Gjest Violsa Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 At jeg har hatt så lite nytte av det jeg har lært på skolen. Svært sjelden at man prater om det man lærte på skolen... Dessuten er verden en jungel , så på skolen lærer man verktøy for hvordan man skal overleve. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 det er sant, man prater ikke om det,nei.... men jeg har ofte tenkt når jeg har "lært" noe nytt, at DETTE husker jeg fra skolen, og så er det lettere å lære videre! JEG har i hvert fall hatt nytte av skolen! =) jeg også 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Dessuten er verden en jungel , så på skolen lærer man verktøy for hvordan man skal overleve. Tja, kan ikke si at jeg har lært de triksene på skolen... 0 Siter
Gjest nyah_lita84 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Dersom jeg begynner å prate om matte eller geografi eller historie.. så blir det ganske taust.... ...ikke veldig mange er engasjerte i slaverihistorie, Pytogars eller verdens hovedsteder... du kan prate med meg om sånne ting...hehe... ingenting er kjedelig å prate om. alle mennesker har noe intr å tilføye livet mitt! =) 0 Siter
Goliath Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 En eller annen form for utdannelse/læring må alle barn og unge få - hvis ikke vil de ikke klare seg i samfunnet rundt dem når de vokser opp. Nøyaktig det samme gjelder for de mer "høyerestående" dyr i naturen. Måten denne utdannelsen/læringen må foregå på, avhenger av hvordan samfunnet ellers fungerer. Og i vårt samfunn er det neppe noen annen mulighet enn tvungen skole. Det er i hvert fall ingen løsning å la dette bli foreldrenes ansvar. For i det samfunnet vi har, så har foreldre hverken tid eller kunnskap nok til å bli gitt et slikt ansvar. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Det jeg vil frem til, er at jeg trengte ikke skolen selv. Men jeg er vel en looser da... selv om jeg fikk veldig gode karakterer på skolen. Hvorfor trengte du ikke skolen? Du har jo lært deg å lese å skrive der, det er jo svært mye du har fått med deg i de årene du har gått der. Ikke skjønner jeg hvorfor du er en looser heller, i tillegg fikk du gode karakterer. 0 Siter
gullfisk Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg trivdes veldig godt på skolen jeg. Både sosialt og faglig. De sosiale tingene var utenom skoletid. Og det var det at du skrev så fint om hvor godt du hadde det på jobben, spesielt i lunsjpausen, som gjorde at jeg så mitt problem. For det er ikke det faglige som er mitt problem likevel. Det er hvordan jeg prater fag og annet med mine kolleger. Det viste du meg gjennom det innlegget. Ok. jeg er veldig heldig med arbeidsplass sånn sett, det er mange med høy utdanning her som har hobbier som litteratur, politikk, kunst og kultur. Det er aldri noen som snakker om fotball eller big brother, så jeg føler jeg må være oppdatert med avislesning ol for å henge med. Vi snakket nettopp om slaverihistorie i lunsjen her om dagen, det er en utstilling om hvite slaver i arabiske land på 1700-tallet på kulturhistorisk museum i Oslo for tiden, og noen hadde vært der og anbefalte den for oss andre. Dermed ble det snakk om historie og geografi. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 du kan prate med meg om sånne ting...hehe... ingenting er kjedelig å prate om. alle mennesker har noe intr å tilføye livet mitt! =) hva tenker du på? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 En eller annen form for utdannelse/læring må alle barn og unge få - hvis ikke vil de ikke klare seg i samfunnet rundt dem når de vokser opp. Nøyaktig det samme gjelder for de mer "høyerestående" dyr i naturen. Måten denne utdannelsen/læringen må foregå på, avhenger av hvordan samfunnet ellers fungerer. Og i vårt samfunn er det neppe noen annen mulighet enn tvungen skole. Det er i hvert fall ingen løsning å la dette bli foreldrenes ansvar. For i det samfunnet vi har, så har foreldre hverken tid eller kunnskap nok til å bli gitt et slikt ansvar. Poenget er jo at hele samfunnet ville blitt annerledes dersom man tok bort den formelle skolen. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvorfor trengte du ikke skolen? Du har jo lært deg å lese å skrive der, det er jo svært mye du har fått med deg i de årene du har gått der. Ikke skjønner jeg hvorfor du er en looser heller, i tillegg fikk du gode karakterer. Hvem har sagt at jeg ikke ville klart å lære å lese uten å gå på skole? Og jeg er en looser for selv om jeg fikk gode karakterer, så fungerer jeg ikke i yrkeslivet. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Ok. jeg er veldig heldig med arbeidsplass sånn sett, det er mange med høy utdanning her som har hobbier som litteratur, politikk, kunst og kultur. Det er aldri noen som snakker om fotball eller big brother, så jeg føler jeg må være oppdatert med avislesning ol for å henge med. Vi snakket nettopp om slaverihistorie i lunsjen her om dagen, det er en utstilling om hvite slaver i arabiske land på 1700-tallet på kulturhistorisk museum i Oslo for tiden, og noen hadde vært der og anbefalte den for oss andre. Dermed ble det snakk om historie og geografi. Problemet mitt er at jeg ikke takler yrkeslivet selv om jeg fikk gode karakterer på skolen. Da må noe ha gått feil et sted. 0 Siter
Gjest Coulter Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Problemet mitt er at jeg ikke takler yrkeslivet selv om jeg fikk gode karakterer på skolen. Da må noe ha gått feil et sted. Trodde det var psykiatrien? Men så var det kanskje skolen istedet ? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Trodde det var psykiatrien? Men så var det kanskje skolen istedet ? Du har rett.... psykiatrien utgjør 85 % av dette... skolen i seg selv utgjør omtrent 0 % i dette.. og de resterende 15 % består av livets tann.... Jeg likte meg jo på skolen... faktisk likte jeg fagene godt jeg... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Du har rett.... psykiatrien utgjør 85 % av dette... skolen i seg selv utgjør omtrent 0 % i dette.. og de resterende 15 % består av livets tann.... Jeg likte meg jo på skolen... faktisk likte jeg fagene godt jeg... Men poenget er at når man ikke kommer videre med psykiatri-løpet innimellom, så søker man andre årsaker.... ...jeg er en vandreulv. 0 Siter
Goliath Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Poenget er jo at hele samfunnet ville blitt annerledes dersom man tok bort den formelle skolen. Neppe. Det er samfunnet som former skolen, og ikke skolen som former samfunnet - selv om inneholdet i skolen på sikt bidrar til å forme samfunnet. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Men poenget er at når man ikke kommer videre med psykiatri-løpet innimellom, så søker man andre årsaker.... ...jeg er en vandreulv. Tror det er Bush sin feil alt sammen. tuller litt. 0 Siter
Gjest nyah_lita84 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 hva tenker du på? Jeg mente bare at jeg er en person som kan prate om det meste. så det er NOEN der ute i verden som er intr i å prate om skolen! =) 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Neppe. Det er samfunnet som former skolen, og ikke skolen som former samfunnet - selv om inneholdet i skolen på sikt bidrar til å forme samfunnet. Opplysningstiden avskaffet de eneveldige kongene på 1700-tallet, og innførte samtidig den eneveldige skolen.... 0 Siter
Goliath Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Hvem har sagt at jeg ikke ville klart å lære å lese uten å gå på skole? Og jeg er en looser for selv om jeg fikk gode karakterer, så fungerer jeg ikke i yrkeslivet. At skolen ikke passer for alle, betyr ikke at skolen er et feilsteg. Vi er alle forskjellige, og det vil aldri være mulig å finne løsninger som passer alle like godt. Derfor må man velge en løsning som passer best for de fleste. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Tror det er Bush sin feil alt sammen. tuller litt. Ja, godt poeng! Det er det beste som er skrevet her på lenge! Det er selvsagt Bush sin feil!! Takk for at du fikk inn litt fornuft i denne debatten Og Blair har også litt skyld da 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.