keinstein Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Flere turister syns at nordmenns rykte er litt rufste i dyrevernsammenheng, men du verden så eksotisk. Litt spennende og kuriøst med slike tøffe folk som løper rundt og svinger sabelene, hogger i hjæl sel og hval i fleng. Kaptein Sabeltann er sjefen sjøl. http://www.nettavisen.no/innenriks/article675936.ece 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Nå mangler det bare intelligente kommentarer om hvor idiotiske folk er, at de må da jaggu tåle å se slakting selv om de var på safari etc. "..............................................." 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Nå mangler det bare intelligente kommentarer om hvor idiotiske folk er, at de må da jaggu tåle å se slakting selv om de var på safari etc. "..............................................." Myke pelsdyr med pene øyne får alltid mange forsvarere. Stakkars de stygge, upelsete med små griseøyne ... 0 Siter
keinstein Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Nå mangler det bare intelligente kommentarer om hvor idiotiske folk er, at de må da jaggu tåle å se slakting selv om de var på safari etc. "..............................................." Spørsmålet er om hvalfangerne skulle la være å skyte hvalen som de hadde jaktet på i dagevis. Eller den andre båten skulle la være å ta ombord slaktet eller dumpe det så spekkhoggere kunne få seg en bit også. 0 Siter
keinstein Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Myke pelsdyr med pene øyne får alltid mange forsvarere. Stakkars de stygge, upelsete med små griseøyne ... Krokodillene er det ingen som synes synd på, enda de fleste bare spiser fisk, akkurat som hval og sel. De er for stygge. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Myke pelsdyr med pene øyne får alltid mange forsvarere. Stakkars de stygge, upelsete med små griseøyne ... Vel, det er velkjent, og ingen forsvarer det. Men man bør bli forskånet for hvalfangst på en hvalsafari, akkurat som man bør bli forskånet for lammeslakting når man er på en utflukt på en gård. "............................................" 0 Siter
keinstein Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Vel, det er velkjent, og ingen forsvarer det. Men man bør bli forskånet for hvalfangst på en hvalsafari, akkurat som man bør bli forskånet for lammeslakting når man er på en utflukt på en gård. "............................................" Men er det turistbåter eller næringsdrivende som skal vike? Her kommer turister! Stans alt og slipp alt dere har i henda. 0 Siter
Osiris Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Jeg syns det er merkelig at turister blir forbauset over at hval fanges og slaktes i Norge. Drar de på hvalsafari i Norge så må de forvente at det kan hende de kommer i nærheten av en hvalfangerbåt. 0 Siter
keinstein Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Skrevet 4. juli 2006 Jeg syns det er merkelig at turister blir forbauset over at hval fanges og slaktes i Norge. Drar de på hvalsafari i Norge så må de forvente at det kan hende de kommer i nærheten av en hvalfangerbåt. Jeg syns turistbåten kunne dra andre steder og ikke midt oppi fangsten. Båtfører må jo kunne noe om dette og forutse hva som skjer for å unngå å sjokkere. Jeg mistenker noen for å ville skape furore, da mot hvalfangst. Jeg har vært på omvisning på strutsefarm og personalet drev ikke med slakting da. Syke og skadede dyr var også utenfor synsvidde. 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Jeg syns det er merkelig at turister blir forbauset over at hval fanges og slaktes i Norge. Drar de på hvalsafari i Norge så må de forvente at det kan hende de kommer i nærheten av en hvalfangerbåt. Uhm...nei, det må de overhodet ikke forvente. Du forventer ikke å bli vitne til slakt når du drar på en sightseeing på en bondegård heller. Det er KLART at noen som drar på en safari for å se på et dyr de har en fascinasjon for, ikke er interessert i å se dyret bli slaktet i den sammenhengen. Dette er dårlig arbeid av de som driver safarien, og sannsynlig en god porsjon god, gammeldags uflaks på kjøpet. "..........................................." 0 Siter
Goliath Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Uhm...nei, det må de overhodet ikke forvente. Du forventer ikke å bli vitne til slakt når du drar på en sightseeing på en bondegård heller. Det er KLART at noen som drar på en safari for å se på et dyr de har en fascinasjon for, ikke er interessert i å se dyret bli slaktet i den sammenhengen. Dette er dårlig arbeid av de som driver safarien, og sannsynlig en god porsjon god, gammeldags uflaks på kjøpet. "..........................................." Tror jeg er helt enig med deg her. Det er de som driver safarien som får tilpasse seg de som utøver sin næring. Og sansynligvis har de fleste av disse turistene for lengst fortrengt at de hamburgerne de spiser faktisk ikke ble "født sånn" - men er et resultat av at et friskt dyr ble slaktet for at de skulle kunne kose seg med burgeren...... Hvilket for meg er helt naturlig. 0 Siter
Goliath Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Krokodillene er det ingen som synes synd på, enda de fleste bare spiser fisk, akkurat som hval og sel. De er for stygge. Krokodillene spiser mye annet enn bare fisk....litt avhengig av hvilke type krokodille det er snakk om:-) 0 Siter
keinstein Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Skrevet 5. juli 2006 Krokodillene spiser mye annet enn bare fisk....litt avhengig av hvilke type krokodille det er snakk om:-) Hval spiser sel, og leopardsel spiser pingviner, ikke bare fisk. Haifisk spiser også sel, fugl og pingviner. Men det burde være likegyldig hvem som spiser hva og hvor mye. En krokodille er stygg, en sel er pen, visst. Men en krokodilleunge er vakker, selv om den biter. Sel biter også, det vet jeg. Noen liker rotter og mus og marsvin, andre ikke. Jeg har spist marsvin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.