Gå til innhold

Kvinnelig reporter i fotball VM

Anbefalte innlegg

Gjest venter bank nå:)
Skrevet

Vet jeg sikkert kommer til å få masse sinte svar nå, men er det andre enn meg som ikke helt får det til å stemmer at NRK har kvinnelig gjest/reporter i studio som sitter å kommenterer VM? Er veldig intr i fotball, men som kvinne selv må jeg si at det er noe som ikke helt stemmer. Virker liksom ikke helt troverdig det hun (Ragnhild Gulbrandsen) sier/mener/analyserer.

Er vel nettopp pga slike som meg som gjør at kvinnefotballen ikke har like stor oppmerksomhet. Jadajada, kom med det. Men selv når jeg innrømmer det - fortsatt rart.

Videoannonse
Annonse
Gjest har jeg ikke tenkt over
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er rart at en i panelet er kvinne, og tenker ikke noe over det når jeg ser sendingene. Det har da vært kvinnelige sportsreportere i nrk og tv2 "bestandig", jeg synes ikke de er generelt bedre eller dårligere enn sine mannlige kolleger.

At kvinnefotball ikke er like gøy å se på som herrefotball, er noe helt annet. Banestørrelse etc passer bedre for herrefotball enn kvinnefotball. På samme måte som at kvinnehåndball er morsommere å se på enn herrehåndball. Kanskje herrene skulle hatt større bane i håndball og kvinner mindre i fotball? Men det ville jo krevd mye plass og penger til nye baner..

Gjest togli
Skrevet

Hæ!? Det har aldri falt meg inn at det skulle være noe rart med det :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, må si jeg stusser, hvilket år lever du i?

Jeg har ikke sett kommentatoren, og for alt jeg vet er hun kanskje ikke dyktig, men for all del: Hold kjønnet utenfor!

Skrevet

Det er noe med de ulike grenene som ikke passer. Sportsgymnastikk for gutter og vektløfting for jenter.

Det fenger ikke helt.

Om et par tiår blir det bedre.

Gjest Ferri
Skrevet

50 åra henger litt fortsatt igjen.. men vi er jo på god vei :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det verste er at de kun har dratt henne inn for å være korrekte. Det samme kan sies om VG da de nesten hver dag stiller diverse kvinnelige fotballspillere spørsmål om hva de tror om både det ene og det andre.

Men det er greit at hun sitter der. Så lenge de ikke får kommentere overlever vi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...