filomela Skrevet 2. april 2001 Skrevet 2. april 2001 Etter å ha opplevet psykisk og fysisk vold, som et gjentagende mønster i livet, lurer jeg på hva som må til for å bli sett og hørt? Etter utallige forsøk på å få hjelp, har jeg oppdaget at det jeg er mest redd for er at jeg ikke skal bli trodd. Jeg føler at jeg ikke blir sett og hørt.... Den altomgripende følelsen av at jeg ikke har noen som helst verdi som menneske går det ikke an å beskrive... Jeg forstår at jeg må gjøre noe selv for å bli sett og hørt, men etter mange misslykkede forsøk vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. april 2001 Skrevet 2. april 2001 Kan du beskrive hva de andre skulle gjøre eller ikke gjøre for at du skulle føle deg sett, hørt og trodd? 0 Siter
filomela Skrevet 2. april 2001 Forfatter Skrevet 2. april 2001 Kan du beskrive hva de andre skulle gjøre eller ikke gjøre for at du skulle føle deg sett, hørt og trodd? Du spør vanskelig... Jeg kjenner bare at jeg har masse behov som jeg ikke vet hvordan jeg skal tilfredsstille. Kanskje hvis jeg fikk bekreftelse på at det jeg føler og det jeg har behov for, ikke er galt men normalt... Men jeg greier ikke å sette ord på det jeg føler eller det jeg har behov for bestandig. Kanskje hvis noen bare kunne holde rundt meg når jeg gråter...bare være der for meg. Takk for at du svarte. filomela 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. april 2001 Skrevet 2. april 2001 Du spør vanskelig... Jeg kjenner bare at jeg har masse behov som jeg ikke vet hvordan jeg skal tilfredsstille. Kanskje hvis jeg fikk bekreftelse på at det jeg føler og det jeg har behov for, ikke er galt men normalt... Men jeg greier ikke å sette ord på det jeg føler eller det jeg har behov for bestandig. Kanskje hvis noen bare kunne holde rundt meg når jeg gråter...bare være der for meg. Takk for at du svarte. filomela Grunnen til at jeg stilte deg dette spørsmålet er følgende: Jeg har opplevd mange ganger at folk opplever at de ikke blir forstått av partneren, venner, familie, behandleren osv. Når jeg da stiller dem det spørsmålet som jeg stilte deg, får jeg alltid det svaret du ga meg: de vet ikke. Når du ikke vet hva du skal ta som tegn på å bli forstått (sett, hørt, trodd), kan du heller ikke vite om du blir forstått. For å ta det litt for banalt: hvordan vet jeg at noen vil snakke med meg i telefonen? Jo, jeg tar det at den ringer som tegn på at noen vil snakke med meg. Hvis jeg ikke visste det, ville jeg bare undre meg over lyden, men ikke løfte av røret. Derfor tror jeg det vil være lurt av deg å tenke på mitt første spørsmål. Hva vil du ta som tegn på at noen ser deg? hører deg? tror på deg? Lykke til :-) 0 Siter
filomela Skrevet 2. april 2001 Forfatter Skrevet 2. april 2001 Grunnen til at jeg stilte deg dette spørsmålet er følgende: Jeg har opplevd mange ganger at folk opplever at de ikke blir forstått av partneren, venner, familie, behandleren osv. Når jeg da stiller dem det spørsmålet som jeg stilte deg, får jeg alltid det svaret du ga meg: de vet ikke. Når du ikke vet hva du skal ta som tegn på å bli forstått (sett, hørt, trodd), kan du heller ikke vite om du blir forstått. For å ta det litt for banalt: hvordan vet jeg at noen vil snakke med meg i telefonen? Jo, jeg tar det at den ringer som tegn på at noen vil snakke med meg. Hvis jeg ikke visste det, ville jeg bare undre meg over lyden, men ikke løfte av røret. Derfor tror jeg det vil være lurt av deg å tenke på mitt første spørsmål. Hva vil du ta som tegn på at noen ser deg? hører deg? tror på deg? Lykke til :-) Takk skal du ha! Nå vet jeg i det minste hva jeg må jobbe med. filomela 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.