Gjest Kun webmaster ser min signatur nå. Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Enten så vet du veldig godt at jeg har rett eller så aner du ingenting. God natt. *LOL* Selvfølgelig har du ikke rett. Sannsynligheten for at det du vrøvler om er noe annet enn halvpsykt paranoiasludder er så minimal at man kan avfeie den uten dårlig samvittighet :-) Se på signaturen min nå - er jeg webmaster p.g.a av at den "likner"? *Ler* "........................................" 0 Siter
Gjest mij Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Skjønner at det kan være irriterende å få andres svar. Skjønner IKKE at det har noe med personvern å gjøre? Alle innlegg med tilhørende svar ligger jo ute til offentlig belesning på forum uansett. (eller har jeg gått glipp av noe?) Om du skriver sensitiv informasjon under annet nick kan man jo koble dem sammen. Anonymiteten i forbindelse med ditt eget nick vil da reduseres. I tillegg har sikkert en del registrert seg med riktig navn, evt med fullt navn i mailadressen. Om noen er interessert nok kan de bruke alle slike opplysninger til å spore opp en person. Tenker jeg. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Forestill deg at du nettopp har fått foretatt en fremprovosert abort. Forestill deg at du ikke ønsker at noen skal vite dette. Dette skriver du om på dol. En annen får svarene til deg. Ikke bare om aborten. Men andre svar fra andre av dine tråder. Den som får dine svar klikker seg inn på starten av tråden og ser at det er du som har startet den. Simsalabim: Personsikkerheten er svært dårlig. Hva har det med at webmaster utgir seg for å være deg, som du så "kreativt" påstår? *Rister på hodet" "Svar til deg"-feilen er åpenbart et teknisk problem. "............................................" 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Om du skriver sensitiv informasjon under annet nick kan man jo koble dem sammen. Anonymiteten i forbindelse med ditt eget nick vil da reduseres. I tillegg har sikkert en del registrert seg med riktig navn, evt med fullt navn i mailadressen. Om noen er interessert nok kan de bruke alle slike opplysninger til å spore opp en person. Tenker jeg. nei som sagt har jeg selv ødelagt for min egen anonymitet på dol med å skrive så mye personlig. og i fylla av og til .ehm men forhåpentligvis er det bare snille barn her 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Man bruker kanskje et annet nick til ømtålige tema, får noen opp hele "svar til meg" listen, kan de se at det er hun som vanligvis kaller seg filiokus81 (og som har fortalt mye om seg, så vi vet hvor hun bor og kanskje hvem hun er i virkeligheten) som også har kalt seg "anonym i dag" som har fortalt om en abort, eller om en voldtekt, eller om en utro ektemann eller andre ting som ikke skal være like offentlig. oki..finner ikke det svaret lenger som kom feil til meg tror jeg. så kanskje det er blitt fikset? 0 Siter
filiokus81 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Man bruker kanskje et annet nick til ømtålige tema, får noen opp hele "svar til meg" listen, kan de se at det er hun som vanligvis kaller seg filiokus81 (og som har fortalt mye om seg, så vi vet hvor hun bor og kanskje hvem hun er i virkeligheten) som også har kalt seg "anonym i dag" som har fortalt om en abort, eller om en voldtekt, eller om en utro ektemann eller andre ting som ikke skal være like offentlig. Ah, skjønner. Tenkte ikke på at vedkommende som feilaktig får tilgang til andres svar selvsagt vil se både anonyme nick og standard nick. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Jeg skriver anonymt på et annet forum. Når noen ser de har fått mine svar, kan de også se svarene på den anonyme tråden min. Ah, skjønner. Tenkte ikke på at vedkommende som feilaktig får tilgang til andres svar selvsagt vil se både anonyme nick og standard nick. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Forestill deg at du nettopp har fått foretatt en fremprovosert abort. Forestill deg at du ikke ønsker at noen skal vite dette. Dette skriver du om på dol. En annen får svarene til deg. Ikke bare om aborten. Men andre svar fra andre av dine tråder. Den som får dine svar klikker seg inn på starten av tråden og ser at det er du som har startet den. Simsalabim: Personsikkerheten er svært dårlig. Ah, skjønner. Tenkte ikke på at vedkommende som feilaktig får tilgang til andres svar selvsagt vil se både anonyme nick og standard nick. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Om du skriver sensitiv informasjon under annet nick kan man jo koble dem sammen. Anonymiteten i forbindelse med ditt eget nick vil da reduseres. I tillegg har sikkert en del registrert seg med riktig navn, evt med fullt navn i mailadressen. Om noen er interessert nok kan de bruke alle slike opplysninger til å spore opp en person. Tenker jeg. Ah, skjønner. Tenkte ikke på at vedkommende som feilaktig får tilgang til andres svar selvsagt vil se både anonyme nick og standard nick. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 nei som sagt har jeg selv ødelagt for min egen anonymitet på dol med å skrive så mye personlig. og i fylla av og til .ehm men forhåpentligvis er det bare snille barn her Det er ikke det, enkelte brukere (nå høres vi jo ut som narkomane hele gjengen ;-) har fortalt om personforfølgelse etter å ha blitt identifisert fra hva de har skrevet her. Man må være fornuftig i forhold til hva man skriver, ikke alle mennesker er like gode i hodet. 0 Siter
Gjest Hei webmaster Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 *LOL* Selvfølgelig har du ikke rett. Sannsynligheten for at det du vrøvler om er noe annet enn halvpsykt paranoiasludder er så minimal at man kan avfeie den uten dårlig samvittighet :-) Se på signaturen min nå - er jeg webmaster p.g.a av at den "likner"? *Ler* "........................................" "Sannsynligheten for at det du vrøvler om er noe annet enn halvpsykt paranoiasludder er så minimal at man kan avfeie den uten dårlig samvittighet :-)" Ordlyden din er så ekkel at smileyen bare virker som en forsterkning på sarkasmen. Det er ganske standard deg å uttrykke deg på denne måten, det er blitt påpekt overfor deg flere ganger, men du nekter å innse det. Hva med å være litt vennlig?? Og nei, man trenger ikke lese dine innlegg. Jeg pleier ikke det, men dumpet inn via 100 nyeste, og du brukte altså ikke nicket ditt. Så igjen, hva med å fremstå litt mer vennlig. Du ser ut til å sitte ganske høyt oppe og kikke ned på alle oss andre "idioter". Men deg om det. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Det er ikke det, enkelte brukere (nå høres vi jo ut som narkomane hele gjengen ;-) har fortalt om personforfølgelse etter å ha blitt identifisert fra hva de har skrevet her. Man må være fornuftig i forhold til hva man skriver, ikke alle mennesker er like gode i hodet. ja , husker jeg chattet med ei jente på mirc for mange år siden. Var en som viste hvordan jeg så ut , hvem jeg var , hvor jeg bodde. Men personen nektet å identifisere seg. Var utrolig ekkelt. Spessielt siden jeg fikk kommentarer at hvorfor går du med høyhælte sko , alle vet du er bare liten , og de buffalskoene du hadde på deg i dag var bare så tåpelig. Var en slags mobbing på nett faktisk. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 ja , husker jeg chattet med ei jente på mirc for mange år siden. Var en som viste hvordan jeg så ut , hvem jeg var , hvor jeg bodde. Men personen nektet å identifisere seg. Var utrolig ekkelt. Spessielt siden jeg fikk kommentarer at hvorfor går du med høyhælte sko , alle vet du er bare liten , og de buffalskoene du hadde på deg i dag var bare så tåpelig. Var en slags mobbing på nett faktisk. Det må ha vært ekkelt 0 Siter
Prozak Skrevet 5. juli 2006 Skrevet 5. juli 2006 Ah, skjønner. Tenkte ikke på at vedkommende som feilaktig får tilgang til andres svar selvsagt vil se både anonyme nick og standard nick. Tips: Du trenger ikke svare det samme til alle som har svart deg :-) Altså - du trenger ikke svare alle - det ser litt dumt ut med det samme svaret 14 ganger i samme tråd. Som sagt - bare et tips. "............................................." 0 Siter
filiokus81 Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Tips: Du trenger ikke svare det samme til alle som har svart deg :-) Altså - du trenger ikke svare alle - det ser litt dumt ut med det samme svaret 14 ganger i samme tråd. Som sagt - bare et tips. "............................................." Åh, tenkte ikke på det :-) Tenkte bare som så at da ser alle svaret når de går på "sjekk svar", i tilfelle de ikke følger med i tråden. Jeg jeg ser jo at det ser litt sånn halvveis ut, hehe. 0 Siter
Gjest Kun webmaster ser min signatur nå Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Hva har det med at webmaster utgir seg for å være deg, som du så "kreativt" påstår? *Rister på hodet" "Svar til deg"-feilen er åpenbart et teknisk problem. "............................................" Det er to forskjellige problemer ved personsikkerheten, luring... 0 Siter
Gjest Kun webmaster kan se min signatur nå Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 "Sannsynligheten for at det du vrøvler om er noe annet enn halvpsykt paranoiasludder er så minimal at man kan avfeie den uten dårlig samvittighet :-)" Ordlyden din er så ekkel at smileyen bare virker som en forsterkning på sarkasmen. Det er ganske standard deg å uttrykke deg på denne måten, det er blitt påpekt overfor deg flere ganger, men du nekter å innse det. Hva med å være litt vennlig?? Og nei, man trenger ikke lese dine innlegg. Jeg pleier ikke det, men dumpet inn via 100 nyeste, og du brukte altså ikke nicket ditt. Så igjen, hva med å fremstå litt mer vennlig. Du ser ut til å sitte ganske høyt oppe og kikke ned på alle oss andre "idioter". Men deg om det. Og når han så hardnakket benekter at webmaster faktisk kan driste seg til å skrive et svar til en person, med en svært lik signatur som en brukers egentlige signatur, for så å angre og deretter slette dette svaret, det sier litt. Fyren (prozak) sier selv at han er dataingeniør (el lign) og vet at en webmaster ser alle originale brukernavn (tross sporadiske anonyme brukernavn) og vet også at webmaster og kun webmaster kan slette sine innlegg. Det kan ikke vi andre. Og det er beviset på at jeg har rett i min antakelse om at webmaster så og si outet meg om mitt problem. Jeg tror at dersom et klokt hode var innlogget/leste innlegget, så har de lagt sammen to og to og vet at jeg/min vanlige brukersignatur, skrev om det aktuelle problemet. Da jeg skrev melding på webmasterforum med klage på hva webmaster hadde gjort, ble innlegget slettet ganske umiddelbart. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Og når han så hardnakket benekter at webmaster faktisk kan driste seg til å skrive et svar til en person, med en svært lik signatur som en brukers egentlige signatur, for så å angre og deretter slette dette svaret, det sier litt. Fyren (prozak) sier selv at han er dataingeniør (el lign) og vet at en webmaster ser alle originale brukernavn (tross sporadiske anonyme brukernavn) og vet også at webmaster og kun webmaster kan slette sine innlegg. Det kan ikke vi andre. Og det er beviset på at jeg har rett i min antakelse om at webmaster så og si outet meg om mitt problem. Jeg tror at dersom et klokt hode var innlogget/leste innlegget, så har de lagt sammen to og to og vet at jeg/min vanlige brukersignatur, skrev om det aktuelle problemet. Da jeg skrev melding på webmasterforum med klage på hva webmaster hadde gjort, ble innlegget slettet ganske umiddelbart. Og det faller deg absolutt ikke inn at det kanskje ikke var webmaster som gjorde det, men at innlegget ditt var så gjennomskinnelig at en annen bruker skjønte hvem du var? 0 Siter
Gjest Kun webmaster ser... Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Og det faller deg absolutt ikke inn at det kanskje ikke var webmaster som gjorde det, men at innlegget ditt var så gjennomskinnelig at en annen bruker skjønte hvem du var? Og den personen selv slettet svaret sitt? Innlegget mitt var egentlig veldig anonymisert, så jeg tror egentlig ikke at noen skjønte det ut verken innhold eller skrivestil. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Og den personen selv slettet svaret sitt? Innlegget mitt var egentlig veldig anonymisert, så jeg tror egentlig ikke at noen skjønte det ut verken innhold eller skrivestil. Du sa selv at du klaget på webmaster forumet. Da kan webmaster slette det. Eventuelt oppdaget webmaster hva som hadde skjedd av seg selv og slettet. Det er en mye mer virkelighetsnær løsning enn ditt alternativ. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.