Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Skolen er et feilsteg for samfunnet... ..fra 6 år til 25 år settes man under dette... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Ok. Hva er alternativet? Alt annet. Og privatskole for de rike. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Ja, hadde tatt seg ut om ingen gikk på skole. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Alt annet. Og privatskole for de rike. Alt annet??? Jøss! 0 Siter
Gjest nyah_lita84 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Dette var jo veldig seriøst da? Skulle alle gått rundt med understimulert iq da, kansje? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Ja, hadde tatt seg ut om ingen gikk på skole. Ja, tenk deg mulighetene, før du ser alle de negative sidene av det da... tenk deg mulighetene.,...! 0 Siter
NeaNoor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Ja, tenk deg mulighetene, før du ser alle de negative sidene av det da... tenk deg mulighetene.,...! Hvilke muligheter?? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 holdt på å stryke i skolen.... trenger ikke egentlig flere eksempler.... kan også nevne kjell inge røkke.... da har vi både en intellektuell begavelse og en samfunnsbegavelse... som har klart seg bra uten skole 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Dette var jo veldig seriøst da? Skulle alle gått rundt med understimulert iq da, kansje? Er det skolen som stimulerer til iq? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvilke muligheter?? Ja, kan du komme på noen? fra du er 6 år til du er 25 år... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Alt annet??? Jøss! ja man fødes inn i livet.... ...hvorfor er det gitt at skolen er så veldig smart trekk? 0 Siter
Gjest nyah_lita84 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Er det skolen som stimulerer til iq? den og! for all del, familie, venner, hobbyer osv er jo det som virkelig teller, men man hadde ikke kommet langt uten skolen nå til dags! en kan jo ikke en gang vaske dasser uten fagbrev lenger... 0 Siter
NeaNoor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Ja, kan du komme på noen? fra du er 6 år til du er 25 år... Synes egentlig dette blir litt dumt å diskutere, men... Selvsagt er det andre ting som påvirker deg og former deg til den du er. Foreldre, venner, familie, media osv. Men jeg hadde garantert vært et annet, og mindre smart, menneske om jeg aldri hadde gått på skole. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 den og! for all del, familie, venner, hobbyer osv er jo det som virkelig teller, men man hadde ikke kommet langt uten skolen nå til dags! en kan jo ikke en gang vaske dasser uten fagbrev lenger... tull og tøys hva er det jeg har lært på skolen som er viktig for de jobbene jeg har gjort? skolen er jo mer et inngangsbillett.... ..ikke noe yrkesfremmedende.. Skolen har jo meget lite med jobbinnholdet å gjøre. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Synes egentlig dette blir litt dumt å diskutere, men... Selvsagt er det andre ting som påvirker deg og former deg til den du er. Foreldre, venner, familie, media osv. Men jeg hadde garantert vært et annet, og mindre smart, menneske om jeg aldri hadde gått på skole. Hvorfor hadde du det? Du kunne jo fortsatt lært deg å telle og regne og lese... ...betyr jo ikke at man setter seg inn i mørkt rom man ikke går på skolen... 0 Siter
Gjest nyah_lita84 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 tull og tøys hva er det jeg har lært på skolen som er viktig for de jobbene jeg har gjort? skolen er jo mer et inngangsbillett.... ..ikke noe yrkesfremmedende.. Skolen har jo meget lite med jobbinnholdet å gjøre. jeg svarer for meg, jeg har hatt god nytte av det jeg har lært- i hvert fall det jeg lærte på videregående! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 jeg svarer for meg, jeg har hatt god nytte av det jeg har lært- i hvert fall det jeg lærte på videregående! På hvilken måte da? 0 Siter
NeaNoor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvorfor hadde du det? Du kunne jo fortsatt lært deg å telle og regne og lese... ...betyr jo ikke at man setter seg inn i mørkt rom man ikke går på skolen... Selvsagt kunne JEG lært meg å telle, regne, lese osv. Jeg har ei venninne der begge foreldrene er alkoholikere. Ingenting ble gjort i forhold til hjemmesituasjonen før hun begynte på skolen og noen skjønte hvordan ting egentlig sto til. En annen jeg kjenner, bodde alene med moren som var analfabet. Hvem skulle lært ham å lese og skrive, om ikke skolen? SELVSAGT trenger vi skolen, og det finnes ikke særlig til alternativer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.