Gå til innhold

Konsistensen på hjemmelaget potetsalat?

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Jeg har bare spist sånn ferdig kjøpt på butikken. Men så ble jeg litt inspirert av en tråd der.

Hvordan vet jeg hvor mye rømme og sånn jeg skal ha i forhold til poteter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violsa
Skrevet

Akkurat så mye som du selv synes er passe :)

tror ikke jeg synes det er noe godt om det flyter i rømme og er sånn grøtaktig.

hare1365380455
Skrevet

Jeg laget i dag, og den ble kjempegod! Du finner ut hvor mye du trenger, og jeg tok i alt på slump. Poteter (7-8 store tror jeg), paprika i små biter, salt og pepper, purre. Så tok jeg i rømme (det ble vel 1 1/2 beger) og majones.

Det gikk fort å lage også!

hare1365380455
Skrevet

tror ikke jeg synes det er noe godt om det flyter i rømme og er sånn grøtaktig.

Da tar du f.eks. et beger rømme og noe majones i først, og så tar du i mer om det trengs. :)

Skrevet

Hiv oppi noe smør, melk eller fløte, salt og pepper.

Følg på med litt kokt løk og bare rør rundt.

Eller bare hiv oppi kokte grønnsaker du liker.

Stapp så lenge du gidder.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Stapp? Høres mer ut som potetmos enn potetsalat.

Skrevet

Stapp? Høres mer ut som potetmos enn potetsalat.

Javel.

Så la det skje.

Gjest potetsalatmester
Skrevet

Da tar du f.eks. et beger rømme og noe majones i først, og så tar du i mer om det trengs. :)

Eller du putter alt innhold utenom "rømmeblanding" i en bolle, og fyller på med denne etterpå. Da ser du hva som blir passe. Det verste er å starte med for mye rømme og så oppdage at man har for lite å putte oppi.

Skrevet

Jeg laget i dag, og den ble kjempegod! Du finner ut hvor mye du trenger, og jeg tok i alt på slump. Poteter (7-8 store tror jeg), paprika i små biter, salt og pepper, purre. Så tok jeg i rømme (det ble vel 1 1/2 beger) og majones.

Oi, det var mye rømme!

hare1365380455
Skrevet

Eller du putter alt innhold utenom "rømmeblanding" i en bolle, og fyller på med denne etterpå. Da ser du hva som blir passe. Det verste er å starte med for mye rømme og så oppdage at man har for lite å putte oppi.

Lurt tips!

hare1365380455
Skrevet

Oi, det var mye rømme!

Tror kanskje det begeret som var åpnet ikke var 1/2, men mer 1/4. Det var mye poteter så det måtte såpass i! :) Hva pleier du ha i ellers?

Skrevet

*humre*

Jg liker ikke rømme. Men lager ofte en mellomting mellom potetsalat, grønnsakpure og annet jeg har.

Skrevet

Tror kanskje det begeret som var åpnet ikke var 1/2, men mer 1/4. Det var mye poteter så det måtte såpass i! :) Hva pleier du ha i ellers?

Jeg jukser kraftig og sper ut kjøpesalat med kokte poteter selv. Først da blir kjøpesalaten god. Men for all del, det er enda bedre med mammas hjemmelagede, men aner ikke hva hun har oppi.

hare1365380455
Skrevet

Jeg jukser kraftig og sper ut kjøpesalat med kokte poteter selv. Først da blir kjøpesalaten god. Men for all del, det er enda bedre med mammas hjemmelagede, men aner ikke hva hun har oppi.

De mødrene våre pleier å ha noen gode oppskrifter på det meste! :)

Gjest Know It All!
Skrevet

*humre*

Er ikk'no problem - selv om det høres slik ut vel&merke!

Jeg bruker...

1 beger rømme eller mager kesam

En "dært" majones

En Slump grov sennep (på glass!)

Stekte baconterninger

purre/vårløk

Rød el. orange paprika

mais - etter humør

6-8 poteter (men du kan gjerne koke 10 - så har du til å fylle ut sausen)

& så plukker jeg med meg ting fra grønnsaksdisken som ser godt ut - sukkererter fx.

Ja! og til slutt enten eplebiter eller sylteagurk - gir en fen'menal smak!

Smakes til med salt eller pepper.

Jada... det var ikke oppskrift du ba om, men bryr jeg meg!? ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Javel.

Så la det skje.

Amen!

Gjest togli
Skrevet

For en gangs skyld har du ikke peil altså! Man "knuser" ikke poteten i en potetsalat.

Og jeg som trodde du kunne alt!

Gjest Violsa
Skrevet

min ble veldig god også , men hadde ikke så mye "morsomt" ¨å putte oppi , så ble omtrent bare poteter og vårløk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...