Gjest dill dall dompen Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Det var ikke bare romferge " Discovery " som ble skutt opp igår kveld. Nord-Korea hadde skutt opp 6 missilraketter som " prøve "-oppskyting. Etter drømmen min inatt hadde en person, tilknyttet både NKP ( Norges kommunistiske parti ) og FO ( Forsvarets overkommando ) på forhånd kjennskap til den koreanske prøveskyting. Men personen forstod seg ikke på den koreanske raketteknologien. Et av missilene var ment ( i drømmen min ) til å fly over Nordpol, mente denne person i drømmen. Det var denne rakettens teknologi, som var ukjent for FO. Etterpå ble det " Pyongyang - rapsodi " ( bombing av de nordkoreanske områder, med Norges militære som deltaker ). Hvor nær er egentlig en atomkrig per idag ? 0 Siter
mrxx Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Du drømmer mye rart. Vi er nok ikke noe nærmere en atomkrig nå enn for noen måneder siden, det er nok andre trusler verden sliter med for øyeblikket. Men disse trusslene kan også føre til atomkrig, selv om den ikke gjør det i første omgang. Men Nord Korea er noen tullinger, så vi vet aldri hva de kan finne på og hva som vil skje. 0 Siter
Goliath Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Med land som Iran og Nord-Korea, så er jeg faktisk glad for at vi har noen land/sammenslutninger av land, som kan fungere som et slags "verdenspoliti". For det er totalitære land styrt av religiøse skrullinger som er den største trusselen for en omfattende verdenskrig / storkrig der masseødeleggelsesvåpen kan bli tatt i bruk. På den annen side så har atomvåpen vært en form for "forsikring" mot en omfattende storkrig så langt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.