Gå til innhold

Opel Astra - bra bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal å se på en Opel Astra stv i morgen, den er gammel, men har gått lite. 95 mod/106000 km.

Er dette gode biler? Har aldri hatt Opel før så jeg har ikke peiling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, gode og gode, alt er relativt. Jeg hadde ikke kjøpt en slik bil, men det har selvsagt noe med pris å gjøre. Er det et svært bra kjøp så hvorfor ikke.

Jeg kjenner er par som har hatt slike biler, og de har ikke vært så voldsomt fornøyd, men greit nok har jeg forstått.

Gjest jeg liker japsebiler!
Skrevet

Faren min har en sånn, samme modell. Skikkelig drittbil, trøbbel med bremsene, må skifte motor nå og masse annet. Jeg hater å kjøre den.

Skrevet

Får du den billig så er det vel greit..

Er ikke sikker, men trodde Opel hadde litt problemer med motorene på den tiden..

Vet de hadde problemer, men om det var Astra, Vectra eller begge...

Skrevet

Hei

Hold deg langt unna den bilen. Verste drittbilen jeg vet om. Snakker av erfaring. Har en slik en selv.Og et par bekjente som har.

Jeg har hatt problemer med dynamoen. Byttet tre ganger. Og i og med at det er diesel, er den litt dyrere. Har muligens byttet batterier litt oftere enn andre.Stablisatorstak knekker lett. Har byttet det meste i forstillingen. Må bytte dieseltank nå. Den har egentlig levd lenge hos meg, i forhold til de to andre jeg kjenner som har. De to andre har begge hatt problemer med radiatoren. De fleste verksteder har noe å si om bilene.Svakheter osv.

Men... kan du eller noen i nærheten av deg skru litt selv, finnes der fordeler med bilen også. Stort bagasjerom. Fikk enkelt plass til to dype barnevogner, uten å ta av hjul eller liknende. Ikke direkte sprek, men holder farten godt når du endelig kommer opp. :-) Og min har vel snart gått 300 000, så motoren generelt er vel grei nok.

Skrevet

Får du den billig så er det vel greit..

Er ikke sikker, men trodde Opel hadde litt problemer med motorene på den tiden..

Vet de hadde problemer, men om det var Astra, Vectra eller begge...

Astra har hatt problemer med motoren, uten at jeg vet hva det er som er årsaken.

Skrevet

Bilen så strøken ut. Ikke noe rust, ingen oljelekasjer. Fulgt servicer, byttet registerreim, vannpumpe og en del andre småting. Alle kvitteringer fra verksted lå ved. Nye dekk var det og. Bet 25000,- Så jeg er fornøyd jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...