Gå til innhold

Hvordan står det til med fordommene dine?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Your data suggest little to no automatic preference between Black and White."

petter smart
Skrevet

Your data suggest a slight automatic preference for Arab Muslims compared to Other People.

Javel?

Gjest Marres
Skrevet

Tok testen og fikk at jeg "prefferd straight people". Gikk vel fortere når straight people og good var på samme side. Merket det selv også; var enklere da. Men vil ikke si at det stemmer sånn til daglig, men er vel nettopp underevisstheten som testes. Er egentlig ganske liberal, så var ikke på spm etter selve testen jeg "gikk i baret".

Gjest thealouvise
Skrevet

Your data suggest a slight automatic preference for Arab Muslims compared to Other People.

Javel?

husk å ta rett test: homo-hetero testen. Ikke arab-andre mennesker-testen

petter smart
Skrevet

husk å ta rett test: homo-hetero testen. Ikke arab-andre mennesker-testen

Syntes den homo-hetero var kjedelig, men har vel nok fritid til å ta den også.

Syntes bare det var interessant at jeg vistnok skal foretrekke arabiske muslimer over andre folk.

Skrevet

"Your data suggest a slight automatic preference for Gay People compared to Straight People".

Men litt lureri i det å plutselig måtte bytte om, synes jeg.

Skrevet

Javel?

Hadde jeg fått det svaret hadde jeg ledd meg ihjel.....

Men sånn er du nok bare. he, he

petter smart
Skrevet

Huff og huff

Your data suggest a strong automatic preference for Straight People compared to Gay People.

Føler det ikke sånn.

Skrevet

Your data suggest a slight automatic preference for Other People compared to Arab Muslims.

- Tja. Ikke umulig.

Your data suggest a strong automatic preference for Straight People compared to Gay People.

- Heller ikke umulig.

Your data suggest a strong automatic preference for Other Religions compared to Judaism.

- Definitivt.

Your data suggest a slight automatic preference for Dark Skin compared to Light Skin.

- Hm? Kanskje?

Your data suggest little or no association between Male and Female with Science and Liberal Arts.

- Heh-heh...PK :-)

".........................................."

Skrevet

Huff og huff

Føler det ikke sånn.

Hvis du er streit selv, så ville det vært rart om det var annerledes. Det trenger neppe å ha noe med homofobi e.l. å gjøre, tror jeg.

"............................................."

petter smart
Skrevet

Hvis du er streit selv, så ville det vært rart om det var annerledes. Det trenger neppe å ha noe med homofobi e.l. å gjøre, tror jeg.

"............................................."

Men hvordan forklarer du at jeg vistnok foretrekker muslimske arabere framfor andre?

Skrevet

Men hvordan forklarer du at jeg vistnok foretrekker muslimske arabere framfor andre?

Enkelt: Det er ganske så usikkert, og rimelig hipp som happ hva som "vinner" i en slik test. Det er mange måter å gjøre det på; Selv pleier jeg å konsentrere meg om en "side", og den andre siden blir da unntaket. Det sier seg selv at det skal godt gjøres å få en jevn, "rettferdig" assosiativ test på den måten.

Altså - slike tester som dette, selv om det finnes seriøse bruksområder for dem, har større verdi som ren underholdning enn noe annet :-)

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...