Gå til innhold

Skolen er et feilsteg

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor
Skrevet

Problematisk for deg selv eller er det andre som har "skapt" det problematiske eller er dette en prossess i sammenheng med andre mennesker?

Det er meg selv som skaper disse forventningene til meg selv.

Uhyre sjelden har noen kritisert mitt arbeid. Når jeg har tatt temaet opp, så har jeg tvertimot fått gode tilbakemeldinger. Men da er det nesten så jeg tror at de sier det bare for å være snille med meg.

Stakkars ham, som gjør så godt han kan, vi kan jo ikke slå en som ligger nede, tenker de vel. Jeg vet ikke. Nå var jeg vel destruktiv i min tankegang da... for jeg tar jo det positive til meg også. Gjør jo det ja. Men er vel kanskje slik at det er de som får mye kritikk som har mest å fare med. Det skjønner jeg nå faktisk. Så jeg får vel begynne å opptre i yrkeslivet slik jeg opptrer her på DOL. Bare stikke nesa frem, og gjør som jeg gjør. Det er jo det man lærer av. Da får man jo høre kjapt alt man gjør feil. Og så lærer man av det. Og vips så er man i toppen i løpet av kort tid :) hehe... men så var det teori og praksis dah :) Man gjør seg jo meget sårbar også da.. og risikerer å bli slaktet... her på DOL vet jeg jo at jeg har "rett" i at psykiatrien ødela livet mitt.... men når det gjelder yrkeslivet, så vet jeg jo at jeg har "svake" faglige kunnskaper... men jeg må vel bare innse det.... og klatre opp derfra :) om jeg så skulle bli slaktet hver eneste dag... for det er jo også noe med at .... de som gidder å slakte, må jo faktisk se noe fornuft i det som gjøres også... faktisk... og jeg får jo ikke mindre faglig erfaring av å bli slaktet. Det er jo det motsatte som skjer. Det jeg risikerer er jo å miste jobben, men det skal nok mere til faktisk... for da må man jo lage grove feil... faktisk... og det gjør jeg ikke.. for jeg er meget nøye på sikre at det jeg gjør holder vann.... så dersom det går galt, så er det iallefall i uvitenhet.... presis som psykiatrien sikkert.. forskjellen er at jeg gjør ikke noe mot noen menneskers vilje.. og da stiller saken seg helt annerledes...

tusen takk for din tilbakemelding.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

13

• petter smart

9

• Goliath

8

• NeaNoor

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og så er det nok noen av oss som skulle gjort motsatt :) Og heller tatt en kort yrkesskole :) og bare nytt livet :) istedet for bøkene :)

Det har du helt sikkert rett i.

Problemet er å vite hva som er rett for deg når du er i tenårene - uten særlig livserfaring og begrenset kunnskap.....

Skrevet

Ja, er ikke småsur jeg. Og du trenger ikke kommentere dette dersom du ikke vil :) Det er ditt valg :)

Du kan jo skrive litt om hvordan du selv reagerer på møte med en person du opplever som småsur, selv om har ikke er det :)

Opplever jeg at folk er sure så blir jeg smågrinete selv hvis jeg ikke har gjort noe galt. Men jeg pleier å spørre først da om vedkommende er sur, sier han nei, så sier jeg at jeg opplevde det slik.

Gjest a survivor
Skrevet

Jeg tror seriøst du må slutte å fokusere så fryktelig på deg selv.

Hvorfor det?

Gjest a survivor
Skrevet

Det har du helt sikkert rett i.

Problemet er å vite hva som er rett for deg når du er i tenårene - uten særlig livserfaring og begrenset kunnskap.....

Tusen takk. Godt poeng!

Gjest a survivor
Skrevet

Opplever jeg at folk er sure så blir jeg smågrinete selv hvis jeg ikke har gjort noe galt. Men jeg pleier å spørre først da om vedkommende er sur, sier han nei, så sier jeg at jeg opplevde det slik.

Så når du nå vet jeg ikke ble sur, så ble det hele litt bedre?

Skrevet

Så når du nå vet jeg ikke ble sur, så ble det hele litt bedre?

For det første så bryr jeg meg ikke om du er sur eller ikke. Det er ditt problem og ikke mitt.

For det andre, som jeg har sagt før, det er ikke det som er poenget heller. Håper du snart forstår det.

Skrevet

Tusen takk. Godt poeng!

Tenk om man kunne vært 14 år igjen - med den erfaringen man har som 30 eller 40 åring....:-)

Gjest a survivor
Skrevet

For det første så bryr jeg meg ikke om du er sur eller ikke. Det er ditt problem og ikke mitt.

For det andre, som jeg har sagt før, det er ikke det som er poenget heller. Håper du snart forstår det.

Er det kun dine egne problemer som angår deg selv?

Gjest a survivor
Skrevet

Tenk om man kunne vært 14 år igjen - med den erfaringen man har som 30 eller 40 åring....:-)

Takk for gode tanker. Det viser at det er mange som tenker sånn, tror jeg. Man tenker vel sånn, enten man er 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80 eller 90... kanskje sånne tanker reduseres litt når man passerer 100? :) hehe... Tusen takk for ditt innlegg!

Skrevet

Er det kun dine egne problemer som angår deg selv?

Du er en raring.

Har ingen spesielle problemer.

Gjest a survivor
Skrevet

Du er en raring.

Har ingen spesielle problemer.

Så fint da at du ikke har noen problemer da.

Hva er så rart ved meg?

Gjest a survivor
Skrevet

Mange flere enn du tror liker å snakke om sånne temeaer. F.eks. meg.

Det var godt å høre!

Skrevet

Så fint da at du ikke har noen problemer da.

Hva er så rart ved meg?

Måten du skriver på, ikke ellers. Virker ikke helt at du forstår problematikken hvorfor vi eller jeg, begynte å snakke om deg.

Gjest a survivor
Skrevet

Måten du skriver på, ikke ellers. Virker ikke helt at du forstår problematikken hvorfor vi eller jeg, begynte å snakke om deg.

Hvorfor begynte du å prate om meg sier du?

Pga måten jeg skriver på?

mumitrollet
Skrevet

Hvorfor det?

Bare prøv, så skjønner du nok hvorfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...