Gjest a survivor Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Og relevansen til det jeg skrev var...? "........................................" At dersom vi skal klare å lære denne verden noe, så må vi stille spørsmål, sånn at de selv forstår at sånn er det? 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Helt feil, og mot en slik helt meningsløs påstand orker jeg ikke å diskutere :-) "Feil" og "riktig", i absolutt forstand, har minkende relevans innen matematikken og fysikken etter videregående. Fysikken vi bruker om ting i "vår verden" fungerer, i den forstand at reglene og verktøyet (de fysiske lovene, reglene etc.) gir oss de resultatene vi er ute etter. Det samme gjelder innen kvantefysikken - det fungerer, men det kan ikke helt sammenliknes med at "tyngdekraftloven" åpenbart fungerer slik vi har behov for. "............................................" jeg setter meg god vilje på et fly selv om jeg ikke har noen anelse hvordan det faktisk ikke styrter i bakken og holder seg oppe i lufta fysikk og matte og realfag er jeg allergisk mot 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Selvsagt, men du forstår vel at jeg satte det på spissen? Men Sokrates stilte vel heller bare spm, jeg får vel starte med det heller? Og bare stille spm, helt til folk skjønner selv at de møter seg selv i døra? "Og bare stille spm, helt til folk skjønner selv at de møter seg selv i døra?" Hvis du føler at det gir deg noe, så vær så god. Du må imidlertid ikke rekne med så altfor mange ordentlige svar :-) "..............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 jeg setter meg god vilje på et fly selv om jeg ikke har noen anelse hvordan det faktisk ikke styrter i bakken og holder seg oppe i lufta fysikk og matte og realfag er jeg allergisk mot Det heter "matematikk" - "matte" er regning, slik man driver med på videregående :-) ".............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 At dersom vi skal klare å lære denne verden noe, så må vi stille spørsmål, sånn at de selv forstår at sånn er det? Men jeg har da ikke nektet noen å stille spørsmål? Jeg bare etterlyser spørsmål stilt på en måte som gir mening, en gang i blant :-) "..............................................." 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Det heter "matematikk" - "matte" er regning, slik man driver med på videregående :-) ".............................................." , oki. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Det heter "matematikk" - "matte" er regning, slik man driver med på videregående :-) ".............................................." De viktigste tingene lærer en utenfor skolens vegger 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 4. juli 2006 Skrevet 4. juli 2006 Men jeg har da ikke nektet noen å stille spørsmål? Jeg bare etterlyser spørsmål stilt på en måte som gir mening, en gang i blant :-) "..............................................." Hvilket spørsmål gir ikke mening? 0 Siter
Prozak Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 De viktigste tingene lærer en utenfor skolens vegger "De viktigste tingene lærer en utenfor skolens vegger" Selvfølgelig :-) "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvilket spørsmål gir ikke mening? Et dårlig stilt spørsmål. (Og jo - det finnes dårlige spørsmål, ikke bare dårlige svar.) "......................................" 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 "De viktigste tingene lærer en utenfor skolens vegger" Selvfølgelig :-) "........................................." Slettes ikke verst at vi var enige på et punkt. Det må jo vel nesten feires? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Et dårlig stilt spørsmål. (Og jo - det finnes dårlige spørsmål, ikke bare dårlige svar.) "......................................" Gi et eksempel på et dårlig spørsmål da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.