Gå til innhold

Tror dere på mediumer/healere?

Anbefalte innlegg

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg syns mange er for servile overfor slike småskrullete mennesker med evner ingen kan se eller måle.

Jeg hørte om en far her på DOL som hver 1. april lot seg lure av ungene om at det var krokodiller og elefanter ute i hagan bak huset. Hver gang løp han bak huset for å se, men aldri var det noen der :) Det kaller jeg å være servil. Men det er unger da.

poeng oppfattet :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• org

5

• Hawkwind

5

• musikeren

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mirandolina
Skrevet

jeg tror nok at mesteparten prøver å tjene mest mulig penger på folk som av ulike årsaker vil prøve det meste. Jeg har positive erfaringer, men jeg har også vært borti noen som har vært helt på jordet.

Ditto :)

Gjest Mirandolina
Skrevet

I nærheten av her jeg bor er det en som har slike evner. Han sier til alle som kommer at de kan betale det de har lyst til.

Det synes jeg er en grei ordning.

Ellers er jeg jo enig. Men jeg blir likevel mye mer skeptisk når jeg hører om dem som tar 800,- for en konsultasjon. Hvordan skal man kunne vite at det ikke bare er humbug?

Det hørtes seriøst ut ja :)

En som bruker sine evner etter beste evne...

800?

Den var drøy ja...etter litt erfaring ser man lett hvem som er seriøse og useriøse :)

Trist at enkelte ødelegger for andre,men sånn er å en gang verden...desverre.

Skrevet

poeng oppfattet :)

Det var også en gruppe her lokalt som trodde på en healer. Jeg syns det virket mer som et kaffeslabberas med tull og tøys. Før var det noe homepartygreier. Jeg tror mye kommer av at mennesker trenger oppmerksomhet og samhold.

Skrevet

Det hørtes seriøst ut ja :)

En som bruker sine evner etter beste evne...

800?

Den var drøy ja...etter litt erfaring ser man lett hvem som er seriøse og useriøse :)

Trist at enkelte ødelegger for andre,men sånn er å en gang verden...desverre.

Ja, det er nok slik at enkelte ødelegger for andre.

Men jeg er overbevist om at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn det vi kan forklare rasjonelt. Derfor utelukker jeg absolutt ikke at det finnes de med evner jeg ikke har!

Gjest Mirandolina
Skrevet

Det var også en gruppe her lokalt som trodde på en healer. Jeg syns det virket mer som et kaffeslabberas med tull og tøys. Før var det noe homepartygreier. Jeg tror mye kommer av at mennesker trenger oppmerksomhet og samhold.

Ja mennesker trenger vel samhold,men det er vel bare poseivt om de med felles innteresser samles?

Syns det hørtes hyggelig ut jeg :)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Ja, det er nok slik at enkelte ødelegger for andre.

Men jeg er overbevist om at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn det vi kan forklare rasjonelt. Derfor utelukker jeg absolutt ikke at det finnes de med evner jeg ikke har!

Enig :)

Utelukker ikke noe jeg heller,for ingen vet den egentlige sannheten.

Skrevet

Ja mennesker trenger vel samhold,men det er vel bare poseivt om de med felles innteresser samles?

Men ikke så greit når det går fra Tupperware til okkultisme. Overtro er overtro selv om det er akseptert. Både skuespillere i dagens teater og primitive ørkensastammemedlemmer er overtroiske. Det er like fullt overtro. Selv om milllioner tror på det, eller ikke.

En muslim skrev til meg en gang: kan 1,3 mrd muslimer ta feil? Jeg svarte at i koranen står at på to steder at jorda er flat. Jorda er rund, den blir ikke flatere av at 1,3 mrd tror den er flat, de bare fjerner seg fra realitetene. Det er ikke nok å tro.

Skrevet

Ikke så greit når det går fra Tupperware til okkultisme. Overtro er overtro selv om det er akseptert. Både skuespillere i dagens teater og primitive ørkenstammemedlemmer er overtroiske. Det er like fullt overtro. Selv om milllioner tror på det, eller ikke.

En muslim skrev til meg en gang: kan 1,3 mrd muslimer ta feil? Jeg svarte at i koranen står det på to steder at jorda er flat. Jorda er rund, den blir ikke flatere av at 1,3 mrd tror den er flat, de bare fjerner seg fra realitetene. Det er ikke nok å tro.

Gjest Violsa
Skrevet

jeg tror nok at mesteparten prøver å tjene mest mulig penger på folk som av ulike årsaker vil prøve det meste. Jeg har positive erfaringer, men jeg har også vært borti noen som har vært helt på jordet.

husker endel dødssyke kreftpasienter fikk pågående mailer ,telefoner av selgere som skulle prakke på de vidunderjuice og sånt. Så er mange råttne egg i bransjen. Sikkert noen som får hjelp også da! enten det er at det bare er et medmenneske som er der. og at det ikke har noe med å tenne røkelse og be til lilla steiner som er magiske

Gjest Mirandolina
Skrevet

Men ikke så greit når det går fra Tupperware til okkultisme. Overtro er overtro selv om det er akseptert. Både skuespillere i dagens teater og primitive ørkensastammemedlemmer er overtroiske. Det er like fullt overtro. Selv om milllioner tror på det, eller ikke.

En muslim skrev til meg en gang: kan 1,3 mrd muslimer ta feil? Jeg svarte at i koranen står at på to steder at jorda er flat. Jorda er rund, den blir ikke flatere av at 1,3 mrd tror den er flat, de bare fjerner seg fra realitetene. Det er ikke nok å tro.

Ja mange mennesker,mange synspunkter/tro...

Ingen vil noen gang bli enige om alt,derfor er det bedre å respektere hverandres tro :)

Kanskje det blir fred på jorden da en gang :)

Skrevet

Ja mange mennesker,mange synspunkter/tro...

Ingen vil noen gang bli enige om alt,derfor er det bedre å respektere hverandres tro :)

Kanskje det blir fred på jorden da en gang :)

Å respektere vil for meg si å la dem i fred så lenge det de gjør ikke bryter mennskeretter og lover.

At de passer sine egne saker og lar folk i fred.

At alle barn får vokse opp til å bli lykkelige, lovlydige og samfunnsnyttige.

At de respekterer alle menneskers (og barns) rett til frihet og til å fritt velge både liv, relgion, bosted og ektemake.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Å respektere vil for meg si å la dem i fred så lenge det de gjør ikke bryter mennskeretter og lover.

At de passer sine egne saker og lar folk i fred.

At alle barn får vokse opp til å bli lykkelige, lovlydige og samfunnsnyttige.

At de respekterer alle menneskers (og barns) rett til frihet og til å fritt velge både liv, relgion, bosted og ektemake.

Det er jeg fullstendig enig med deg i :)

Skrevet

Det er jeg fullstendig enig med deg i :)

Men jeg vil ikke la andre gå til grunne på grunn av overtro eller bli lurt heller.

Noen må verges, både fra overgripere og lureri. Luringer og overgripere må ofte rulles i tjære og fjær og jages fra byen med makt for å få slutt på galskapen.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Men jeg vil ikke la andre gå til grunne på grunn av overtro eller bli lurt heller.

Noen må verges, både fra overgripere og lureri. Luringer og overgripere må ofte rulles i tjære og fjær og jages fra byen med makt for å få slutt på galskapen.

Vel...det der høres jo dramatisk ut da...

Uff ser det får meg,minner meg om heksebrenning,og det er jeg ikke for..

Skrevet

Vel...det der høres jo dramatisk ut da...

Uff ser det får meg,minner meg om heksebrenning,og det er jeg ikke for..

Jeg tror ikke på hekser, men jeg tror på kyniske luringer.

I land uten demokrati, våkenhet og opplysning kommer luringene helt til topps. Mange land har hatt rene trollmenn og -kvinner som herskere. Noen dreper millioner og rundstjeler landet før de blir avslørt som gale og avsatt, eller dør.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg tror ikke på hekser, men jeg tror på kyniske luringer.

I land uten demokrati, våkenhet og opplysning kommer luringene helt til topps. Mange land har hatt rene trollmenn og -kvinner som herskere. Noen dreper millioner og rundstjeler landet før de blir avslørt som gale og avsatt, eller dør.

Uff da....

Meg og deg er nok litt ulike,tror på det meste jeg,selv om det ikke er vitenskapelig bevist :)

Men er jo ikke for at folk skal være stygge med hverandre,vil ha fred på jorden jeg :D

Skrevet

Jeg er veldig fascinert av sånne ting, men også veldig kritisk. Jeg VIL gjerne oppleve at det finnes mer mellom himmel og jord... Men foreløbig har jeg ikke opplevd annet enn at jeg har hørt om/kjenner folk som har opplevd ting det er vanskelig å finne noen naturlig forklaring på. Jeg er litt som Thomas, tvileren, som ikke ville tro at Jesus var gjenoppstått før han fikk stikke fingrene i sårene hans.

Personlig tror jeg det finnes en del såkalte healere/medier som er useriøse, og som rett og slett er ute etter å tjene lett-tjente penger. Jeg tror også at det finnes en del som ærlig og oppriktig har en opplevelse av at de har spesielle evner, men at det bare er innbildning. Så til slutt tror jeg faktisk det finnes noen få som har overnaturlige evner... Men har aldri møtt noen. Si fra hvis noen veit om noen:-)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jeg er veldig fascinert av sånne ting, men også veldig kritisk. Jeg VIL gjerne oppleve at det finnes mer mellom himmel og jord... Men foreløbig har jeg ikke opplevd annet enn at jeg har hørt om/kjenner folk som har opplevd ting det er vanskelig å finne noen naturlig forklaring på. Jeg er litt som Thomas, tvileren, som ikke ville tro at Jesus var gjenoppstått før han fikk stikke fingrene i sårene hans.

Personlig tror jeg det finnes en del såkalte healere/medier som er useriøse, og som rett og slett er ute etter å tjene lett-tjente penger. Jeg tror også at det finnes en del som ærlig og oppriktig har en opplevelse av at de har spesielle evner, men at det bare er innbildning. Så til slutt tror jeg faktisk det finnes noen få som har overnaturlige evner... Men har aldri møtt noen. Si fra hvis noen veit om noen:-)

Vet om noen jeg....

Og da snakker jeg ikke om meg selv,bare så det er sakt :)

Gjest Marres
Skrevet

Som oppdratt av lege-foreldre som sverger til vitenskapen må jeg si meg påvirket av det. Tror ikke på mediumer/healer i det hele tatt. Ingen kan noen gang klare å overbevise meg heller, tror jeg. Her er det kun harde fakta som gjelder :=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...