Gå til innhold

Vondt i ryggen

Anbefalte innlegg

Gjest nicole40
Skrevet

Jeg vet det er feil forum å skrive i men prøver likevel.

Jeg verker så fælt i nedre del av ryggen,ca i midjen, på venstre side.Har hatt det sånn ca 5 døgn nå.både natt og dag.

Av og til river det til som en rie og svetteperler tyter frem i panna på meg.

Noen som har hatt det sånn?

Videoannonse
Annonse
Gjest nicole40
Skrevet

Kan det være blindtarmen?

Nei den ligger jo på høyre side på framsiden av kroppen,gjør den ikke?

Skrevet

Har du noen erfaring med å ha akutt ryggvondt? Har du i såfall smerter i benet, og utløses de anfallsvise smertene av bevegelse?

En annen assosiasjon jeg får har med nyreproblemer å gjøre, kan det være nyresten?

Har du feber forresten?

Dersom smertene er så intense som man kan få inntrykk av, så hadde jeg vel oppsøkt lege om ikke altfor lenge.

Gjest nicole40
Skrevet

Har du noen erfaring med å ha akutt ryggvondt? Har du i såfall smerter i benet, og utløses de anfallsvise smertene av bevegelse?

En annen assosiasjon jeg får har med nyreproblemer å gjøre, kan det være nyresten?

Har du feber forresten?

Dersom smertene er så intense som man kan få inntrykk av, så hadde jeg vel oppsøkt lege om ikke altfor lenge.

Jeg kjenner lite til smertene tidlig på dagen så bare øker de på ut mot kvelden.I natt rev det voldsomt i ryggen så jeg måtte holde pusten hver gang en "rie" kom.

Ja jeg må til legen.I fjor hadde jeg nyrebekkenbetennelse i begge nyrene,men det føles som det nå er litt på en annen måte.Hva i all verden har vi i kroppen ovenfor nyrene?

Først trodde jeg jeg hadde forstrukket en muskel.

Jaja,jeg får snakke med legen om det.

Takker for svar i alle fall:)

Skrevet

Jeg kjenner lite til smertene tidlig på dagen så bare øker de på ut mot kvelden.I natt rev det voldsomt i ryggen så jeg måtte holde pusten hver gang en "rie" kom.

Ja jeg må til legen.I fjor hadde jeg nyrebekkenbetennelse i begge nyrene,men det føles som det nå er litt på en annen måte.Hva i all verden har vi i kroppen ovenfor nyrene?

Først trodde jeg jeg hadde forstrukket en muskel.

Jaja,jeg får snakke med legen om det.

Takker for svar i alle fall:)

Lykke til!

Skrevet

Takk:)

Kom du deg til legen i dag? Håper du er bedre! Ble sittende å fundere på hva det kunne være som ga slike smerter.

Gjest nicole40
Skrevet

Kom du deg til legen i dag? Håper du er bedre! Ble sittende å fundere på hva det kunne være som ga slike smerter.

Hei! Var uten internetforbindelse i går......Jeg har time hos lege på mandag. JEg går ikke på legevakten,orker ikke sitte der og vente i timesvis. Vet det er dumt av meg å vente til mandag men jeg klarer meg til da. Nei smertene er de samme men dempes litt av paracet.

Snakket med min mor,hun hadde hatt de samme smertene i en uke,ikke fått sove om natta.Kanskje det er et virus. Husker en gang jeg fikk influensa og det satte seg vanvittige smerter i korsryggen.

Gjest nicole40
Skrevet

Hei frosken!

Jeg var hos legen i dag.Det var blod i urinen,men legen sa at det ikke var noe galt(?).....De smertene jeg har nederst i ryggen sa han var i muskulaturen,at det var for langt nede for å være nyrene.

Jeg skjønner det ikke.Får av og til lyst å kaste opp når smertene kommer,og jeg kaldsvetter.

Skal levere inn ny urinprøve om 1 uke.

Så da så,han vet vel best....

Gjest my sunshine
Skrevet

Hei frosken!

Jeg var hos legen i dag.Det var blod i urinen,men legen sa at det ikke var noe galt(?).....De smertene jeg har nederst i ryggen sa han var i muskulaturen,at det var for langt nede for å være nyrene.

Jeg skjønner det ikke.Får av og til lyst å kaste opp når smertene kommer,og jeg kaldsvetter.

hei,Nicole! takk for sist:) råder deg til også å be om å få tatt prøver fra underlivet,for å utelukke underlivsbetennelse. lykke til,håper du finner ut av det:)

Gjest nicole40
Skrevet

hei,Nicole! takk for sist:) råder deg til også å be om å få tatt prøver fra underlivet,for å utelukke underlivsbetennelse. lykke til,håper du finner ut av det:)

Hei ja:)

Ja,det burde vel også legen min tenkt på,for noe må det jo være når jeg har så vondt.Men de har det vel for travelt....Jeg ser det an,kanskje det bare ER muskulaturen og ingenting galt i det hele tatt,så må det vel gå over en dag tenker jeg:)

Gjest my sunshine
Skrevet

Hei ja:)

Ja,det burde vel også legen min tenkt på,for noe må det jo være når jeg har så vondt.Men de har det vel for travelt....Jeg ser det an,kanskje det bare ER muskulaturen og ingenting galt i det hele tatt,så må det vel gå over en dag tenker jeg:)

håper det går over. leger tenker forresten ikke på alt, bestandig. men om det er noe med underlivet, er det som regel illeluktende utflod,så hvis du ikke har merket noe der, er ikke d noe å bekymre seg over.:)klem

Gjest nicole40
Skrevet

håper det går over. leger tenker forresten ikke på alt, bestandig. men om det er noe med underlivet, er det som regel illeluktende utflod,så hvis du ikke har merket noe der, er ikke d noe å bekymre seg over.:)klem

Nei illeluktende utflod har jeg ikke.

Gjest my sunshine
Skrevet

Nei illeluktende utflod har jeg ikke.

d var bra! hørte om et tilfelle der det var egglederbetennelse som ga slike smerter som du beskrev,derfor jeg tenkte på det. ha det godt,og god bedring:)

Gjest nicole40
Skrevet

d var bra! hørte om et tilfelle der det var egglederbetennelse som ga slike smerter som du beskrev,derfor jeg tenkte på det. ha det godt,og god bedring:)

Takk takk:)

Skrevet

Hei frosken!

Forhåpentligvis er dette en lege som kjenner deg godt, slik at han vet hva han snakker om:-) Det er selvfølgelig lettere å vurdere ting i RL enn som følge av beskrivelser her.

Men jeg synes smertene dine i ryggen både virker mer intense og mer anfallsvise enn hva jeg forbinder med akutte rygg smerter.

Dersom smerteanfallene vedvarer, så synes jeg du skal oppsøke legen igjen om noen få dager.

God bedring!

Gjest nicole40
Skrevet

Forhåpentligvis er dette en lege som kjenner deg godt, slik at han vet hva han snakker om:-) Det er selvfølgelig lettere å vurdere ting i RL enn som følge av beskrivelser her.

Men jeg synes smertene dine i ryggen både virker mer intense og mer anfallsvise enn hva jeg forbinder med akutte rygg smerter.

Dersom smerteanfallene vedvarer, så synes jeg du skal oppsøke legen igjen om noen få dager.

God bedring!

På torsdag var det så vondt at jeg fikk en akutt trang til å kaste opp (gjorde det ikke), og jeg kaldsvettet voldsomt.

Jeg går tilbake med ny urinprøve om 1 uke så får jeg se hva de sier.

Jeg kan bare ikke tenke meg at dette er smerter i muskulaturen.

Legen har jeg hatt i 2 år så han kjenner meg.

Jeg er ikke redd,det er ikke det,men har ikke lyst å gå og kjenne på smertene.

Skrevet

På torsdag var det så vondt at jeg fikk en akutt trang til å kaste opp (gjorde det ikke), og jeg kaldsvettet voldsomt.

Jeg går tilbake med ny urinprøve om 1 uke så får jeg se hva de sier.

Jeg kan bare ikke tenke meg at dette er smerter i muskulaturen.

Legen har jeg hatt i 2 år så han kjenner meg.

Jeg er ikke redd,det er ikke det,men har ikke lyst å gå og kjenne på smertene.

Sørg for å fortelle hvor vondt det er, dersom det ikke har blitt borte innen den tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...