sant:) Jeg var kanskje litt for brå i utalelsen...

Men for meg virket det ikke iallefall.

:)

Vennlig hilsen,

Oki doki :)

MVH

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg tror nok de bryr seg om penger. I hvert fall noen (eller bare en) må gjøre det. Det holder med en for å vinne pengene.

Det ble for mye kvasivitenskap for meg.

Men vet du hva?

Hvis man bruker evnene for egen vinning..som eksempelet du statuerer her,eller til lotto-tall..osv,da kan man miste evnen,det er ikke verdt det.

Men noen folk er griske og ute etter penger,sånn er bare noen folk...uavhengig av yrke,men tror når man er begavet med slike evner,må man "trø varsomt"

Men alle har det i seg fra fødselen av,men ikke alle blir healere/medium...noen har bedre evner for å bli snekker eller rørlegger,alle er like viktige :)

Vi er alle biter i et stort puslespill,alle bitene er med for å lage helhet i bildet,bare at noen ser det ikke enda...(tror jeg)

Skrevet

Men vet du hva?

Hvis man bruker evnene for egen vinning..som eksempelet du statuerer her,eller til lotto-tall..osv,da kan man miste evnen,det er ikke verdt det.

Men noen folk er griske og ute etter penger,sånn er bare noen folk...uavhengig av yrke,men tror når man er begavet med slike evner,må man "trø varsomt"

Men alle har det i seg fra fødselen av,men ikke alle blir healere/medium...noen har bedre evner for å bli snekker eller rørlegger,alle er like viktige :)

Vi er alle biter i et stort puslespill,alle bitene er med for å lage helhet i bildet,bare at noen ser det ikke enda...(tror jeg)

Jeg syns mange er for servile overfor slike småskrullete mennesker med evner ingen kan se eller måle.

Jeg hørte om en far her på DOL som hver 1. april lot seg lure av ungene om at det var krokodiller og elefanter ute i hagan bak huset. Hver gang løp han bak huset for å se, men aldri var det noen der :) Det kaller jeg å være servil. Men det er unger da.

Skrevet

Mesteparten?

Kanskje....mye humbug ute å går,det vet jeg,har vært borti litt av hvert...

Men som deg må jeg si:tror de som har denne evnen kan heale folk,vel...tror ikke...vet.

jeg tror nok at mesteparten prøver å tjene mest mulig penger på folk som av ulike årsaker vil prøve det meste. Jeg har positive erfaringer, men jeg har også vært borti noen som har vært helt på jordet.

Skrevet

Enig i mye av det :)

Men tenk litt da...en lege,en psykiater,sykesøster..osv,de er jo også en form for healere,skal ikke de ha betalt for jobben de gjør?

Healing er så mye,noen har evner for å bli snekker,andre har evner for å bli healer,ingen av delene er bedre eller verre enn det andre.

Både snekkeren og healeren gjør det de har evner for :)

I nærheten av her jeg bor er det en som har slike evner. Han sier til alle som kommer at de kan betale det de har lyst til.

Det synes jeg er en grei ordning.

Ellers er jeg jo enig. Men jeg blir likevel mye mer skeptisk når jeg hører om dem som tar 800,- for en konsultasjon. Hvordan skal man kunne vite at det ikke bare er humbug?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...