Gå til innhold

Hvordan holde orden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nytter ikke bare å rydde, du må også sette det pent bort, slik at det ikke blir uryddig der du plasserer rotet.

Men du må også lære de andre at de ikke skal rote, hvis ikke er det nærmest dødfødt å rydde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men noen klarer begge deler ;-)

Jo, noen gjør vel det... Men jammen ikke så mange. Det er alltid de samme som stiller opp på saker og ting!

Og veldig mange av dem som ikke stiller på dugnader, som tilskuere til barnas fotballkamper etc. de har ikke tid for de skal pusse opp, klippe plenen, legge heller på gårdsplassen osv osv.

Gjest a survivor
Skrevet

Gjennom system som dette unngår man jo nettopp å "bruke livet til å rydde" ;-)

hehe..............

Gjest a survivor
Skrevet

Fordi de fleste trives bedre med orden og renslighet.

sånn sett enig :)

Gjest a survivor
Skrevet

Fordi de fleste trives bedre med orden og renslighet.

Sånn sett enig i det også :)

Gjest a survivor
Skrevet

Noen er feks allergiske mot støv, da MÅ det være ryddig siden en ellers ikke klarer å holde det rent. Det beste er å oppbevare ting i skap og skuffer slik at en ikke trenger tørke støv av det. Noen blir ikke syke av støv, da kan en jo tillate seg litt mer rot og møkk rundt seg.

Støvallergi kan jeg forstå :)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvorfor skal det være ryddig til enhver tid?

Hvorfor hadde det ikke holdt å tatt en ordentlig opprydning hver måned eksempelvis?

Da ville man nok også underveis funnet akseptable ordninger, veier gjennom rotet.

Jeg er ikke spesielt ryddig av meg, men skulle ønske jeg var det. Livet er jo langt lettere når det er ryddig hjemme! Alt går lettere, og man slipper f.eks. å bruke en halvtime på å komme seg ut døra, fordi man først må lete etter klær og annet en skal ha med seg. I det hele tatt slipper man å bruke så mye tid på leting - man vet hvor ting er. Det er også hyggeligere å ta i mot besøk. Man slipper dessuten skippertakene i mellom. Pluss pluss.

Selv er jeg heldig som har en mann som på en del områder (og nok også totalt) er flinkere til å holde orden enn jeg! Så da skjerper jeg meg litt :-).

Gjest togli
Skrevet

Jo, noen gjør vel det... Men jammen ikke så mange. Det er alltid de samme som stiller opp på saker og ting!

Og veldig mange av dem som ikke stiller på dugnader, som tilskuere til barnas fotballkamper etc. de har ikke tid for de skal pusse opp, klippe plenen, legge heller på gårdsplassen osv osv.

Mulig du har rett i det, ja. Vi er blant de som stiller opp på det meste i tillegg til at vi holder det ganske ryddig og rent hjemme. Jeg rydder ikke for andre enn meg selv. Når det blir kaos rundt meg blir jeg så fryktelig sur og grinete ;-)

Gjest erterips
Skrevet

sats på en minimalistisk stil, ikke samle på dill, dall og pyntegjenstander.

Kast alt du ikke har bruk for.

Skrevet

Du har en klok mann og en klok svigerbror! :o)

Jepp :)

Gjest mislykket husmor
Skrevet

Mislykket husmor = ufullkommen kvinne?

Neida, jeg er rådgod i senga! ;)

Skrevet

Jeg er et håpløst rotehue,som av alle ting har funnet ut at det faktisk er ryddehjelp å få på nettet. Dessverre er det ingen som kommer hjem til deg og rydder, men noen som gir tips og påminnelser om hvordan det kan gjøres uten at man sliter seg helt ut. Dette er amerikansk, med en stor dillefaktor, men når man ser bort fra dillet, er det mange gode tips å få.

Link her:

http://flylady.net/

Lykke til!

Gjest mislykket husmor
Skrevet

Hvorfor skal det være ryddig til enhver tid?

Hvorfor hadde det ikke holdt å tatt en ordentlig opprydning hver måned eksempelvis?

Da ville man nok også underveis funnet akseptable ordninger, veier gjennom rotet.

Jeg ønsker å ha det ryddig fordi jeg bruker for mye tid på å lete etter ting. Det ville vært så kjekt å bare gå og hente det man trenger og vite at det er på sin faste plass.

Gjest mislykket husmor
Skrevet

Jeg er et håpløst rotehue,som av alle ting har funnet ut at det faktisk er ryddehjelp å få på nettet. Dessverre er det ingen som kommer hjem til deg og rydder, men noen som gir tips og påminnelser om hvordan det kan gjøres uten at man sliter seg helt ut. Dette er amerikansk, med en stor dillefaktor, men når man ser bort fra dillet, er det mange gode tips å få.

Link her:

http://flylady.net/

Lykke til!

Takk for linken! I kveld har jeg brukt 2 timer på å shine opp kjøkkenet og vaske vasken så den skinner, ikke en eneste vanndråpe. Skal inn å lese hva neste punkt på programmet er.

(Ja, jeg er stolt av meg selv nå).

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...