Gå til innhold

Å være overkvalifisert...

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Vil det si at du jobber innen et fagområde der du er utdannet til å ha en høyere stilling, men du jobber "på gulvet"?

Eller er det slik at Du er overkvalifisert så lenge du har en hvilkensomhelst høyere utdanning, og jobber som ufaglært?

Virker som folk har litt ulike oppfattninger, så jeg blir litt forvirret.

Hva mener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en utdannelse og erfaring som tilsier en høyere stilling enn den du har er du jo overkvalifisert.

Hvis en sivilingeniør søker jobb som montør er han overkvalifisert. Ikke det at han nødvendigvis har noe mer greie på montørjobben enn en faglært. Men sjangsen er jo stor for at han ikke vil fortsette i den jobben så veldig lenge, fordi han vil strekke seg etter noe som passer utdannelsen hans.

Nå skrev jeg hele tiden han, men kan like gjerne være en hun, selvsagt.

Skrevet

Det spørs på øyet som ser.

Men mer utbredt er et fenomen som jeg ikke har navn på:

Mange sier de har 30 års erfaring, men egentlig har de 10 års erfaring som er 20 år gammel....

Gjest Aimabel
Skrevet

Har du en utdannelse og erfaring som tilsier en høyere stilling enn den du har er du jo overkvalifisert.

Hvis en sivilingeniør søker jobb som montør er han overkvalifisert. Ikke det at han nødvendigvis har noe mer greie på montørjobben enn en faglært. Men sjangsen er jo stor for at han ikke vil fortsette i den jobben så veldig lenge, fordi han vil strekke seg etter noe som passer utdannelsen hans.

Nå skrev jeg hele tiden han, men kan like gjerne være en hun, selvsagt.