Gå til innhold

Discovery...

Gjest dill dall dompen

Anbefalte innlegg

Gjest dill dall dompen
Skrevet

Det var ikke bare romferge " Discovery " som ble skutt opp igår kveld.

Nord-Korea hadde skutt opp 6 missilraketter som " prøve "-oppskyting. Etter

drømmen min inatt hadde en person, tilknyttet både NKP ( Norges

kommunistiske parti ) og FO ( Forsvarets overkommando ) på forhånd kjennskap

til den koreanske prøveskyting. Men personen forstod seg ikke på den

koreanske raketteknologien. Et av missilene var ment ( i drømmen min ) til å

fly over Nordpol, mente denne person i drømmen. Det var denne rakettens

teknologi, som var ukjent for FO. Etterpå ble det " Pyongyang - rapsodi "

( bombing av de nordkoreanske områder, med Norges militære som deltaker ).

Hvor nær er egentlig en atomkrig per idag ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du drømmer mye rart.

Vi er nok ikke noe nærmere en atomkrig nå enn for noen måneder siden, det er nok andre trusler verden sliter med for øyeblikket. Men disse trusslene kan også føre til atomkrig, selv om den ikke gjør det i første omgang.

Men Nord Korea er noen tullinger, så vi vet aldri hva de kan finne på og hva som vil skje.

Skrevet

Med land som Iran og Nord-Korea, så er jeg faktisk glad for at vi har noen land/sammenslutninger av land, som kan fungere som et slags "verdenspoliti".

For det er totalitære land styrt av religiøse skrullinger som er den største trusselen for en omfattende verdenskrig / storkrig der masseødeleggelsesvåpen kan bli tatt i bruk.

På den annen side så har atomvåpen vært en form for "forsikring" mot en omfattende storkrig så langt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...