Gjest Violsa Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Jeg har bare spist sånn ferdig kjøpt på butikken. Men så ble jeg litt inspirert av en tråd der. Hvordan vet jeg hvor mye rømme og sånn jeg skal ha i forhold til poteter? 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Akkurat så mye som du selv synes er passe tror ikke jeg synes det er noe godt om det flyter i rømme og er sånn grøtaktig. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Jeg laget i dag, og den ble kjempegod! Du finner ut hvor mye du trenger, og jeg tok i alt på slump. Poteter (7-8 store tror jeg), paprika i små biter, salt og pepper, purre. Så tok jeg i rømme (det ble vel 1 1/2 beger) og majones. Det gikk fort å lage også! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 tror ikke jeg synes det er noe godt om det flyter i rømme og er sånn grøtaktig. Da tar du f.eks. et beger rømme og noe majones i først, og så tar du i mer om det trengs. 0 Siter
keinstein Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Hiv oppi noe smør, melk eller fløte, salt og pepper. Følg på med litt kokt løk og bare rør rundt. Eller bare hiv oppi kokte grønnsaker du liker. Stapp så lenge du gidder. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Hiv oppi noe smør, melk eller fløte, salt og pepper. Følg på med litt kokt løk og bare rør rundt. Eller bare hiv oppi kokte grønnsaker du liker. Stapp så lenge du gidder. Stapp? Høres mer ut som potetmos enn potetsalat. 0 Siter
keinstein Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Stapp? Høres mer ut som potetmos enn potetsalat. Javel. Så la det skje. 0 Siter
Gjest potetsalatmester Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Da tar du f.eks. et beger rømme og noe majones i først, og så tar du i mer om det trengs. Eller du putter alt innhold utenom "rømmeblanding" i en bolle, og fyller på med denne etterpå. Da ser du hva som blir passe. Det verste er å starte med for mye rømme og så oppdage at man har for lite å putte oppi. 0 Siter
cecily Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Jeg laget i dag, og den ble kjempegod! Du finner ut hvor mye du trenger, og jeg tok i alt på slump. Poteter (7-8 store tror jeg), paprika i små biter, salt og pepper, purre. Så tok jeg i rømme (det ble vel 1 1/2 beger) og majones. Det gikk fort å lage også! Oi, det var mye rømme! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Eller du putter alt innhold utenom "rømmeblanding" i en bolle, og fyller på med denne etterpå. Da ser du hva som blir passe. Det verste er å starte med for mye rømme og så oppdage at man har for lite å putte oppi. Lurt tips! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Oi, det var mye rømme! Tror kanskje det begeret som var åpnet ikke var 1/2, men mer 1/4. Det var mye poteter så det måtte såpass i! Hva pleier du ha i ellers? 0 Siter
keinstein Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 *humre* Jg liker ikke rømme. Men lager ofte en mellomting mellom potetsalat, grønnsakpure og annet jeg har. 0 Siter
cecily Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Tror kanskje det begeret som var åpnet ikke var 1/2, men mer 1/4. Det var mye poteter så det måtte såpass i! Hva pleier du ha i ellers? Jeg jukser kraftig og sper ut kjøpesalat med kokte poteter selv. Først da blir kjøpesalaten god. Men for all del, det er enda bedre med mammas hjemmelagede, men aner ikke hva hun har oppi. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Jeg jukser kraftig og sper ut kjøpesalat med kokte poteter selv. Først da blir kjøpesalaten god. Men for all del, det er enda bedre med mammas hjemmelagede, men aner ikke hva hun har oppi. De mødrene våre pleier å ha noen gode oppskrifter på det meste! 0 Siter
Gjest Know It All! Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 *humre* Er ikk'no problem - selv om det høres slik ut vel&merke! Jeg bruker... 1 beger rømme eller mager kesam En "dært" majones En Slump grov sennep (på glass!) Stekte baconterninger purre/vårløk Rød el. orange paprika mais - etter humør 6-8 poteter (men du kan gjerne koke 10 - så har du til å fylle ut sausen) & så plukker jeg med meg ting fra grønnsaksdisken som ser godt ut - sukkererter fx. Ja! og til slutt enten eplebiter eller sylteagurk - gir en fen'menal smak! Smakes til med salt eller pepper. Jada... det var ikke oppskrift du ba om, men bryr jeg meg!? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Hiv oppi noe smør, melk eller fløte, salt og pepper. Følg på med litt kokt løk og bare rør rundt. Eller bare hiv oppi kokte grønnsaker du liker. Stapp så lenge du gidder. For en gangs skyld har du ikke peil altså! Man "knuser" ikke poteten i en potetsalat. Og jeg som trodde du kunne alt! 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Jeg laget i dag, og den ble kjempegod! Du finner ut hvor mye du trenger, og jeg tok i alt på slump. Poteter (7-8 store tror jeg), paprika i små biter, salt og pepper, purre. Så tok jeg i rømme (det ble vel 1 1/2 beger) og majones. Det gikk fort å lage også! min ble veldig god også , men hadde ikke så mye "morsomt" ¨å putte oppi , så ble omtrent bare poteter og vårløk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.